عذرخواهی داور لیگ از استقلال و هوادارانش

به گزارش گروه ورزشی رکنا، محمدحسین زاهدی‌فر داور لیگ برتر فوتبال در مورد کلاس‌های نیم‌فصل داوری و بررسی عملکرد داوران در نیم‌فصل اول، اظهار داشت: طبق سنوات گذشته همه ساله کلاس نیم‌فصل داوران به منظور بررسی عملکرد داوران در نیم‌فصل اول برگزار می شود. این کلاس ها برای تحلیل و بررسی دلایل اتفاقاتی است که رخ داده. در گذشته هم اینگونه بوده است که اتفاقاتی که در نیم‌فصل اول افتاده است تحلیل و بررسی می‌کردند و نتایج مثبتی هم داشته است.

زاهدی‌فر در مورد تهدیدها و فشارهایی که در نیم‌فصل اول قبل از بازی‌ها به داور اعمال می‌شود، عنوان کرد: ما باید بررسی کنیم ببینیم زمینه مناسبی برای یک قضاوت خوب برای داور فراهم می‌کنیم؟ همه ارکان برگزاری مسابقات و خود مسؤولین برگزارکننده مسابقات شرایط مساعد را برای برگزاری مسابقات فراهم می‌کنند؟ همه اینهاست که در کنار هم یک پروتکلی را فراهم می‌کند که اشتباهات در زمین صورت نگیرد.

وی افزود: در داوری فوتبال باید بررسی و جستجو کنیم که یک داور چه اتفاقی برایش می‌افتد که محیطی آرام برای قضاوت نداشته باشد و متولیان امر و رسانه‌ها باید در این امر کمک کنند، رسانه‌ها یکی از ارکان جدانشدنی فوتبال هستند. وقتی فوتبال ما یک فوتبال توانمند می‌شود، تیم ملی ما هم قوی می‌شود که همه دست به دست هم دهیم و این می‌تواند دل مردم را شاد کند.

زاهدی‌فر در مورد بازی استقلال و سپاهان و صحنه هند کی‌روش استنلی و حواشی بعد از آن گفت: از لازمه‌های یک داور، داشتن شهامت است که بتواند قضاوت کند و همین که شهامت پذیرفتن یک اشتباه را داشته باشد. در آن بازی اشتباه بوده است و اشتباه از جانب تیم داوری صورت گرفته و در وهله نخست از جانب بنده صورت گرفته است. همانطور که یک داور به خاطر قضاوت خوبش تشویق می‌شود، به خاطر قضاوت بد هم تنبیه می‌شود و اینکه چگونه این تنبیه اعمال می‌شود به عهده کمیته داوران است و بنده تمکین می‌کنم و بنده شهامت این را دارم که از جامعه فوتبال، باشگاه استقلال و هوادارانشان معذرت‌خواهی کنم و قطعاً تلاشم را می‌کنم که در آینده در صورت قضاوت در لیگ برتر، اشتباه تأثیرگذاری نداشته باشم. بنده چندین سال است در لیگ برتر قضاوت می‌کنم و بازی‌های استقلال و پرسپولیس را نیز قضاوت کرده‌ام.

وی در ادامه در مورد اینکه داوران آسیایی گفته‌اند برای قضاوت به ایران نمی‌آیند، اظهار داشت: بنده به عنوان یک ایرانی عزت کشورم در اولویت قرار دارد و ما به هیچ وجه این موضوع را نمی‌پذیریم که کشورمان یک کشور ناامن است و این قطعاً شیطنت سعودی‌ها بوده است و بنده به عنوان یک عضو کوچک جامعه فوتبال این موضوع را نمی‌پذیریم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟