فن‌دایک، صلاح و مانه از بالاترین شانس برخوردارند / دست مسی و رونالدو بازهم از بالون‌دور کوتاه می‌ماند

به گزارش گروه ترجمه رکنا و به نقل از روزنامه اسپانیایی‌زبان آ.اس لیست شانس‌های اصلی کسب توپ طلای این فصل اروپا تا حدود زیادی مشخص شده است.


صلاح، فن‌دایک و مانه؛ مثلث طلایی

لیورپول کلوپ تا آخرین مسابقه نفس‌به‌نفس با منچسترسیتی برای قهرمانی در لیگ برتر جنگید و درنهایت نیز تنها با یک امتیاز اختلاف این ماراتن را واگذار کرد. لیورپولی‌ها در لیگ قهرمانان نیز شکست 3-0 مقابل بارسلونا را با چهار گل در آنفیلد جبران کرده و موفق شدند برای دومین سال پیاپی در فینال این تورنمنت حضور یابند. 

در واقع پس از شکست مقابل رئال مادرید در فینال سال گذشته بود که سران لیورپول و البته یورگن کلوپ تصمیم به بازسازی خط عقب تیم گرفتند. در همین راستا، کلوپ مدافع هلندی باشگاه ساوت‌همپتون ویرجیل فن‌دایک و دروازه‌بان برزیلی آاس‌رم آلیسون بکر را به خدمت گرفت. عملکرد این دو بازیکن به خصوص فن‌دایک که به حق جایزه برترین بازیکن فصل جاری لیگ برتر را نیز کسب کرد، وصف‌ناشدنی بوده است. 

در مجموع، فن‌دایک در کنار مثلث خط آتش لیورپول شانس‌‍های اصلی کسب توپ طلای امسال به شمار می‌روند و البته در فینال لیگ قهرمانان مقابل تاتنهام نیز فرصت اثبات این ادعا را به بهترین شکل ممکن در اختیار دارند.



مسی، کریستیانو و .... ام‌باپه

به عقیده بسیاری از کارشناسان فوتبال، فن دایک، در کنار مانه و صلاح به احتمال فراوان سه نفر نهایی لیست بالون دور امسال را شکل خواهند داد. اسطوره آرژانتی بارسلونا لیونل مسی نیز با توجه به کسب توپ طلای اروپا و عملکرد رهبرانه خود در فصل جاری، شانس چهارم این لیست به حساب آمده و بعد از او نیز کریستیانو رونالدویی قرار دارد که در اولین فصل حضور خود در یوونتوس هرچند در لیگ قهرمانان راه به جایی نبرد اما درکل عملکردی کاملا قابل قبول داشت. 

همچنین پس از این لیست پنج‌نفره، نام کیلیان ام باپه قرار می‌گیرد که با به ثمررساندن 33 گل رقابتی شانه به شانه با لیونل مسی در کسب کفش طلای این فصل فوتبال اروپا داشت. مهاجم تندوتیزی که با توجه به سن‌و‌سال کم، به نظر ابرستاره آینده فوتبال جهان خواهد بود. 


برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 478416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟