نوازی: بعضی وقت‌ها دربی خسته کننده است/ استقلال از لحاظ فنی در شرایط بهتری است

«محمد نوازی» پیشکسوت استقلال در خصوص پیش‌بینی‌اش از دربی 97 به خبرنگار رکنا اظهار داشت: برخلاف تصور عموم نتایج اخیر استقلال و پرسپولیس هیچ ربطی به نتیجه دربی ندارد. چرا که این دیدار یک بازی مرگ و زندگی و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. به نظرم هرتیمی برنده این مسابقه باشد، اصل راه خودش را تا بازی برگشت هموار می‌کند. جدا از آن اگر بازی در حضور تماشاگران برگزار شود، هواداران تیم برنده نیز تا مدت‌ها از نظر روحی و روانی ارضا خواهند بود. بدون تردید تیم بازنده هم زیر ذره‌بین قرار گرفته، تمامی حاشیه‌ها به سراغش خواهد آمد. با تمام این‌ها امیدوارم که بازی بسیار خوبی را به دور از هرگونه حاشیه، مصدومیت شاهد باشیم. استقلال هم برنده این دیدار حساس باشد. چرا که فکر می‌کنم، استقلال به خاطر شرایط فعلی‌اش از لحاظ فنی در وضعیت بهتری نسبت به پرسپولیس قرار دارد.

وی درواکنش به اینکه فکر می‌کند چرا دربی‌های اخیر 2 تیم از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده ادامه داد: به هرحال این موضوع طبیعت دربی‌ است. که بعضی از مواقع از کیفیت بالاتری برخوردار، گاهی هم خسته کننده می‌شود. البته این مسئله بستگی، به عملکرد تک به تک بازیکنان تیم دارد، چرا که این دیدار همیشه با حساسیت و استرس خاصی همراه است. که بدون شک حضور تماشاگران هم به این استرس کمک می‌کند.البته ناگفته نماند، که نبود تماشاگران هم به نوعی لذت در فوتبال را از بین می‌برد.

پیشکسوت استقلال، در خصوص خاطره‌ای از دربی‌هایی که در آن حضور داشته است گفت: راستش اصلاً نمی‌توانم خاطره خاصی تعریف کنم، چرا که در تمام دربی‌هایی که حضور داشتم از شروع بازی تا لحظه به صدا درآمدن سوت پایان هرلحظه‌اش پر از خاطره بوده است. آنقدر این دیدار پر از شور، هیجان و جذابیت است که اصلا نمی‌توانم یک اتفاق خاص را به عنوان خاطره تعریف کنم. ولی خداراشکر همیشه در دربی‌ها توانستم به آن چیزی که لیاقتش را داشتم دست پیدا کنم باعث خوشحالی هوداران عزیز استقلال باشم.

کدخبر: 746394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟