بیرانوند: بانوان وزنه برداری خوش درخشیدند/ کسب نایب قهرمانی جهان اتفاق خوبی است

تیم ملی وزنه‌برداری ایران توانست در مسابقات جهانی وزنه‌برداری در تاشکند ازبکستان خوش بدرخشد و در رده‌بندی امتیازی این مسابقات، تیم مردان ایران که با 10 نماینده شرکت کرده بود، با 548 امتیاز و پشت سر فدراسیون روسیه که 581 امتیاز کسب کرده بود، در رده دوم وزنه‌برداری جهان قرار گرفت. همچنین در بخش مدالی نیز تیم ملی وزنه‌برداری، با دو مدال طلا، سه نقره و سه برنز به عنوان پنجمی بسنده کرد. 

حسن بیرانوند در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص نتایج تیم ملی در مسابقات جهانی وزنه‌ برداری اظهار داشت: خداراشکر بچه‌ها عالی کار کردند و کسب عنوان دومی جهان خیلی خوب و عنوان بزرگی بود. به تک تک ورزشکاران، خانواده خود ورزشکاران و همچنین جامعه ورزشی این افتخار بزرگ را علی‌الخصوص به جامعه وزنه‌برداری تبریک می‌گویم. باید دانست در حال حاضر بهترین سرمایه‌های ما همین وزنه‌برداران هستند. البته با حضور ورزشکاران دیگری مانند علی میری، علی داوودی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی و همچنین علی هاشمی تیم قوی‌تری خواهیم داشت تا در بازی‌های آسیایی چین نتیجه درخور و شان وزنه‌برداری را بگیریم.

وی افزود: درست است جاهایی از برخی بچه‌ها انتظار می‌رفت شرایط را برآورده کنند اما تمام تلاششان را کردند و این تلاش کردن خودش قابل تحسین است. اگر نقاط ضعفی داریم باید آن را اصلاح کنیم هر چه زودتر آن را از بین ببریم تا در مسابقات بعدی بهتر و موفق‌تر عمل کنیم. در کل کسب نایب قهرمانی جهان آن هم در رشته المپیکی وزنه‌برداری اتفاق خوبی است. همچنین معرفی سه چهره جدید جوان به وزنه‌برداری دنیا به عنوان مدال‌آور این رشته که برای اولین بار چنین افتخاری کسب کردند این خودش جای تبریک به کادرفنی، خانواده ورزشکاران و همچنین جامعه ورزشی کشور دارد. 

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری درباره عملکرد تیم ملی بانوان هم گفت: تمام بچه‌ها در این بخش عالی کار کردند برای اینکه یکتا جمالی و الهام حسینی در گروه A وزنه زدند و انجام هم شش عنوان صحیح از سوی آنها قابل تحسین است و هم اینکه رکورد ملی ارتقا دادند یک کار ارزشمندتر. حتی یوسفی که برای اولین بار می‌آید در چنین رویداد مهمی حضور می‌یابد. یوسفی یک چهره جدید در وزنه‌برداری است با وجودی که در گروه B حضور داشت اما جا دارد به او و همچنین کادرفنی خسته نباشید بگویم زیرا عالی عمل کردند. به هر حال کسب مدال در در رده سنی جوانان، نوجوانان و همچنین مقام سوم در نوجوانان جهان و کسب رکوردهای خوب جهانی نشان از پیشرفت بیشتر در بانوان دارد. در کل کادرفنی و ورزشکاران سال خوبی داشتند و ثابت کردند، در صورت حمایت کسب مدال‌های ارزشمند در میادین برون مرزی در دسترس خواهد بود.

بیرانوند با اشاره به تلاش‌های بی وقفه صالحی‌امیری برای اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی گفت: تشکر ویژه‌ای از رییس کمیته ملی المپیک شخص صالحی‌امیری دارم بابت حمایت بی دریغ‌های خودش از تیم ما که برای اعزاممان کمک زیادی کردند و این موفقیت‌ها را به او هم تبریک می‌گویم زیرا او نیز نقش به سزایی در این موفقیت بزرگ داشت.

وی درخصوص عملکرد علیرضا یوسفی هم اینطور گفت: با توجه به مدال طلا نوجوانان در المپیک آرژانتین و همچنین کسب مدال در جوانان جهان در فیجی متاسفانه بعد از آن از ناحیه کمر مصدومیت و باعث شد مدتی دور از میادین باشد. اما امسال با پشت سر گذاشتن دوران نقاهت خوب تمریناتش را شروع کرد و با توجه به رکوردهای خوب در شهر خودش یک فرصت از سوی کادرفنی به او داده شد تا به اردوی بزرگسالان بیاید. او در سه مرحله اردو، توانست چند بار به صورت غیر رسمی رکورد جوانان جهان را بشکند و خیلی خوشحالم در نهایت امر با یک عملکرد عالی رکورد دنیا را در تاشکند به صورت رسمی شکست. با وجود داشتن تنها 18 سال برای کسب مدال با بهترین‌های این دسته رقابت کرد زیرا در رده بزرگسالان بیشتر این وزنه‌برداران عنوان‌دار و با تجربه بودند. 

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: داوران می‌توانستند حرکت سوم یوسفی را قبول کنند زیرا قابل پذیرش بود و خیلی در زیر وزنه آرنج او خم نشد و خطای محرزی نبود تا نتوانند از او بگذرند و با کمی انصاف می توانستند به او رأی سفید دهند. از نظر ما ثبت وزنه‌های خوب نشان از این دارد، آینده بسیار روشن و پر افتخار پیش‌روی خود خواهد داشت تا بتواند در ادامه مسیر سخت برای خودش و کشور عزیزمان افتخارآفرین باشد.

بیرانوند در خصوص رسول معتمدی هم گفت: جا دارد خسته نباشید به معتمدی بگویم چون مدال طلای ارزشمندی گرفت و ان‌شاءالله در بازی‌های آسیایی و المپیک 2024 مدال‌های خوبی برای ایران به دست بیاورد. امیر حقوقی هم با نظم و تمرینات منسجم به حق خودش که کسب مدال بود، رسید. مصطفی جوادی هم تبریک ویژه بابت ثبت شش حرکت صحیح در جهانی و ان‌شاءالله در آینده از او حرف‌های بیشتری خواهیم شنید. 

کدخبر: 753013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟