آبروریزی در لیگ فوتبال پرتغال؛ بازی با 9 بازیکن!

به گزارش رکنا، در یکی از دیدارهای هفته دوازدهم لیگ پرتغال تیم فوتبال بنفیکا به مصاف بلننسه رفت و در پایان در یک بازی عجیب و نصف نیمه به برتری هفت بر صفر دست یافت.

اگر چه این اتفاق با حواشی فراوانی همراه بوده است و از آن به عنوان اینکه فوتبال پرتغال یکی از شرم‌آورترین اتفاقات خود را به جا گذاشت از آن نام برده شده است.

شب گذشته تیم صدرنشین بنفیکا به مصاف بلننسه رده شانزدهمی رفت و اتفاق عجیب اینکه درست ساعاتی قبل از بازی، طبق معمول ترکیب اولیه تیم بلننسه منتشر و اتفاق عجیب اینکه آنها به جای 11 بازیکن، فقط با 9 بازیکن آن هم بدون بازیکن تعویضی باید رودروی تیم صدرنشین لیگ صف‌آرایی کنند.

دلیل این امر این بود که در طول هفته 17 بازیکن تیم بلننسه به دلیل کرونا شرایط بازی کردن نداشتند و تنها یک بازیکن از تیم اصلی بلننسه و هشت بازیکن هم از تیم ب شرایط بازی کردن را داشتند و به دلیل اینکه تاریخ مشخصی برای تکرار این بازی وجود نداشت مسئولان لیگ پرتغال حکم به انجام این بازی دادند.

در حالی که بازی در نیمه نخست با برتری هفت بر صفر بنفیکا همراه بود در نهایت پس از شروع نیمه دوم با مصدومیت ژائو مونتیرو دروازه‌بان دوم، همچنین دو بازیکن دیگر روبرو شد. تیم بلننسه که به اجبار در خط دفاع از طرف سرمربی به بازی گرفته شده بود داور طبق قانون بازی را متوقف کرد.

پس از این اتفاق عجیب و غیرمنتظره، یکی از بازیکنان حال حاضر تیم ملی پرتغال یعنی برناردو سیلوا، در توییتر خود با کنایه به این موضوع نوشت: «آیا من تنها کسی هستم که نمی‌فهمم چرا بازی به تعویق نیفتاده است؟»

پرت

با وجود این اتفاق چنانچه مشخص شود به عمد تیم بلننسه بازی را متوقف کرده‌اند ممکن است بنابر دستور کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرتغال این باشگاه با کسر 5 تا 8 امتیاز مواجه شود.

روی کاستا، رئیس باشگاه بنفیکا درخصوص این اتفاق عجیب اینطور پاسخ داد: آنها مجبور شده‌اند به میدان بروند. من از اتفاقی که افتاد متاسفم، این یک صفحه سیاه برای فوتبال پرتغال و خود این کشور است. به هیچ وجه نمی‌توان گفت که باشگاه ما یکی از مسئولین این اتفاق شرم‌آور  بوده است، ما تنها قوانین را رعایت کردیم.

کدخبر: 745020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟