لطیفی: حذف استقلال فاجعه بود

استقلال در لیگ و بیست و یکم تحت هدایت فرهاد مجیدی است. در پایان هفته دهم استقلال با 22 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. استقلال در پنج بازی پشت سر هم به تساوی رضایت داد. استقلال در بازی هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر مقابل پیکان به پیروزی 3 بر صفر دست پیدا کند. استقلال شب گذشته در مرحله یک شانزدهم نهایی توانست نود ارومیه را در ضربات پنالتی شکست دهد.

«علی لطیفی» پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص برتری این تیم مقابل نودارومیه در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به خبرنگار ورزشی رکنا اظهار داشت: درست است که استقلال این بازی را برد ولی خیلی‌ها به این خاطر که چرا «فرهاد مجیدی» از بازیکنان ثابت خود استفاده نکرد به او انتقاد کردند. چون اگر استقلال حذف می‌شد آنوقت یک فاجعه رخ داده بود. اما باورم این است که فرهاد حق داشت این تصمیم را بگیرد. چرا که ما هرگز در لیگ هیچ کشوری نمی‌بینیم که 11 بازیکن همه بازی‌ها را بازی کنند و عده‌‌ی دیگری همیشه نیمکت‌نشین باشند. علاوه براین بحث ریکاوری هم خیلی حائز اهمیت است. چرا که مربی با این کار میتواند ضمن استراحت دادن به بازیکنان فیکس به بقیه نفرات تیم هم که در اکثر مواقع نیمکت‌نشین هستند فرصت بازی بدهد. اما معضل اصلی «فرهاد مجیدی» در این دیدار ناشناخته بودن تیم حریف بود. که البته این فقط مختص استقلال نیست سایر تیم‌ها هم این مشکل را مقابل تیم‌های لیگ دومی دارند.

وی ادامه داد: واقعا دوس دارم از فرهاد در مورد عملکرد بازیکنان هم طرفداری کنم چرا که او نمی‌تواند بازیکنان را به لحاظ انگیزشی از این چیزی که هستند، بالاتر ببرد. یکی از معضلات استقلال در بازی مقابل نود عدم وجود انگیزه و تمرکز لازم بازیکن‌ها بود. گرچه در تمامی موارد فوق از فرهاد مجیدی حمایت کردم، ولی معتقدم جایی که باید او را نقد کرد، بازی مقابل نود ارومیه نیست. بلکه عملکرد کلی تیم از ابتدای فصل است. متاسفانه چه در زمان آقای منصوریان و چه حالا زمانیکه به عملکرد فنی استقلال انتقاد کردم مورد هجمه و فحاشی عده‌ای از طرفدارنما قرار گرفتم.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: ولی این مسائل اصلا برایم اهمیتی ندارد. چون برخی فکر می‌کنند وقتی تیمی خوب نتیجه میگیرد دیگر نباید عملکرد او را انتقاد کرد. ولی این طرز فکر غلط است. مثلا: «پوچیتینو» سرمربی پاری‌سن‌ژرمن با آن همه ستاره، حضور در صدر جدول و صعود به مرحله بالاتر لیگ قهرمان اروپا باز هم مورد شدیدترین انتقادات قرار می‌گیرد. این موضوع همه جای دنیا مرسوم است. ولی وقتی ما فردی را نقد میکنیم، مورد فحاشی و حمله در فضای مجازی قرار می‌گیریم. همانطور که گفتم جایی که به عملکرد فرهاد نقد دارم بازی جام حذفی نیست بلکه کل عملکرد تیم از ابتدای فصل است. به شخصه معضل اصلی استقلال و اشتباه فرهاد مجیدی را عدم ثابت و هماهنگی در ترکیب می‌دانم.

لطیفی عنوان کرد: مثلا از ابتدای فصل تا به اینجای کار استقلال را فقط دریک بازی فوق‌العاده دیدم. که آن هم بازی مقابل صنعت نفت آبادان بود. چرا که شاگردان مجیدی خالق موقعیت‌های بسیاری بودند در فاز تهاجمی خیلی زیبا کار کردند. شاید خیلی‌ها بگویند که بازی استقلال مقابل پیکان خیلی بهتر از بازی با صنعت نفت بود. ولی اینطور نیست. چون بازی با پیکان برای کسی که فقط نتیجه را دنبال می‌کند عالی است ولی برای کسی که دید فنی به مسائل دارد چندان جذاب نیست.حتی من بعد از برد استقلال مقابل پیکان گفتم که تیم شرایط خوبی نداشت. ولی بعد از بازی با صنعت نفت گرچه نتیجه لازم را هم کسب نکرده بود تیم نمایش بینظیری داشت.

وی در پایان گفت: در مورد بازی سپاهان هم باید بگویم، گرچه استقلال مقابل سپاهان بازی بدی را به نمایش گذاشت، در برنده بودن خیلی خوش شانس بود. ولی از یک حیث باید به فرهاد مجیدی گفت. چرا که فرهاد شخصیت برنده بودن را به تیم تزریق کرده است. به واقع استقلال گل نخوردن و بردن را یاد گرفته است. که این واقعا جای تقدیر دارد. یکی از شاخصه‌های اصلی قهرمان در دنیا محسوب می‌شود. البته این را بگویم که اگر استقلال نتواند به ترکیب ثابتی دست پیدا کند شانسی برای قهرمانی این تیم قائل نیستم. چون لازمه قهرمان شدن استقلال ثبات در ترکیب و رسیدن به یک هارمونی بی نقص درست کمثل عملکرد خط دفاعی است. تا به مرور ضمن تبدلی شدن به یک تیم منسجم بازی‌های تماشاگرپسندی را ارائه داداه رای قهرمانی هم تلاش کند.

کدخبر: 753866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟