اشکان دژاگه بهترین هافبک جام ملت های آسیا

مرحله گروهی جام هفدهم ملت های آسیا پنجشنبه شب با معرفی آخرین تیم های حاضر در جمع 16 تیم برتر به کار خود پایان داد تا بعد از دو روز استراحت دوباره تنور معتبرترین تورنمنت فوتبال در قاره کهن از فردا با برگزاری بازی های حساس داغ شود.

در گیر و دار وقفه ایجاد شده در مسابقات سایت فاکس اسپورت آسیا اقدام به معرفی بازیکنان برتر در پست های مختلف کرد که در میان 5 هافبک برتر مرحله گروهی کارشناسان این سایت از کاپیتان ایران به عنوان برترین و تاثیرگذارترین بازیکن جام ملت ها تا به این مرحله نام بردند. پنج ستاره ای که چشمان فاکس اسپورت آسیا را به خود جلب کرد به این شرح است.

5)تام روجیک (استرالیا)

یکی از بهترین بازیکنان استرالیا در راه دفاع از عنوان قهرمانی دوره قبل است. کانگوروها با شوک شکست 1-0 برابر اردن جام را آغاز کردند اما دردو بازی بعدی مقابل فلسطین و سوریه با نمایش خوب تام روجیک توانستند جواز صعود را به دست بیاورند. ستاره باشگاه سلتیک با 26 سال سن توانست به خوبی ضعف های میانه میدان استرالیا را به حداقل برساند که اوج نمایش این بازیکن در مصاف با سوریه در شهر العین بود.

4) بوعالم خوخی(قطر)

ستاره چندپستی و دو ملیتی قطر به عنوان باتجربه ترین مهره موجود در ترکیب عنابی ها به خوبی تاثیرگذاری لازم را از خود نشان داده است. خوخی که قابلیت بازی در چند پست را دارد با بیش از 50 بازی ملی این بار توسط مربی اسپانیایی در پست هافبک به میدان رفت و بهترین چهره قطر در مرحله گروهی لقب گرفت. بازیکن 28 ساله در برابر عربستان سعودی به خوبی در تمام جنگ های فیزیکی میانه میدان از عهده هافبک های عربستان برآمد تا آچار فرانسه عنابی ها لقب بگیرد

3)جواهیر سیدیکوف (ازبکستان)

یکی از جوان ترین بازیکنان حاضر در جام ملت های آسیا این هافبک 22 ساله ازبک نام دارد. هکتور کوپر با وعده جوان گرایی و انقلاب بزرگ در ساختار ملی ازبکستان از جواهیر سیدیکوف به عنوان یکی از هیجان انگیزترین ستاره های خود بهره برد. جواهیر که تا قبل از جام ملت ها سه بار برای ازبکستان در رده بزرگسالان به میدان رفته بود در جریان بازی با عمان و ترکمنستان نقش چشمگیری برای تیمش داشت و مقابل ژاپن هم تلاش های او برای تحت تاثیر قرار دادن سامورایی‌ها تحسین برانگیز بود. او اولین گل ملی خود را نیز در بازی با ترکمنستان به ثبت رساند تا نوید ظهور استعدادی جدید برای ازبک ها به همراه داشته باشد.

2)گنکی هاراگوچی (ژاپن)

ستاره باشگاه هانوفر آلمان به دنبال کمک رسانی به ژاپنی هاست بلکه به پنجمین عنوان قهرمانی خود در قاره آسیا برسند. او با کسب تجربه لازم از بودنس لیگا در امارات به ستاره کلیدی میانه میدان سامورایی ها تبدیل شده است و حضورش در مصاف با ازبکستان باعث شد تا میانه میدان ژاپن از نظم قابل قبولی سود ببرد. میزان موفقیت در ارسال پاس های این بازیکن در طول مرحله گروهی 92.3 درصد بود که بالاترین میانگین در بین تمام بازیکنان را ثبت کرد ضمن این که 5 بار با پاس های خود مهاجمان تیمش را در سه بازی در موقعیت گلزنی قرار داد که دو گل از جمع گل های ژاپن را او ساخت.

1) اشکان دژاگه (ایران)

مرد 32 ساله و باتجربه ایران با کوله باری از فراز و نشیب ها در باشگاه های بزرگ اروپایی و آسیایی حالا در اوچ پختگی به مرد اول تیم ایران تبدیل شده است. اشکان در تلاش است تا به طلسم 43 ساله ایران در راه قهرمانی در آسیا پایان بدهد. هافبک این روزهای تراکتورسازی در مرحله گروهی با نمایش فوق العاده خود به خوبی از عهده رهبری تیمش برآمد و نمایش های دیدنی این بازیکن با گلزنی در بازی اول مقابل یمن توام بود. او با بیش از 10 پاس فوق العاده در محوطه جریمه برای مهاجمان ایران عملکردی قابل قبول از خود به جا گذاشت.اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

 

کدخبر: 453039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟