آشتیانی: حقوق اولیه پرسپولیس را بدهید/ جادوگری به فوتبال ایران ضربه می‌زند

به گزارش خبرنگار ورزشی رکنا، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران بعد از شکست مقابل الهلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. شاگردان یحیی گل‌محمدی با نتیجه سه بر یک در اهواز از سد فولاد خوزستان عبور کردند. پرسپولیس در پنج دوره گذشته لیگ برتر فوتبال قهرمان شده است و قصد دارد این عنوان را تکرار کند.  اردلان آشتیانی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با آخرین وضعیت پرسپولیس صحبت هایی انجام داد. 

*بازی پرسپولیس و فولاد را چطور ارزیابی کردید؟

 دیدار روز گذشته دو نیمه کاملا متفاوت داشت کیفیت بازی برای هر دو تیم در شرایط مطلوبی قرار نداشت اما در نیمه دوم وضعیت بازی کاملا متفاوت رقم خورد و گل زود هنگام نیمه اول باعث شد تا شرایط بازی به سود پرسپولیس رقم بخورد. فیفا در گزارشی عنوان کرده است ۳۰ الی ۳۵ درصد گل‌ها روی ضربات ایستگاهی به ثمر می‌رسد و سرخ‌پوشان شب گذشته با توجه به فیزیک بازیکنانی مانند رضا اسدی و حامد پاکدل موفق شد دو گل به ثمر برساند.

*در اولین مسابقه فصل بیستم پرسپولیس، گل محمدی از تاکتیک جدیدی هم استفاده کرد؟

 پرسپولیس در سال‌های گذشته پلن‌های مختلفی برای گلزنی داشته است بازی در عمق  و کارهای ترکیبی استادانه در کانال‌های کناری زمین  را داشته است. در سال‌های گذشته کمتر روی ضربات ایستگاهی استفاده شده است. به نظر می‌رسد امسال پلن ضربات ایستگاهی هم به تاکتیک گل محمدی اضافه شده است‌.

*درباره حق پخش نظرتان چیست؟

 حق پخش جز ابتدایی‌ترین حقوق فوتبال است؛ اما در ایران ابتدایی‌ترین حقوق به باشگاه‌ها داده نمی‌شود و نباید انتظار درآمد زایی از باشگاه‌ها داشت.باید به تدریج از پلن‌های مختلف در نظر گرفته شود و اگر حق پخش لحاظ نشود باید ردیف بودجه در نظر گرفته شود باید فوتبال ایران به تدریج  به سمت حرفه‌ای شدن برود و از طریق فروش بازیکن و کارت‌های هواداری و موارد دیگر می‌توان درآمدزایی کرد.

*بعضی تیم‌ها و مسئولان رو به استفاده از جادوگر آورده‌اند، نظرتان در این مورد چیست؟

زمان بازیگری ما هم در فوتبال بحث جادوگری وجود داشت و اشخاصی در کنار تیم‌ها حضور داشتند که بعضی اسامی رسانه‌ای شده است.و این جادوگری‌ها استفاده می‌کردند؛ اما در ادامه از لحاظ ورزشی و اجتماعی لطمات زیادی را متضرر شدند. اگر جادوگری و رمالی در فوتبال تأثیر داشت تیم‌های مطرح دنیا هم کنار تیم‌شان یک جادوگر استخدام می‌کردند. به طور مثال پپ گواردیولا در کنار تیمش یک رمال استخدام می‌کرد و برای تاکتیک‌ها و نتیجه گیری وقت زیادی صرف نمی‌کرد و وقتش را برای خانواده صرف می‌کرد و از فضولات افراد استفاد می‌کرد.

کدخبر: 732550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم سعادتی
آیا این خبر مفید بود؟