گفتگو اختصاصی با امیر علی اکبری تنها مبارز ایرانی رشته ورزشی MMA + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 157.09M | مدت زمان ویدیو: 00:24:26

امیر علی‌اکبری مبارز ایرانی رشته ورزشی MMA گفت: هدف اصلی از برگزاری نشست امروز این بود که اعلام کنم برای اولین‌بار یک ایرانی توانسته به سطح اول رشته رزمی دنیا که تا به حال هیچ ایرانی نتوانسته وارد شود، ورود کردم، امیدوارم این راه را ادامه دهم و پرچم ایران را در مهمترین مسابقات دنیا بالا ببرم. برای نخستین‌بار با ملیت ایرانی و پرچم ایرانی در سازمان جهانی و معتبر UFC قرارداد بستم.

وی افزود: فکر می کنم تا حالا یک بار آنهایی که MMA را دیده‌اند می‌دانند برگزاری مسابقات به این شکل است که فایترها باید از سطح پایین شروع کنند و بالا بیایند تا به UFC برسند. خدا را شکر پس از چهار سال فعالیت در سازمان‌های رایدین و اف‌سی ای موفق شدم به سازمان و معتبر UFC وارد شوم و قرارداد امضا کنم. من با این سازمان قرارداد یک سال و نیمه بسته‌ام و برای آنها چهار مبارزه خواهم کرد. زمان برگزاری اولین مرحله مسابقات به زودی مشخص می‌شود. فکر می‌کنم بهترین قرارداد ممکن را بسته‌ام.

امیر علی اکبری در پاسخ به سوال برای استعدادیابی در زمینه این ورزش رزمی چه اقداماتی صورت گرفته است به خبرنگار رکنا گفت: زمینه‌سازی کوچکی انجام دادیم اما این کار نیاز به یک محل بزرگ و کار گسترده دارد ولی قطعا این اتفاق خواهد افتاد. ما در حال حاضر یک تیم 10 نفره خوب داریم که همه بچه ها از بهترین‌ها هستند و که اگر بتوانیم باشگاه را تکمیل کنیم و یک کمپ خوب بزنیم این تیم به 30 نفر می رسد.

وی افزود: کمپ تمرین ما در غرب تهران است که قصد داریم یک کمپ بزرگتر در غرب تهران فعال کنیم.

امیرعلی اکبری در ادامه درباره تجربه شکست احتمالی در نخستین مبارزه اش در سازمان UFC گفت: هیچ وقت به باخت فکر نکردم و نمی کنم و همیشه طوری می‌جنگم که برنده از زمین بیرون بیام، ولی برد و باخت جزء ورزش است و به غیر از یک یا دو نفر تا به حال بدون شکست نبودند و تمام تلاشم را می کنم برنده باشم و مابقی دست خدا است.

علی اکبری درباره اسطوره زندگی‌اش گفت: اسطوره من در در زندگی که از بچگی آینه خودم کردم و همیشه سعی کردم ذره‌ای مثل او باشم مولا امیرالمومین است.

وی افزود: اگر بتوانیم حضرت علی «ع» را اسطوره خودمان قرار دهیم، چه در زندگی، چه در جنگیدن وچه در هر بخشی از زندگی مان بتوانیم الگوی خود قرار دهیم بهترین اتفاق ها رقم خواهد خورد.

علی‌اکبری در پاسخ به این سؤال که آیا تمرینات شما برای حضور در این سازمان در داخل کشور برگزار خواهد شد یا در خارج از کشور، گفت: مسابقات من بعد از این سخت‌تر خواهد شد. برای برگزاری کمپ تمرینی با یک باشگاه سوئدی به توافق رسیده‌ام. البته ما یک تیم خوب را در یک باشگاه ایرانی تشکیل داده‌ایم، ۷۰ تا ۸۰ درصد تمرینات‌مان را در ایران برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که طی چند روز گذشته خبری مطرح شده مبنی بر اینکه علی استکی با تیم شما از این به بعد دیگر فعالیت نخواهد کرد، درباره این موضوع چه نظری دارید، گفت:‌ قطعا همین‌طور است. یکسری مربیان جدید به ما اضافه شدند. در بخش بوکس یکی از دوستان به ما اضافه شده و به عنوان مربی در کنار ما حضور خواهد داشت، از علی تا به اینجای کار که کنار ما بوده تشکر می‌کنم، او برادر من است، اما از این به بعد دیگر کنار ما نیست. او به خاطر مشغله کاری دیگر کنار ما نیست و امیدوارم از این به بعد او بتواند موفق شود.

وی در پاسخ به این سؤال که در فضای مجازی صحبت‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه شما رقبای خودتان را خودتان انتخاب می‌کنید، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: آنهایی که از MMA سر درمی‌آورند می‌دانند که سازمان به فایتر اجازه انتخاب حریف را نمی‌دهد. فایتر یا می تواند به حریفی که معرفی می‌شود بازی کند یا می‌تواند بازی نکند. سازمان چهار ماه به فایتر اجازه بازی کردن را می‌دهد. هیچ جای دنیا اینطور نیست که یک فایتر برای خودش بازیکن انتخاب کند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر در مسابقات بعدی شما قرار باشد در آمریکا بازی کنید، آیا به خاطر شرایط فعلی با مشکل روبه‌رو نمی‌شوید، گفت: شاید به خاطر پاسپورت ایرانی من مبارزه کردن در آمریکا سخت باشد. بنابراین سازمان UFC اینطور تصمیم گرفته که مسابقات در کشورهای آسیایی و خاورمیانه برگزار شود تا مسابقات کنسل نشود.

وی در مورد آخرین بازی خود مقابل حریف آمریکایی که شائبه‌های زیادی به وجود آمده بود، توضیح داد: روسیه هیچ سنگین‌وزنی آماده برای مبارزه کردن با من نداشت، آخرین فایترم چند بازی از سال ۲۰۱۲ نباخته بود، من در انتخاب او هیچ دخل و تصرفی نداشتم، انتخاب سازمان بود و من هم با او مبارزه کردم.

وی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: تا سه چهار سال آینده فایترهای خوبی در ایران خواهیم داشت. UFC پردرآمدترین سازمان دنیا است، قطعا هیچ فایتری قرارداد خود را شفاف اعلام نمی‌کند. من هم نمی‌توانم مبلغ قراردادم را اعلام کنم. انشاالله اگر شرایط اینطور پیش برود، یک روز پردرآمدترین فایتر دنیا خواهم شد. در حال حاضر حمیدرضا قلی‌پور، حسین امینی از فایترها و عنوان‌داران رشته‌های خودشان هستند که در تیم ما فعالیت می‌کنند. آنها بازی‌هایی را انجام داده‌اند و ما در تلاش هستیم برای آنها مبارزات دیگری را مهیا کنیم تا در سازمان بالا بیایند. در آینده‌ای نزدیک تعداد دیگری از این قهرمانان به ما اضافه خواهند شد. من در این سازمان UFC آمده‌ام که نشاندهم یک ایرانی به بالاترین سطح دنیا رسیده است. شک نکنید هر سایتی برگزار شود، با تمام توان می‌جنگم. آمده‌ام به این سازمان تا ثابت کنم ما هم می‌توانیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: UFC در سنگین وزن ۳۰ فایتر دارد، فکر می‌کنم سنگین‌وزن خاورمیانه من هستم، هر فایتری را که سازمان صلاح بداند من حاضرم بازی کنم. ضمن اینکه سازمان UFC به ابوظبی آمده است، تمام تلاشم را می‌کنم در اولین بازی در ابوظبی مبارزه کنم. اگر بتوانم اواخر ماه ششم این مبارزه را انجام دهم خیلی خوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که علت ممنوعیت این رشته در ایران چیست، گفت: هیچ نامه‌ای مبنی بر اینکه این رشته در ایران است منتشر نشده، اما به خاطر خشونت این رشته، MMA در ایران ثبت نشده است. بچه‌هایی که در این رشته فعالیت می‌کنند، سخت تلاش می‌کنند، ما تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک یک انجمن را به نام این رشته ثبت کنیم تا دست سودجویان را از این رشته قطع کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: MMA اینطور نیست که هر کس از رشته خود قهر کند و بیاید در MMA موفق شود، من چهار سال برای شروع این رشته در کشور تایلند فعالیت کرد. حمید قلی‌پور و امینی عنوان‌دارهای رشته‌های خود هستند و سالها عناوین مهمی را کسب کردند. مابقی فایترها نیز صبح تا شب در تلاش هستند تا در این رشته موفق شوند. آنها حداقل سه سال باید در MMA تمرین کنند تا به سطح بالاتری برسند. حتی اگر در رشته خود قهرمان باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی ها در فضای مجازی مدعی هستند شما تحت حمایت سازمان و ارگان نظامی هستید، آیا چنین چیزی صحت دارد یا خیر، گفت: خدا را شکر تا به حال یک‌هزار تومان از اسپانسرهای داخلی نگرفته‌ام، اگر کسی فکر می کند من این سربند را می‌زنم تا اسپانسر بگیرم، بیاید و بگوید تا من پول آنها را پس بدهم. این سربند دلی است و تا جایی که بتوانم و امکان داشته باشد، از این سربند استفاده خواهم کرد. در ضمن من تحت حمایت سازمان و نهادهای کشور نیستم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حافظ منافع انقلاب اسلامی است و حافظ من نبوده، من فقط زیر پرچم اهل بیت هستم. ما تیم ۳ تا ۴ نفره هستیم و تا به اینجا آمده ایم، همه به ما لطف داشتند، هیچ ارگانی از ما حمایت نکرده است، اگر اینجا هستیم و جلو می‌رویم، با کمک خدا و امیرالمؤمنین(ع) است.

وی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: خدا را شکر هیچ نامه‌ای برای ممنوعیت این رشته نیست و هیچ وقت جلوی ما را نگرفتند، حمایت مالی نبوده، اما دوستان ما را حمایت کردند. ما در تلاشیم MMA در ورزش ایران ثبت شود و فایترها زیر یک چتر و انجمن جمع شوند. امیرعلی اکبری گفت: امیدوارم من اولین و آخرین فایتر ایرانی در این سازمان نباشم و امیدوارم دوستان بعدی در این سازمان فعالیت کنند. دعا کنید در این راه سخت که پا گذاشته‌ایم بتوانیم سری در بین سرهای کشورهای دیگر دربیاوریم و به امید خدا و مولا علی موفق شویم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 473963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
حسین خزائی فر
آیا این خبر مفید بود؟