استراماچونی به استقلال نمی آید ! / علت دیدار سعادتمند با استراماچونی

به گزارش رکنا، احمد سعادت‌مند مدیر عامل باشگاه استقلال در برنامۀ تلویزیونی «ورزش و مردم» گفت: سفر او به ایتالیا به قصد بازگرداندن آندره استراماچونی سرمربی پیشین نبوده بلکه می‌خواسته از او تخفیف بگیرد و با دریافت 700 هزار یورو از کل دو میلیون یورو راضی شود پرونده از فیفا بیرون بیاید و بقیه را هم در چند قسط دریافت کند.

حضور سعادت‌مند در این برنامه پس از آن بود که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال، سفر مدیرعامل به ایتالیا را مذاکره برای بازگرداندن مربی ایتالیایی و خلافت صداقت و رفتار حرفه‌ای دانسته و در متنی که در صفحۀ شخصی خود منتشر کرده از استعفای خود خبر داده است.

مدیر عامل باشگاه استقلال این شایعه را که او حامل پیشنهاد سه میلیون دلاری با احتساب مربی‌گری فصل آینده برای استراماچونی بوده تکذیب کرد و در عین حال گفت: حق مدیر باشگاه است که به فکر صلاح و صرفۀ باشگاه باشد و از فرهاد مجیدی پرسید: آیا فراموش کرده‌اید با خود شما در زمانی که شفر و استراماچونی مربی بودند مذاکره شد؟

سعادت‌مند گفت: فرهاد مجیدی متعلق به باشگاه و نزد هواداران محبوب است و خود من نیز او را دوست دارم و اکنون هم سرمربی ماست و باید روز فینال جام حذفی در مقابل تراکتور‌سازی روی نیمکت تیم بنشیند و به جام حذفی برسیم.

مدیر عامل باشگاه استقلال این انتقاد که چرا همزمان با دربی حساس این سفر انجام شده را وارد ندانست و گفت: نه زمان برگزاری مسابقه با پرسپولیس مشخص بود و نه اصلا راه‌یابی ما به این مرحله، قطعی و قابل پیش‌بینی. سفر هم از پیش برنامه‌ریزی شده بود و باتوجه به وضعیت کرونا زمان زیادی در اختیار نداشتیم وباید انجام می‌شد. ضمن این که قرار نبود رسانه‌ای شود اما از همان زمانی که راه افتادم و چه در ایران و چه در ایتالیا که سوار قطار شدم همه مرا می‌شناختند و مطلع شدند!

وی دربارۀ استعفای فرهاد مجیدی از سرمربی‌گری استقلال یادآور شد: اگر استعفایی در کار باشد باید به صورت رسمی و مکتوب ارایه شود و نوشتن یک متن در صفحۀ شخصی فضای مجازی استعفای رسمی تلقی نمی‌شود و اگر هم رسماً استعفا کند هیأت مدیره نمی‌پذیرد و از نظر من فرهاد مجیدی همچنان سرمربی ماست و باید روی نیمکت بنشیند.

مدیر عامل باشگاه استقلال در واکنش به نوشتۀ فرهاد مجیدی که یک ماه است لیست بازیکنان مورد نظر برای تمدید قرارداد را ارایه داده ولی اقدامی نشده گفت: کدام لیست؟ هیچ لیستی به من ارایه نشده و چون نداده‌اند من خود با بعضی از بازیکنان چه برای تمدید و چه جذب از تیم های دیگر صحبت کرده‌ام چون تیم باید تقویت شود و نایب قهرمانی با 14 امتیاز فاصله، کافی نیست و دنبال قهرمانی نه تنها در لیگ برتر که در پی کسب سومین قهرمانی در آسیا هستیم.

در این هنگام بود که پیمان یوسفی مجری ورزش و مردم یادآور شد فرهاد مجیدی تیم را در وضعیت آشفته‌ای تحویل گرفت و نمی‌توان او را مسؤول تمام اتفاقات دانست و سعادت‌مند نیز گفت: از او حمایت کردم و اکنون نیز حمایت می‌کنیم و فرهاد را دوست داریم اما همه می‌دانیم که استقلال باشگاه بزرگی است و تصمیمات و برنامه ها باید متناسب با همین نام باشد.

با صحبت‌های مدیر عامل باشگاه استقلال روشن می‌شود این باشگاه به موجب حکم فیفا باید دو میلیون یورو به سرمربی پیشین و ایتالیایی بپردازد و چون به دنبال راهکاری هستند که این مبلغ را یک جا نپردازند، شایعۀ افزایش مبلغ به سه میلیون دلار با احتساب یک فصل دیگر به میان آمده است.

در این میان روشن نیست آیا فرهاد مجیدی احساساتی شده و وقتی شنیده هم زمان با تمرکز او بر جام حذفی مدیر عامل به ایتالیا رفته و با استراماچونی مذاکره می کرده به او برخورده و باید دید توضیحات احمد سعادت‌مند او را قانع و باور می‌کند بر سر‌مربی‌گری فصل بعد نبوده و تنها به دنبال تخفیف و تقسیط بوده اند یا نه.

فرهاد مجیدی البته می‌داند به خاطر شیوع کرونا و برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر این برگ را در اختیار ندارد ضمن این که استراماچونی هنوز نزد هواداران محبوب است. هر چند که منع استخدام سرمربی خارجی و مشکلات مالی و محدودیت های ارزی باشگاه، دست فرهاد مجیدی را برای قبولاندن شرایط مورد نظر باز می‌گذارد خاصه اگر در آستانۀ فینال جام حذفی پای میز مذاکره برود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟