اشجاری: آجورلو دلیل خوش‌شانسی استقلال‌ شد/ گل‌گهر با «قلعه‌نویی» قابل احترام است

«حسن اشجاری» پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درخصوص برتری آبی پوشان تیم مقابل سپاهان در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور به خبرنگار ورزشی رکنا اظهار داشت: بازی استقلال و سپاهان به دلیل  بالانشینی هر 2 تیم در جدول و تلاششان برای کسب قهرمانی از حساسیت بالایی برخوردار بود. با وجود اینکه سپاهان از خط حمله فوق العاده‌ای برخوردار است ولی همچنان تاکید «محرم نویدکیا» همیشه به ارائه یک بازی زیبا و تماشاگرپسند بوده که این موضوع واقعا قابل‌تحسین است. چرا که همین موضوع باعث شد تا استقلال بتواند در این دیدار به هدفش رسیده و برنده از زمین بیرون بیاید

وی افزود: که به نظرم اگر نویدکیا قرار بود چیزی به غیر از ارائه یک بازی زیبا، محترمانه و اخلاق مدار را در دستور کارش قرار دهد تمامی برنامه‌های تاکتیکی استقلال بهم می‌خورد. نتیجه متفاوت‌تری را شاهد بودیم. چون سپاهانی‌ها می‌توانستند حداقل یک امتیاز را از استقلال گرفته چشم به ضد حملات داشته باشند. علاوه بر این از آنجایی که دفاع 3 طرفه دوباره به سطح اول فوتبال جهان بازگشته استقلال هم در حال حاضر از این شیوه پیروی می‌کند، معتقدم که جا افتادن شاگردان مجیدی در این شیوه کمی به زمان نیاز دارد. که البته فکر می‌کنم گل نخوردن استقلال مقابل سپاهان به عنوان هجومی‌ترین تیم لیگ برتر خودش نشان دهنده وجود یک هارمونی خاصی در خط دفاع این تیم است.

*حضور آجرلو باعث خوش‌شانسی استقلال‌ است

پیشکسوت تیم فوتبال در پاسخ به این سوال که برای استقلال با هدایت "فرهاد مجیدی" چقدر به قهرمانی امیدوار است ادامه داد: فکر می‌کنم درشرایطی که هنوز به نیم فصل هم نرسیده‌ایم. حضور استقلال به دلیل تفاضل گل در رده دوم جدول خیلی در قهرمانی این تیم تاثیری نداشته باشد. چرا که در هر بازی ممکن است اتفاقات زیادی رخ بدهد و همه چیز تغییر کند. ولی اینکه استقلال امسال شروع متفاوتی از سال‌های دیگر داشته، موفق شده به دور از حواشی و مسائل مدیریتی که هر سال با او رو‌به رو بوده است کار کند. واقعا جای خوشحالی دارد. البته مدیریت باشگاه استقلال بدون اشکال نیست ولی این تیم در فصل جاری با آرامش بیشتری نسبت به سال‌های گذشته جلو می‌رود. که نتایج استقلال تا 10 هفته ابتدایی به خوبی بیانگر این موضوع است. جدا از این حضور آقای آجورلو در آرامش ایجاد شده در استقلال را غیرقابل انکار می دانم. چرا که او در دوران مدیریتش در فوتبال همیشه عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته کارش را به نحو احسنت انجام داده است و فکر می‌کنم حضور او باعث خوش شانسی استقلال در این فصل باشد.

*گل‌گهر با «امیرقلعه‌نویی» به تیم قابل احترامی تبدیل شده است

پیشکسوت استقلال در واکنش به اینکه فکر می‌کند کسر امتیاز از گل‌گهر به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی بتواند شانس استقلال را بالاتر ببرد گفت: طبیعی است که کسر امتیاز از باشگاه گل‌گهر به نفع تیم‌های بالانشین جدول است. چرا که نماینده فوتبال سیرجان در این فصل جزو آن دسته از تیم‌هایی است که می تواند باقی مدعیان لیگ برتر را اذیت کند. فکر می‌ کنم که گل‌گهر از بین مدعیان قهرمانی فقط شخصیت آن را نداشته باشد وگرنه از لحاظ بار فنی و تکنیکی تمامی موارد دیگر را داراست. چرا که معتقدم در کسب قهرمانی یک تیم فقط مسائل فنی و نتیجه‌گیری اهمیت ندارد بلکه باید یک تیم به مرور به آن شخصیت نیز دست پیدا کند. که بدون شک گل‌گهر در 2 سال گذشته با هدایت «امیر قلعه نویی» به یک تیم خوب، قابل احترام تبدیل شده است. که بازی‌های خیلی عالی را به نمایش می‌گذارد. ولی اعتقاد دارم که هنوز برای قهرمان شدن آن فاکتورهایی را که دیگر تیم‌های استقلال، سپاهان، پرسپولیس دارند را هنوز دارا نیست. بدون شک با وجود امیر قلعه نویی این اتفاق در سال‌های آتی برای گل‌گهر  رخ می‌دهد. گرچه امسال به دلیل کسر 9 امتیاز این مهم کمی دور از دسترس خواهد بود.

کدخبر: 752589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟