دلیل ورود علی دایی به هاکی از زبان رییس فدراسیون

به گزارش گروه ورزشی رکنا، بهرام قدیمی که اسفندماه سال ۹۷ در مجمع انتخاباتی به عنوان رییس فدراسیون هاکی انتخاب شد و جانشین بهرام شفیع فقید شد، در پیشنهادی که برای انتخاب اعضای هیات رییسه این فدراسیون داشته، نام علی دایی و علی‌اصغر پورمحمدی را به وزارت ورزش فرستاده است. امروز هم با حکم وزیر ورزش این ۲ نفر که تاکنون ارتباطی با فدراسیون هاکی نداشته‌اند، به عنوان عضو هیات رییسه معرفی شدند.

در همین راستا با بهرام قدیمی تماس گرفتیم تا دلیل این انتخاب‌ها را جویا شویم. رییس فدراسیون هاکی در این باره به "ورزش‌سه" گفت: ما اسامی پیشنهادی خود را حدود ۶ ماه قبل به وزارت ورزش ارسال کردیم و در این مدت هیچ خبری نشد. فکر می‌کردیم این ماجرا منتفی شده، اما حالا می‌شنوم که وزارت ورزش به صورت رسمی این موضوع را اعلام کرده است. پیش از این فقط حکم آقای یزدانی، معاون خدمات شهری به دست ما رسیده بود. البته نام آقای کاراندیش، معاون وزیر ارشاد را هم داده بودیم.

وی درباره مبنای انتخاب پورمحمدی و علی دایی برای فعالیت در فدراسیون هاکی عنوان کرد: آقای پورمحمدی در همین چند ماه اخیر هم کمک‌های زیادی به فدراسیون کرده و در اعزام عمان فدراسیون را کمک کرد. علی دایی هم وجهه خوبی در ورزش ایران دارد و می‌خواهد هاکی به عنوان یک رشته مظلوم حمایت کند.

قدیمی در رابطه با همکاری با کریم باقری گفت: کریم باقری را به عنوان سفیر معرفی کردیم تا در ثبت جهانی هاکی در یونسکو به ما کمک کند. فعلا در مرحله ثبت ملی هستیم و بعد از آن دنبال ثبت جهانی هاکی به نام ایران هستیم. از استان‌ها اطلاعات گرفتیم و می گویند هاکی ورزش ملی ایران است. مرحوم شفیع هم در این زمینه اقداماتی انجام داده بود و الان هم ما این کار را پیگیری می‌کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟