بانوان مانع حضور تماشاگران در ورزشگاه های لیگ برتر؟

لیگ برتر فوتبال ایران در سال های اخیر با 16 تیم برگزار می شود. تیم فوتبال پرسپولیس در فصل بیست و یکم لیگ برتر قهرمان لیگ شد. تا پایان هفته نهم لیگ برتر گل گهر سیرجان به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان صدرنشین است. یکی از موضوعات مهم در فصل بیست و یکم لیگ برتر حضور هواداران در ورزشگاه ها است. باید دید از چه زمانی با حضور بانوان در مسابقات لیگ برتر موافقت می شود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی رکنا، با اینکه گفته می شد از  15 آذر ماه سال جاری، بازی های لیگ برتر رسما با حضور تماشاگر خواهد بود اما در نهایت بازی های هفته نهم هم بدون حضور تماشاگر برگزار شد! حالا بعضی از گمانه زنی ها حاکی از آن است که تا پایان بازی های دور رفت لیگ برتر بدون حضور تماشاگر برگزار شود. با این اوصاف شاید از  دور برگشت با حضور تماشاگر برگزار شود.

پیش تر وزیر بهداشت گفته بود بهمن ماه واکسیناسیون عمومی به پایان می رسد و تماشاگران می توانند به استادیوم ها برگردند. جالب اینکه در روزهای ابتدایی بهمن ماه نه تنها بازی های دور رفت به پایان می رسد بلکه یک هفته از دور برگشت هم به پایان می رسد. به هر صورت قابل پیش بینی است تماشاگران از هفته هفدهم مجوز حضور در استادیوم ها را دریافت کنند.

حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال در تاریخ 19 آذر ماه سال جاری در خصوص اینکه حضور هواداران در ورزشگاه‌ها به کجا رسید، گفت: همین هفته هم در این خصوص جلسه داشتیم. فدراسیون فوتبال آمادگی کامل برای پذیرایی از تماشاگران را دارد و به هیات‌های استانی هم اعلام کردیم، اما به هرحال فدراسیون به تنهایی مرجع تصمیم گیری در این مورد نیست و منتظریم که ستاد کرونا به اجماع برسد.

این موارد در حالی است که فیفا فدراسیون فوتبال را الزام کرده تا حتی در بازیهای لیگ برتری بانوان به صورت تماشاگر حضور داشته باشند. با این اوصاف تا زمانی که تکلیف حضور بانوان در ورزشگاه ها مشخص نشود تکلیف حضور تماشاگران روشن نخواهد بود.

متن نامه مهم فیفا را در زیر می خوانید:

موضوع: پایان ممنوعیت حضور زنان در مسابقات در ایران

آقای رئیس/ سرپرست موقت

«طی ماه‌های اخیر، سازمان‌های ما پیشرفت‌های زیادی را در مورد پایان‌دادن به موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران رقم زدند.

در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹، ما لحظه‌ای تاریخ را تجربه کردیم، زمانی که چندین هزار زن توانستند بلیت بخرند و یک بازی مهم فوتبال را در کشور ایران، برای اولین‌بار بعد از حدود چهار دهه تماشا کنند.

این گام مهم با تلاش‌های فوق‌العاده حرفه‌ای تیم فدراسیون فوتبال ایران و مقامات مربوطه امکان‌پذیر شد، اتفاقی که بابت آن تشکر خودمان را از شما و از دولت شما بار دیگر ابراز می‌کنیم.

در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹، هیئتی از فیفا به ایران آمدند تا در مورد پیداکردن راهی برای بازشدن درِ ورزشگاه‌ها برای زنان در ایران، بحث و تبادل‌نظر کنند.

راهی که بر مبنای تجربه موفق ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ تحقق پیدا کند. در آن جلسه تعهدات زیر از سوی معاون وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال ایران مورد موافقت قرار گرفت:

زنان اجازه خواهند یافت تا در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۲۰ در مسابقه تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ در ورزشگاه آزادی حضور یابند، با افزایش چشمگیر تعداد صندلی‌های در دسترس برای زنان در مقایسه با مسابقه ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹.

زنان اجازه خواهند یافت تا در همه مسابقات آتی لیگ قهرمانان آسیا که در ایران برگزار می‌شود حضور یابند.

زنان اجازه خواهند یافت تا در همه بازی‌های ملی و بازی‌های لیگ خلیج فارس از ماه ژوئن ۲۰۲۰ حضور یابند.

موضع قطعی فیفا همچنان این است که فرایند تحول باید طبق توافق انجام‌شده ادامه یابد و من تمایل دارم به شما مجددا بابت حمایت کامل فیفا در اجرای تعهدات توافق‌شده در جلسه ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ اطمینان دهم. در این زمینه، هیئت اعزامی فیفا گام‌های آماده‌سازی اولیه را طی می‌کند تا بار دیگر از تیم فدراسیون فوتبال ایران در اجرای پروتکل‌های اجرائی برای مسابقه بین‌المللی بعدی حمایت کند».

کدخبر: 750333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟