تاوتلی: رقابت‌های دوچرخه‌سواری، گردشگری کیش را تقویت می‌‍کند

"مهرداد تاوتلی" رئیس هیات دوچرخه‌سواری کیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار رکنا در خصوص برگزاری مسابقات در این جزیره اظهار داشت: با توجه به اینکه نزدیک 20 سال است در بخش گردشگری فعالیت دارم. به خوبی با مسابقات دوچرخه‌سواری بزرگ دنیا آشنا هستم، همزمان در برگزاری اکثر این رقابت‌ها حضور داشتم.  برهمین اساس با توجه به اینکه تمامی این مسابقات در سراسر دنیا زیر نظر توریسم برگزار می‌شود، این تورنمنت‌ها بیشتر جنبه گردشگری دارند تا ورزشی. علاوه بر این چون در حال حاضر  ساکن جزیره کیش هستم قصد برآن شد، که با توجه به تجربه‌ام در این حوزه، بنده را به عنوان رئیس هیات دوچرخه‌سواری انتخاب کنند.

وی درخصوص هدف این مجمع برای برگزاری این مسابقات گفت: هدف‌مان از برگزاری این رقابت‌ها این است که ضمن فرهنگ‌سازی در عرصه دوچرخه‌سواری به جنبه اقتصادی، و تفریحی این ورزش هم توجه شود. به همین خاطر برای اولین بار در جزیره کیش یک مسابقه جایزه بزرگ دوچرخه‌سواری بنام «میکامال» برگزار کردیم. که از « 19آبان ماه فردا» آغاز خواهد شد. خداراشکر تمامی هماهنگی‌ها لازم در این باره به نحو احسنت انجام شده است تا بتوانیم پذیرای ورزشکاران عزیزمان باشیم. تا به اینجای کار حدود 140 ورزشکار دوچرخه‌سوار برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند. این تورنمنت اولین رخ‌ داد دوچرخه‌سواری جزیره کیش است. که در آن ورزشکاران حدود 90 کیلومتر رکاب می‌زنند، 14 بار، دور زمین مسابقه که مردم تماشاچی آن هستند، رکاب خواهند زد. این رقابت‌ها با هماهنگی کامل فدراسیون و هیات دوچرخه‌سواری کیش برگزار خواهد شد.

تاوتلی در مورد نحوه انتخاب دوچرخه‌سواران در این تورنمنت عنوان کرد: به تمامی هیات‌های دوچرخه‌سواری از طریق فدراسیون ذی‌ربط برگزاری این مسابقات را  اعلام کردیم. آنها هم لیست نفرات‌شان را برایمان ارسال کردند. در حال حاضر حدود 50 نفر از ورزشکاران به کیش اعزام شدند. مابقی هم تا فردا به ما ملحق خواهند شد. امیدوارم که برگزاری این مسابقات در جزیره زیبای کیش با کمک گرفتن از توریسم که یکی از شاخه‌های اصلی گردشگری در دنیا است، ضمن ایجاد فرهنگ‌سازی در امر ورزش بتواند اهمیت گردشگری را نیز به همگان منتقل کند.

کدخبر: 738552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟