گواردیولا: هیچ وقت به بازیکنانم نگفتم عمداً خطا کنند

فصل گذشته ژوزه مورینیو هم انتقادات مشابهی را از گواردیولا و سیتی به عمل آورده بود. نویل هم هفته‌ی پیش گفته بود بازیکنان گواردیولا با زیرکی همیشه مرتکب خطاهایی می‌شوند که روند بازی را متوقف کرده و مانع از آن می‌شود که تیمهای حریف به سرعت باز شده و فاز تهاجمی خود را طبق برنامه‌شان پیاده کنند. البته نویل صراحتاً مدعی نشد که این کار بازیکنان سیتی با دستور مستقیم سرمربی تیم انجام می‌شود ولی تاکید کرد که بازیکنان سیتی در موقعیت‌های دفاعی از آنچه طبق قوانین مجاز است حداکثر استفاده را می‌برند.

گواردیولا اما در این باره گفت:" با این حرفها به هیچ وجه موافق نیستم. ما تیمی نیستیم که به دنبال این کارها باشد و من هرگز از بازیکنانم نمی‌خواهم که عمداً روی بازیکنان حریف خطا کنند. این اتفاق نه در زمان مربی‌گری من در بارسلونا و بایرن مونیخ افتاده و نه هرگز برایم خواهد افتاد. البته همه این را می‌دانند که ما وقتی توپ را از دست می‌دهیم هدف‌مان این است که هر چه سریعتر دوباره صاحب توپ شویم. اگر بازی‌های ما را تماشا کنید، وقتی حریف ما صاحب توپ است، توسط ما به شدت پرس می‌شود چون هدف ما این است که هر چه سریعتر دوباره صاحب توپ شویم. گری نویل خوب می‌داند که هیچ حریفی دست و پا بسته نمی‌ماند و اجازه نمی‌دهد که ما این کار را بکنیم. آنها هم سعی می‌کنند بازی خودشان را بکنند. به همین خاطر بعضی وقتها برخورد اتفاق می‌افتد که از این برخوردها هیچ گریزی نیست".

تا اینجا به نظر می‌رسد سیستم دفاعی منچسترسیتی برای این تیم مثمرثمر بوده. فصل پیش منچسترسیتی به دلیل حملات همه‌جانبه و پرشور مورد تحسین و ستایش قرار گرفته بود ولی امسال به نظر می‌رسد گواردیولا سیستم دفاعی تیمش را آنطور که می‌خواسته تنظیم کرده و دیگر فقط به فکر حملات همه جانبه نیست. سیتی در 10 بازی اول خود در لیگ برتر تنها سه گل دریافت کرده و امیدوار است روز یکشنبه در بازی خانگی مقابل ساوتهمپتون برای هفتمین بازی پیاپی دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

گواردیولا در این باره گفت:" نمی‌خواهم تعریف از خود به نظر برسد ولی من در فصلهایی که در بارسلونا و بایرن مونیخ کار می‌کردم، تیمهایم همیشه کمترین گلهای فصل را دریافت می‌کردند. اینکه یک تیم در بازی‌های بیشتری درواز‌ه‌اش را بسته نگه دارد صد در صد مهم است. ما تا اینجا در بازی‌های زیادی موفق به این کار شده‌ایم ولی چیزی که به بهترین شکل ممکن ثبات دفاعی ما را نشان می‌دهد تعداد بسیار کم موقعیت‌هایی است که حریفان روی دروازه‌ی ما ایجاد کرده‌اند. ما همیشه به دفاع از جلوترین موقعیت ممکن اعتقاد داریم. به همین خاطر وظیفه‌ی دفاعی در تیم سیتی فقط به عهده‌ی چهار یا پنج بازیکن انتهای زمین نیست. همه‌ی بازیکنان من برای خوب دفاع کردن تلاش می‌کنند. در فوتبال مدرن حتی مهاجمین هم در فاز دفاعی نقش مهمی بازی می‌کنند".خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 432680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟