نامداری: کاش به جای دربی بازی گل‌گهر و سپاهان را نگاه می‌کردم

استقلال در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر به مصاف پرسپولیس رفت که در پایان دو تیم به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند. یکی از مسائل اصلی در خصوص این بازی، کیفیت آن بود که با انتقادات زیادی از سوی کارشناسان روبرو شد. 

در همین رابطه «اشکان نامداری» پیشکسوت سابق تیم فوتبال استقلال در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی رکنا درخصوص دربی 97 اظهار داشت: متاسفانه چندین سال است که دربی آن کیفیت لازم را ندارد. مثلا خودم پس از دیدن دربی گفتم: کاش بازی گل‌گهر و سپاهان را نگاه می‌کردم. واقعا دربی خیلی کسل‌کننده بود. فکر کنید در بازی به این مهمی شاهد هیچ شوتی به سمت دروازه‌ها نبودیم. دربی 97 هیچ صحنه زیبایی نداشت. که فکر ‌می‌کنم دلیل آن استرس بالای این بازی باشد. چرا که تمامی عوامل 2 تیم از بازیکنان، سرمربیان تا هواداران از نتیجه این بازی ترس دارند. بهترین نتیجه برای هر 2 تیم مساوی است. چون شکست در دربی تا مدت‌ها روی نتایج تیم بازنده تاثیرات منفی می‌گذارد. 

وی درخصوص صحنه پنالتی گرفته نشده برای استقلال ادامه داد: تا آنجایی که نظرات کارشناسی را دنبال کردم، نظر اکثریت بر درست بودن، پنالتی استقلال بود. البته این را بدون هیچ موضع‌گیری خاصی می‌گویم که اگر من داور این بازی بودم آن صحنه را پنالتی اعلام می‌ کردم. چرا که جدا از این صحنه سال‌ها در حق استقلال ظلم شده است، واقعا در چند دربی اخیر داوران چندین پنالتی را برای استقلال نگرفته‌اند. تا روزی هم یک داور پیدا نشود در یک شهرآورد به سود استقلال اعلام پنالتی نکند این انتقادات ادامه خواهد داشت.

پیشکسوت استقلال در خصوص علت تساوی‌های این تیم در دیدارهای هفته گذشته خاطر نشان کرد: متاسفانه 2 - 3 بازیکن اصلی استقلال خیلی دیر به تیم اضافه شدند. فکر می‌کنم وقتی تیم بزرگی مثل استقلال از 2 مهاجم خارجی جدیدش به جای بازیکنان خوبی مثل قاسمی‌نژاد، مطهری و... استفاده می‌کند باید آن بازیکنان خیلی بهتر از این حرف‌ها کار کنند. البته نسل ما هم کمی بد عادت شده‌ چرا که ما شاهد بازی خوب بازیکنان خارجی مثل پاتوسی، جباروف و... در استقلال بوده‌ایم. البته ناگفته نماند با توجه به اینکه فرهاد مجیدی خودش مهاجم حرفه‌ای بوده قطعا فکری به حال این شرایط خواهد کرد. معتقدم استقلال اگر می‌خواهد قهرمان شود باید در روزهایی که سپاهان و پرسپولیس مساوی می‌کنند پیروز شود تا در آخر فصل برای از دست دادن این امتیازات حسرت نخورد.

کدخبر: 748218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟