7 گلی که بیرانوند خورد؛ چرا و چگونه؟!

او که فصل پیش نیز در پرسپولیس حضور داشت پس از کلین شیت های متوالی و کسب قهرمانی، برای تکرار این مقام لیگ هفدهم را آغاز کرد اما اتفاقاتی در خلال فصل رخ داد که محبوبیت او را نزد هواداران کمتر کرد و حتی صحبت هایی مبنی بر حضورش در تیم های نظامی نیز شنیده شد اما در نهایت او در پرسپولیس ماند و در 19 بازی، تنها 7 گل خورد تا آماری نزدیک به سه بازی یک گل را ثبت کند. اما این 7 توپ چگونه وارد دروازه پرسپولیس شدند؟!
1) تراکتورسازی (فرزاد حاتمی- 41)
در دومین هفته از لیگ هفدهم، پرسپولیس در تبریز به مصاف تراکتورسازی رفت و خیلی زود با گل منشا پیش افتاد اما در اواخر نیمه اول روی اشتباه عجیب شجاع خلیل زاده، فرزاد حاتمی در موقعیتی شبیه تک به تک قرار گرفت و پس از ورود به محوطه جریمه توپ را به گوشه دروازه بیرانوند فرستاد و او علی رغم تلاش، نتوانست مانع از گلزنی حاتمی شود. البته پرسپولیس در نهایت بازی را بُرد.
2) سیاه جامگان (امیر محمد پناهی- 85)
توپ در میانه میدان به دستِ بازیکن سیاه جامگان برخورد کرد اما داور دستور به ادامه بازی داد، سپس شاکری در محوطه جریمه پاس به بیرون را ارسال کرد که این توپ پس از برخورد با ماهینی به پناهی رسید تا او با یک لمس توپ روی خط محوطه شش قدم، دروازه پرسپولیس را باز کند. سرخ ها در ادامه موفق به گلزنی نشدند.
3) پیکان (مرتضی آقاخان- 4)
بازیکن شوت زن پیکانی ها در همان موقعیت اول پشت ضربه ایستگاهی ایستاد و گلزنی کرد! گل را مرور کنیم: آقاخان از پشت محوطه جریمه شوتی سرکش را روانه دروازه کرد، از بالای سر طارمی که میتوانست بیشتر بپرد گذشت و باتوجه به قدرت بالا و قوسی که داشت، به دور از دستان بیرانوند در دروازه پرسپولیس قرار گرفت تا بازی با همین یک گل خاتمه یابد.
4) سپاهان (مروان حسین- 61)
مهاجم عراقی تیم سپاهان چهارمین گلزن فصل به علیرضا بیرانوند بود. او روی سانتر جعفری از نقطه کرنر و پس از خروج اشتباه بیرانوند سرزنی کرد و ضربه مروان که از پشت شش قدم زده شده بود، در دروازه پرسپولیس آرام گرفت.
5) سپاهان (جلال علی محمدی- 87)
رضا میرزایی از سمت چپ خط دفاع پرسپولیس نفوذ کرد و توپ را به سمت راست محوطه جریمه، جایی که علی محمدی آزادانه حضور داشت فرستاد و ضربه نه چندان پرقدرت او به شکلی عجیب وارد دروازه پرسپولیس شد تا پیروزی بار دیگر از دست سرخ ها برود.
6) فولاد (رحیم زهیوی- 89)
این گل را هم می توان به پای بیرانوند نوشت. در حالی که یک دقیقه به پایان بازی مانده بود، بار دیگر نفوذ از سمت چپِ پرسپولیس شکل گرفت و توپ دقیقا به جایی فرستاده شد که علی محمدی هم از همان جا گلزنی کرده بود و این بار زهیوی توپ را وارد دروازه کرد. این گل در حالی زده شد، که بیرانوند به صورت نصفه و نیمه توپ را مهار کرده بود اما در نهایت وارد دروازه شد.
7) گسترش فولاد (اسماعیل فرهادی- 72)
موسوی پس از دریبل چند بازیکن به پشت محوطه جریمه پرسپولیس رسید و پاسی را پشت دفاع برای فرهادی ارسال کرد و او نیز دروازه پرسپولیس را به آسانی باز کرد تا هفتمین گل خورده بیرانوند در هفته بیستم رقم بخورد. البته گلر سرخ ها خوش شانس بود که در آخرین دقیقه از بازی، نعمتی ناجی تیمش شد و گل تساوی را به ثمر رساند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 349304 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟