لواندوفسکی: با قضاوت عادلانه و بی طرف به عنوان بازیکن طلایی انتخاب شدم

به گزارش رکنا ورزشی، برای دومین سال پیاپی لواندوفسکی جایزه بهترین بازیکن اروپا از نگاه IFFHS (فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال) انتخاب شد.

 مصاحبه روبرت لواندوفسکی با توتو اسپورت ایتالیا بعد از برنده شدن جایزه بازیکن طلایی ۲۰۲۱

افتخاری بزرگ و حس فوق العاده ای است. این جایزه برایم ارزش زیادی دارد. از هیئت داوران متشکرم.

درمورد بهترین بازیکن شدن از دیدگاه افسانه های فوتبال:

رای های این قهرمانان خارق العاده، که واقعیت فوتبال و زمین را به خوبی می دانند، واقعا ارزشمند است. از اینکه با این قضاوت عادلانه و بی طرف به عنوان بازیکن طلایی انتخاب شدم خوشحالم.

آیا تسکینی برای برنده نشدن توپ طلا است؟

قطعا تسکین آن نیست. اما شناخت مهمی است. اینکه توسط این افسانه ها که تاثیر زیادی روی فوتبال گذاشته اند، شناخته شوم حس بی‌نظیری است.

درمورد شکستن رکورد گرد مولر:

به بازی مقابل آگزبورگ خیلی فکر میکنم، هم تیمی هایم خیلی دوست داشتند کمکم کنند اما نمیتوانستم گل بزنم. گل در دقیقه ۹۰ آمد و احساس فیلم های اکشن به من دست داده بود که اوج ماجرا در پایان آن قرار داشت. لحظه فوق العاده ای بود.

درمورد گل مورد علاقه اش در ۲۰۲۱:

گل مقابل آگزبورگ که مهمترین گلم بود. اما زیباترین گلم، برگردان مقابل دیناموکیف در لیگ قهرمانان بود. هیچوقت مثل آن گل نزده بودم، کار سختی هم بود چرا که همه جا برف و هوا سرد بود.

این فصل برای چند گل هدف گذاشته ای؟

هیچوقت تعداد گل خاصی در ذهنم ندارم. سعی میکنم تا جای ممکن گل بزنم. همیشه آرزوی گلی مثل گل مقابل کیف را داشتم و الان این را هم انجام دادم. هدفم گل تاثیرگذار در نتیجه در فینال است.

چمپیونز لیگ یا دهمین قهرمانی لیگ؟

هر دو را میخواهم.

درمورد خطرناک ترین حریف بایرن در لیگ قهرمانان:

من سیتی، لیورپول، پاریس، چلسی و رئال مادرید. ما آگاهیم که برای قهرمانی باید همه آنها را شکست دهیم. کار سختی خواهد بود اما در ۲۰۲۲ تلاشمان را خواهیم کرد.

درمورد سرسخت ترین مدافعانی که مقابلشان بازی کرده:

جورجیو کیه‌لینی و سرخیو راموس. هردو قدرتی و فیزیکی هستند. آنها تمام کلک ها و حرکات بازی را بلدند اما همیشه درست رفتار میکنند و لبخند به لب هستند. بازی مقابلشان سخت اما جالب است.

از کدام هم تیمی در بایرن بخاطر پاس گلهایش قدردانی بیشتری داری؟

من با توماس مدت زیادی است که بازی میکنم. ما همدیگر را حتی با چشمان بسته پیدا میکنیم و میفهمیم. او میداند چطور بازی میکنم، حرکاتم را بلد است و میداند توپ را کجا میخواهم و برعکس این هم صادق است‌.

درمورد هدفت در ۲۰۲۲:

مثل همیشه، بردن تمام جام های ممکن، گلزنی تا حد ممکن و خوشحال کردن طرفداران.

درمورد ناگلزمان:

او روی جنبه تاکتیکی بازی تمرکز دارد و در بازی ها کاملا منعطف رفتار میکند. او قادر به هماهنگی با وضعیت های پیش آمده در بازی است.

درمورد راز آمادگی بدنی ات:

سر میز قوانین وضع شده توسط همسرم، آنا، را دنبال میکنم که خودش متخصص مواد غذایی است. او کسی است که جور زحمات بدن من را میکشد، به من میگوید که چه زمانی غذا بخورم و چه زمانی نخورم. از لاکتوز و غذاهای ناسالم پرهیز میکنم و کیفیت بدنم واضح است.

کدخبر: 750964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟