درس عبرت حقوقی برای فوتبال ایران

 منظور از حقوق ورزشی مجموعه مقرراتی است که بر تمامی امور ورزش حاکم است موضوع حقوق ورزشی تمام تخلفاتی است که در عرصه ورزش واقع می شود و به نحوی به حقوق دیگران لطمه وارد می کند.

به گزارش رکنا ورزشی، در سال‌های اخیر ورزش و فوتبال کشور آنقدر پرونده حقوقی و اختلافات وجود داشته که لزوم بکارگیری کارشناسان حقوق ورزشی محسوس باشد. مثال بارز این موضوع پرونده ویلموتس از دست رفتن ساختمان فدراسیون فوتبال بود. یا تعلیق فدراسیون جودو که کماکمان پرونده آن ادامه دارد.

از آنجا که مدیران فدراسیون یا باشگاه‌ها ترجیح می دهند با نفرات و تیم مورد اعتماد خود کار کنند طبیعی است که هر مدیری تیم مخصوص به خود را داشته باشد. اما ثبات مدیریتی در ورزش به ویژه فوتبال بسیار کم است. خلاصه کلام آن که با معرفی هر مدیری، باید به انتظار کارشناس حقوقی جدید نشست.

بعضی مدیران با این تفکر که هر کسی صرفا دانش آموخته حقوق باشد می‌تواند به عنوان معاون حقوقی انتخاب شود، از بستگان و آشنایان خود بهره می‌گیرند. غافل از آنکه حقوق ورزشی دنیای متفاوت و تخصصی‌تری دارد.

اتفاقات روزهای اخیر فوتبال کشور لزوم بکارگیری معاون حقوقی متخصص را یادآوری کرد. گل‌گهری که یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی است با یک مشاوره اشتباه ابتدا در فاز رسانه بعد در جریان حقوقی آسیب بسیار جدی را تجربه کرد. حتی اگر حکم نقض شود تاثیر روحی و روانی این موضوع برای سیرجانی‌ها غیر قابل انکار است.

 مدیرانی که ورزشی و فوتبالی باشند از پرونده ویلموتس و گذشته ورزش درس می گیرند که با چنین سرنوشتی مواجه نمی شوند.

کدخبر: 752241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟