پشت پرده لغو بازی ذوب آهن در کربلا  / عراق و عربستان هماهنگ بودند!

سعید آذری در مورد اتفاقاتی که باعث شد بازی ذوب‌آهن ایران و النصر عربستان لغو شود، اظهار داشت: از روز اولی که ما شهر کربلا را برای میزبانی انتخاب کردیم باشگاه النصر عربستان نمی‌خواست که در این شهر به میدان برود آنها مدام با مدیر اجرایی باشگاه در تماس بودند، به نظرم آنها نمی‌خواستند در کنار حرم حضرت امام حسین (ع) که مظهر ‌آزادگی در جهان است و زیر پرچم شیعه به میدان بروند. این مسأله از روز اول هم مشخص بود.

وی افزود: عربستانی‌ها هفته پیش هم پیامی برای ما فرستادند و ما هم با AFC ارتباط برقرار کردیم که خود کنفدراسیون فوتبال ‌آسیا این مسأله را قبول نکرد. ما بعد از اتفاقات بازی با الزورا تدبیر کردیم تا بازی به شهر دیگری منتقل شود اما AFC اعلام کرد شرکت لاگاردا که با AFC قرارداد تبلیغاتی دارد اعلام کرده بود نمی‌تواند به این سرعت تابلوهای تبلیغاتی‌اش را از کربلا به دوبی منتقل کند. به همین دلیل مسئول مسابقات AFC به ما اعلام کرد که بازی در همین کربلا برگزار خواهد شد و ما هم به عراق سفر کردیم و وقتی که وارد هتل روتانا شدیم آقای شیتارو که نماینده AFC در این مسابقه بود متنی را در گروه ما قرار داد که می‌توانیم آن را منتشر کنیم، ایشان در آن مطلب اعلام کردند، با توجه به درخواست فدراسیون عراق که مبنی بر مباحث امنیتی و اطلاعاتی قادر به برگزاری این مسابقه نیستند و این مسأله به خاطر حفظ جان تماشاگران، بازیکنان، مربیان و کادر اجرایی مسابقه با تیم‌ها است. 

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد: در نهایت عراق زیر بار برگزاری این مسابقه نرفت که مسائلی مانند آتش‌سوزی‌ در فرودگاه عراق و راکتی که به سفارت آمریکا در عراق اصابت کرد یکی از دلایل اصلی این مسأله بود. 

آذری با اشاره به زمان حضور این تیم در هتل روتانای کربلا گفت: ما حدود ساعت 3:20 در هتل مستقر شدیم و حدود ساعت 4:20 آقای شیتارو به ما این مسأله را اعلام کرد و جالب است که من این متنی را که ایشان در گروه بازی ذوب آهن و النصر گذاشت دیدم و با آقای مؤمنی صحبت کردم که ایشان گفت هر متنی که نماینده و مسئول برگزاری بازی منتشر کند موضع رسمی AFC است اما جالب است که عربستانی‌ها حتی سوار هواپیما هم نشده بودند که به عراق بیایند و بعد هم ادعای واهی مطرح می‌کنند و می‌گویند که ما می‌دانستیم و به عراق سفر کرده‌ایم. ما اینقدر کم‌عقل نیستیم که بدانیم بازی لغو شده است و به عراق سفر کنیم، به نظر من یک هماهنگی بین فدراسیون عراق و عربستان صورت گرفته و آنها صبح از این مسأله مطلع شدند و به عراق سفر نکردند. ما ساعت‌ها در فرودگاه نجف منتظر ورود تیم النصر عربستان بودیم زیرا به ما اعلام کرده بودند ساعت 4:40 این تیم وارد عراق می‌شود اما آقای شیتارو ساعت 4:20 این پیام را منتشر کرده که در آن زمان قاعدتاً باید عربستانی‌ها در هواپیما و روی هوا بوده باشند. در نهایت با هماهنگی فدراسیون فوتبال عراق و عربستان آنها به این کشور سفر نکردند ما این مسأله را به فال نیک می‌گیریم زیرا با توجه به میزبانی ذوب‌آهن ممکن بود اگر اتفاقی رخ بدهد تبعاتی برای ما و فدراسیون فوتبال ایران داشته باشد ضمن اینکه ما یکی، دو بازیکن مصدوم هم داشتیم که با توجه به تعویق این مسابقه فرصت خوبی داریم تا آنها به تیم ما برسند.

وی افزود: ما آماده‌ایم در هر کجای دنیا که اعلام شود با النصر عربستان بازی کنیم پیش از این هم چنین اتفاقاتی رخ داده بود یک بار باشگاه عربستانی با تعویق یک روزه بازی ما موافقت نکرد اما ما در نهایت به شهر آنها رفتیم و در خانه‌شان شکست‌شان دادیم.

آذری با اشاره به نوشتن نامه به AFC اعلام کرد: ما از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست غرامت می‌کنیم زیرا آنها خودشان این مسابقه را در دقیقه 90 لغو کرده‌اند و یک هزینه در این شهر به ما تحمیل شده و یک هزینه هم در زمان برگزاری به ما تحمیل می‌شود که AFC باید غرامت ما را بپردازد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 477637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟