اکران جنگ استقلال و پرسپولیس؛ از مدیرعامل تا مربی و نشست خبری

به گزارش رکنا،  هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور با 4 دیدار برگزار خواهد شد. که در مهمترین آن‌‌ها از ساعت 16:15 شاهد دربی 97 تهران میان استقلال و پرسپولیس خواهم بود. بر همین اساس نگاهی به شرایط این تیم‌ها در لیگ برتر و حواشی اخیرشان داشته‌ایم که خواند آن خالی از لطف نیست. 

*بد و بدتر؛ تساوی و شکست

این 2 تیم در شرایطی رودرروی همدیگر قرار می‌گیرند که هردو تیم جزو بالانشیان لیگ بیست و یکم هستند. اگرچه در دربی طبق قاعده‌ای محافظه‌کارانه، ابتدا اصل بر نباختن و سپس تلاش برای رسیدن به برتری است؛ اما به نظر می‌رسد در بازی روز شنبه، استقلال در مقایسه با پرسپولیس نیاز بیشتری به پیروزی دارد. چرا که استقلال در شرایطی لیگ برتر را استارت زد که با 3 برد متوالی، به صدر جدول رسید. ولی با این‌ حال بعد از گذشت 3 هفته، گویی فرهاد مجیدی و تیمش فرمول پیروزی را گم کردند و با تساوی‌های متوالی با 13 امتیاز  در رده پنجم قرار بگیرند. جدا از آن استقلال با آمدن «مصطفی آجورلو» به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه، تمدید 3 ساله با مربی جوان و خریدهای مدنظر مجیدی امکانات لازم را برای فرهاد مجیدی فراهم کرده است. 

c959d401c0084298117094c1434fc221

 

در مقابل اما پرسپولیس که فصل را خوب شروع نکرده بود با مشکلات زیادی از قبیل نداشتن مدیرعامل، مسائل عدیده مالی، بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش رو به رو شد. تا نتواند در دیدارهای نخست خود نتایج مطلوبی کسب کرده و  بازیکنان مدنظرش را جذب کند. آنها بعد از شکست مقابل آلومینیوم اراک حسابی مورد انتقاد کارشناسان و هواداران‌شان قرار گرفتند. با این وجود شاگردان یحیی گل‌محمدی توانستند در 2 بازی اخیر خود مقابل نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان با کسب 6 امتیاز کامل  به استقبال دربی 97 بروند. سرخ‌پوشان در حال حاضر  با 14 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند. جدا از این موضوع، با توجه به کار سخت سپاهان در سیرجان مقابل گل‌گهر، پرسپولیس این بخت را دارد تا با کسب بیست‌وششمین پیروزی مقابل رقیب سنتی، خود را به صدر جدول برساند و استقلال نیز برد دربی را بهترین راه برای جا نماندن از جمع مدعیان می‌بیند.

photo_2020-06-28_22-50-58

* فرهاد مجیدی - یحیی گل‌محمدی| آمار به نفع فرهاد، یحیی به دنبال انتقام

 فرهاد مجیدی در 4 دربی که هدایت آبی‌پوشان را به عهده داشته موفق به کسب :  (یک باخت، یک مساوی، 2 برد) و یحیی گل‌محمدی هم در 6 دربی که هدایت سرخ‌پوشان را به عهده داشته موفق به کسب: (2 باخت، 3 مساوی، 1 برد) شده است. که در این بین آمار سرمربی استقلال بهتر از سرمربی پرسپولیس است. 

photo_2021-12-03_10-00-52

*غایبان استقلال و پرسپولیس دربی 97:

لازم به ذکر است که تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس 2 بازیکن کلیدی و کایپتان خود «وریا غفوری» و «سید جلال حسینی» را در این دیدار به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. از لیست شاگردان مجیدی «آرش رضاوند» و از لیست گل‌محمدی هم «احسان پهلوان» از دیگر غایبان این دیدار خواهند بود. 

1KLMq2IDyrx5

*شما مدیرعامل هستید نه بوقچی!

از آنجایی که استقلال میزبانی این دیدار را به عهده داشت، قرار بود تا زمان و مکان نشست خبری پیش از این دربی را آبی‌پوشان طبق برنامه‌ای پس از هماهنگی با هیات فوتبال استان تهران درهتل اسپیناس پالاس برگزار کنند.

این درحالی بود که سایت سازمان لیگ فوتبال با انتشار خبری زمان و مکان این نشست را در تاریخ 12 آذر، در سالن روابط عمومی سازمان لیگ اعلام کرد. تا کوری‌خوانی بین (مصطفی آجرلو و مجید صدری) مدیرعاملان استقلال و پرسپولیس بالا بگیرد.

2741473_611

در همین راستا، « مصطفی آجرلو» در پاسخ به این ادعای «مجید صدری» که گفته بود، استقلال تیم دوم پایتخت است، به بازیکنان استقلال گفت: همه چیز برای شما مهیا شده تا با قدرت در مسابقه شرکت کنید. مدیرعامل حریف مدعی شده که ما تیم دوم ایران هستیم اما به آنها نشان می دهیم تیم اول ایران و بهترین تیم آسیا هستیم. شما کارتان را انجام بدهید و به هیچ چیز دیگری جر موفقیت فکر نکنید. مگر شما الان چیزی کم و کسر دارید؟ 150 میلیارد تومان ما در گروی تبلیغات محیطی است اما با این وجود من با تمام وجود پشت شما هستم.»

پس از در اظهارات آجورلو به پرسپولیس و اینکه گفته شده بود گروهی از سیاسیون در پشت پرده ناکامی‌های استقلال هستند، سرپرست باشگاه پرسپولیس با واکنش تند به این موضع، اظهارات آجورلو را زیر سوال برد و با حمله باورنکردنی، مدعی شد که او مدیرعامل تیم دوم تهران است و باید به ناکامی تیمش عادت کند.

همچنین صدری در بخشی از مصاحبه خود با حمله دوباره به آجورلو گفت: «اگر شما به عنوان فردی نظامی و سیاسی از قدرت خود برای قهرمان کردن پاس استفاده کردی» دلیل نمی‌شود سایرین هم اینچنین کنند. بر همین اساس سرپرست قرمزها وعده‌های آجورلو را «تو خالی» توصیف کرده گفت: که 2 روز پس از صعود پرسپولیس به رتبه بالاتر در جدول، او از قدرت پرسپولیس «ترسیده است».

با این حال به نظر می‌رسد در شهرآورد 97 که خالی از تماشاگر برگزار خواهد شد، علاوه بر جنگ بین بازیکنان و مربیان شاهد درگیری و کری‌خوانی مدیرعاملان 2 باشگاه نیز باشیم. که این موضوع بدون شک می‌تواند به انگیزه‌های بیستر این 2 رقیب قدیمی برای پیروزی کمک کند. حال باید ببینیم که در نهایت فاتح این دیدار حساس و پرتماشاگر کدام تیم پایتخت‌نشین خواهد بود.

*جنجال نشست خبری

در نشست خبری پیش از بازی یحیی گلمحمدی به دلیل ابتلا به آنفلونزا شرکت نکرد. بعضی از رسانه‌ها بابت عدم حضور سرمربی پرسپولیس این نشست را تحریم کردند. از طرف دیگر باشگاه استقلال در محلی غیر از سالن روابط عمومی سازمان لیگ نشست خبری برگزار کرد تا جنجال نشست خبری بالا بگیرد.

همه این موارد باعث شد دربی 97 پیش از جریان بازی به نبردی تمام عیار و پُر از حواشی تبدیل شود. حال باید دید کیفیت این مسابقه هم همانند حواشی پیش از مسابقه پُررنگ خواهد بود؟!

کدخبر: 747002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟