5 کاپیتانی که نماد و  اسطوره بارسلونا شدند

رقابت‌های این فصل لالیگا که شروع شود بارسلونا یک کاپیتان جدید خواهد داشت: لیونل مسی. در واقع بعد از جدایی آندرس اینیستا از بارسلونا حالا مسی بازوبندی را به بازو خواهد بست که قبل از او بر دست ستاره‌های بزرگی بسته شده است. هرچند عده‌ای از این کاپیتان‌ها ویژه‌تر و نمادین‌تر از بقیه بوده‌اند. در زیر به ۵ کاپیتان که نماد و اسطوره باشگاه شدند اشاره می‌شود.

۱- خوسه رامون الکسانکو

هواداران جوان بارسلونا سخت است او را به خاطر بیاورند ولی با این حال الکسانکو یکی از کاپیتان‌های نامی بارسلونا بود که مدت زمان زیادی یعنی از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. مدافع میانی بارسا یکی از کاپیتان‌های اسطوره‌ای باشگاه است. او آن‌قدر بازوبند را بر بازو بست تا اینکه بالاخره با بارسا فاتح لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۲ شد.

۲- پپ گواردیولا

توپ جمع کن، بازیکن آماتور، بازیکن حرفه‌ای، کاپیتان و بعد مربی. گواردیولا همه رده‌های ممکن در بارسلونا را طی کرده و شاید فقط در انتظار ریاست این باشگاه است. دوران کاپیتانی او در آبی و اناری‌ها ۴ سال از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ طول کشید. با این حال شاید چیزی که از پپ بیشتر در ذهن‌ها مانده این است که او به عنوان سرمربی این تیم توانسته ۱۴ جام به دست بیاورد.

۳- کارلس پویول

یکی از بهترین مدافعان تاریخ بارسا و نماد وفاداری. پویول تمام دوران حرفه‌ای اش را با پیراهن کاتالان‌ها طی کرد و برای ۱۰ سال بازوبند بارسلونا را هم بر بازو بست. یکی از صحنه‌های ماندگار کاپیتانی پویول در ال‌کلاسیکویی بود که بارسا ۶ بر ۲ برنده شد. او بازوبند را درآورد، بوسید و جلوی هواداران رئال‌مادرید چرخاند.

۴- ژاوی

درست است؛ ژاوی فقط یک فصل کاپیتان بارسلونا بود (۲۰۱۴-۲۰۱۵) ولی همیشه به عنوان یکی از فرمانده‌های کاریزماتیک رختکن بارسلونا از او یاد می‌شد. «ال پروفه» تمام زمان‌هایی که پویول به دلیل مصدومیت بازی‌ها را از دست می‌داد بازوبند کاپیتانی را به بازو می‌بست. در آخرین فصل حضورش لیگ قهرمانان باشکوهی را به دست آورد. او حالا انتظار مربیگری در بارسا را می‌کشد.

۵- آندرس اینیستا

آیا واقعاً می‌شود دُن آندرس را فراموش کرد؟ از او به عنوان کاپیتان نسل جوان بارسلونا یاد می‌شود. «ال ماجو» در رده‌های پایین بازوبند را بست و بالاخره در تیم اصلی بارسلونا هم به آرزویش رسید. او در آخرین سال حضورش در بارسلونا دو جام لالیگا و جام‌حذفی را به دست آورد. درست مثل احترام تمامی علاقه‌مندان به فوتبال دنیا.

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعدامی که دیروز در زندان کرج ناتمام ماند

به خاطر کرایه ماشین صیغه امیر شدم !

مرگ غم‌انگیز دختر کنکوری در تهران

اعدام 3 مرد خشن در زندان بجنورد + عکس

دردسر دختر همسایه برای جوانی که تازه از خدمت سرباز برگشته بود

تشییع جنازه با رقص!+ فیلم

شیطنت های مجردی عروس چشم عسلی داماد را به دادگاه کشاند

تجاوز با چوب به رویا عروس روستا در خانه مرد بی رحم + عکس

زن شوهردار از پسر 17 ساله همسایه باردار شد / شوهر این زن عقیم بود! + عکس

راز کبودی های وحشتناک در بدنش عروس جوان / داماد در شهرستان بود!

تجاوز 8 مرد به زن شوهردار در شهر مرزی / شوهر بی غیرتم هیچ کاری نکرد

فرار عروس 16 ساله از خانه شیاطین / 4 جوان می خواستن با من همخوابی کنند!

زنم در آغوشم اوردوز کرد! / گفتگو با دزد خانه های قلهک تهران + فیلم و عکس

 

کدخبر: 403633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟