چینی: استقلال همه را جان به لب کرد/ دروازه بان  نود  لو یاشین شده بود

استقلال در لیگ و بیست و یکم تحت هدایت فرهاد مجیدی است. در پایان هفته دهم استقلال با 22 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. استقلال در پنج بازی پشت سر هم به تساوی رضایت داد. استقلال در بازی هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر مقابل پیکان به پیروزی 3 بر صفر دست پیدا کند. استقلال شب گذشته در مرحله یک شانزدهم نهایی توانست نود ارومیه را در ضربات پالتی شکست دهد.

«علی چینی» پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص برتری این تیم مقابل نودارومیه در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به خبرنگار ورزشی رکنا اظهار داشت: معمولا در همه جای دنیا مرسوم است، که در بازی‌های حذفی تیم‌های گمنام در مصاف با تیم‌های بزرگ انگیزشان برای دیده شدن چند برابر است. از سمت دیگر بازیکنان تیم‌های بنام هم معمولا این مدل تیم‌ها را دست کم می‌گیرند. همین موضوع باعث رقم خوردن نتیجه‌های عجیب غریب می‌شود. در بازی استقلال با نود ارومیه هم ما شاهد همین اتفاق بودیم. چرا که تیم نود بعد از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش در این فصل توانست چند بازیکن خوب جذب کرده به مرور با این نفرات به هماهنگی برسد. از طرفی دیگر «فرهاد مجیدی» هم در این بازی ترکیب را از بین بازیکنان ذخیره انتخاب کرده بود. که از بین آ‌ن‌ها چند بازیکن اولین بازی رسمی‌شان را تجربه می‌کردند. این مسئله به خوبی نشان می‌داد که مجیدی بازی با نود ارومیه را بسیار سطحی گرفته بود.

وی ادامه داد: ولی انصافا بازیکنان نود نمایش خوبی مقابل استقلال داشتند. آن‌ها با ارائه یک دفاع اتوبوسی توانستند راه‌های نفوذ استقلال را به سمت دروازه‌شان مسدود کنند. جدا از آن عملکرد دروازه‌بان تیم نود هم فوق‌العاده بود به قول فوتبالی‌ها روز خوبش را تجربه می کرد، «لو یاشین» شده بود. جدا از آن عدم وجود بازیکنان تکنیکی مثل «مهدی قائدی» در استقلال بسیار احساس می‌شد. چرا که در چنین بازی‌هایی که تیم تحت فشار است، شوت‌زنی یکی از راه‌‌های به گل رسیدن تیم محسوب می‌شود. به هر ترتیب استقلال در نیمه اول نتوانست کار خاصی انجام دهد. در نیمه دوم هم تا به خودش آمد یک گل دریافت کرد تا شرایط برایش خیلی سخت‌ شود. خلاصه تا استقلال این بازی را ببرد به مرحله بعدی صعود کند، همه را جان به لب کرد.

پیشکسوت استقلال در واکنش به صحبت‌های «فرهاد مجیدی» مبنی بر اینکه گفته بود روی آمدن به نشست خبری را ندارد؛ گفت: بنظرم حرف فرهاد بسیار درست بود. متاسفانه یکسری از بازیکنان بزرگ در مقابل تیم‌های گمنام تا دقیقه آخر دنبال توپ نمی‌دوند. به قولی خودشان را در این مدل بازی‌ها به آب و آتش نمی‌زنند. چرا که آن‌ها خودشان را بزرگ می‌دادند. ولی این خودشیفتگی خیلی برای آن‌ها مضر است. خاطرم هست که در گذشته زمانیکه استقلال با شهرداری اردبیل بازی داشت ما آن‌ها را یکبار با نتیجه 2 بر صفر و یکبار هم 8 بر صفر شکست دادیم. اصلا برایمان مهم نبود مقابل کدام تیم بازی می‌کنیم. هیچ تیمی را دست کم نمی‌گرفتیم چون می‌دانستیم اگر تیمی را دست کم بگیریم ممکن است به مشکل بخوریم بازنده زمین را ترک کنیم. به هرحال فوتبال قانون نانوشته‌هاست. کاملا به «فرهاد مجیدی» حق می‌دهم، معتقدم که خودبزرگ‌بینی بازیکنان استقلال باعث شد تا کارشان مقابل نود‌ارومیه گره بخورد. البته این را هم بگویم که استقلال  در این بازی خیلی بدشناس بود. چرا که بسیاری از شوت‌های این تیم پس از ارسال به بازیکنان حریف برخورد می‌کرد به اوت می‌رفت. با تمام این‌ها به عنوان پیشکسوت خواهشم از بازیکنان استقلال این است که برایشان بین بازی تدارکاتی با رسمی فرقی وجود نداشته باشد. باید وقتی لباس استقلال را به تن دارند، در همه بازی‌ها با جان و دل کار کنند تمام توانشان را به کار بگیرند.

کدخبر: 753799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟