بیرانوند، رونالدو Ronaldo را مهار کرد
در اوایل نیمه دوم بازی در حالی‌ که ایران یک بر صفر از پرتغال عقب بود، بیرانوند با مهار ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی، ایران را در بازی نگه داشت.

پیکه از وحید لایی خورد
در یکی از موقعیت‌های خوبی که نصیب ایران شد، وحید امیری با لایی انداختن به جرارد پیکه و عبور از او، سانتری تماشایی روی دروازه اسپانیا انجام داد.

دو توپ در یک جام
جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه نخستین جام‌جهانی بود که در آن دو توپ با دو اشکال و طراحی متفاوت وجود داشت؛ یک توپ با طراحی سیاه و سفید برای مرحله گروهی و یک توپ با طراحی قرمز و مشکی و سفید برای مراحل حذفی.

آقای گلی با ٥ گل به دو تیم
کاپیتان سه‌شیرها، هری کین به یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های جام بیست‌و‌یکم ۳ گل زد تا در همان گام دوم خودش را ۵ گله کند. گل ششم هری کین هم در مرحله حذفی به کلمبیا بود که البته از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

حذف سنگین مدافع عنوان قهرمانی
تیم‌ملی فوتبال آلمان مدافع عنوان قهرمانی جهان از جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه حذف شد. آلمان در آخرین بازی گروه مقابل کره‌جنوبی با نتیجه صفر-۲ شکست خورد. به این ترتیب این تیم با کسب ۳ امتیاز در گروه‌اش آخر شد و نتوانست به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند.

جیمی جامپرهای فینال
حین انجام بازی فینال مسابقات جام‌جهانی فوتبال اتفاقی عجیب افتاد و چند هوادار خود را به زمین مسابقه رساندند. یک گروه معروف فمنیست اعتراضی در مسکو مسئولیت حرکت چهار نفری را که در زمان بازی فینال جام‌جهانی وارد زمین شدند، بر عهده گرفت که اعضای آن از مخالفان پوتین هستند.

گل به خودی‌های جام
جام‌جهانی ٢٠١٨ را شاید بتوان جام «گل‌به‌خودی‌ها» نامگذاری کرد. تا پایان مرحله یک‌هشتم نهایی ١٠ گل به خودی در این دوره از مسابقات به ثبت رسیده است.

حذف مدافعان از جام
فرانسه، آرژانتین را شکست داد. آلمان از مرحله گروهی به مرحله حذفی نیامد. بلژیک برزیل را حذف کرد. اسپانیا از روسیه، میزبان جام شکست خورد. پرتغال با شکست در برابر اروگوئه به مرحله بعد نیامد.

اسپانیا سرگروه هم نبود
اگر چه اسپانیا جزو ٨ تیم برتر فوتبال جهان قرار گرفته اما با توجه به حضور روسیه میزبان به‌ عنوان تیم نخست گروه A جام‌جهانی، ماتادورها از جمع ٨ تیم سرگروه جام‌جهانی ٢٠١٨ بازماندند. اگر چه این تنها شکست‌شان نبود. آنها چند روز قبل از شروع جام مربی عوض می‌کردند و درنهایت هم در مرحله حذفی به خانه برگشتند و در این جام ناکام ماندند.

باران میهمان فینال شد
جشن قهرمانی فرانسه در جام‌جهانی میهمان ویژه‌ای داشت؛ بارش شدید باران در این مسابقه باعث شد تا جشن قهرمانی شاگردان دشام زیر باران برگزار شود و تصاویر متفاوتی از جشن قهرمانی ثبت شود.

کولیندا قهرمان جام ٢١ شد
کولیندا گربر کیتارویچ، رئیس‌جمهوری کرواسی پس از آنکه تیم‌ملی فوتبال کشورش در رقابت‌های جام‌جهانی ٢٠١٨ به مقام دوم رسید، قهرمان جهان شد و در میان همه مردم جهان محبوب شد.

نیمار سوژه شد
نیمار در بازی با صربستان بعد از ضربه لیالیچ زمین خورد و چندین دور چرخید و سوژه طنز رسانه‌ها شد؛ البته که این تنها زمین‌خوردن نیمار نبود و او در تمام بازی‌ها حداقل یک‌بار خود را به زمین پرت می‌کرد. چه خوب که زود به خانه برگشتند!

مسی و رونالدو در حسرت ماندند
مسی و رونالدو، فوق ستاره‌های فوتبال جهان این بار هم در حسرت کسب جام ماندند. این دو ستاره پرتغالی و آرژانتینی در مرحله حذفی به رقیب‌ها باختند و از دستیابی به جام بازماندند.

کرواسی تاریخ‌ساز شد
ستاره‌های کرواسی افتخار تاریخی‌شان را جشن گرفتند. آنها برای نخستین بار توانستند مقام دومی جام‌جهانی را کسب کنند. البته که آنها آن‌قدر قوی و فوق‌العاده بودند که حتی اگر کمی شانس با آنها یار بود، شاید می‌توانستند قهرمانی را از آن خود کنند.

هانری مقابل فرانسه قرار گرفت
تقابل تیم‌ملی فرانسه با بلژیک که مربی به نام تیری‌هانری دارد قطعا یکی از جذابیت‌های مرحله نیمه نهایی بود. بلژیکی‌ها در شرایطی در این مرحله رودرروی فرانسه قرار گرفتند که تیری‌هانری مهاجم سابق این تیم هدایت بلژیک را به‌عنوان مربی و دستیار مارتینز برعهده داشت.

محمد صلاح ناکام ماند
تیم‌ ‌ملی فوتبال مصر یکی از ناکام‌های بزرگ جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. هواداران مصر با توجه به حضور محمد صلاح در ترکیب تیم خود، امید زیادی به درخشش در روسیه داشتند اما آنها در هر سه بازی خود تن به شکست دادند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

مارادونا دیوانه شد
دیگو مارادونا در خلال بازی تیم‌های ملی آرژانتین و نیجریه بارها احساس‌های واقعی خود را بروز داد. عکس‌های بسیاری از او در این بازی منتشر شد و درنهایت این نمایش‌های او «از ناامیدی تا دیوانگی» نام گرفت.

تقابل کی‌روش و پرتغالی‌ها
در آستانه دیدار حساس تیم‌های ملی فوتبال ایران و پرتغال در جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه رسانه‌های مختلف پرتغال به تحلیل این مسابقه و شناخت کامل کارلوس کی‌‌روش از تیم‌ملی کشورش به‌ویژه به راه‌هایی که سرمربی ایران می‌تواند رونالدو را مهار کند پرداختند.

بلژیکی‌ها افتخارآفرین شدند
تیم ملی بلژیک در ۱۲ دوره جام‌جهانی تا قبل از رقابت‌های ۲۰۱۸ روسیه نتوانسته بود به مرحله فینال برسد ولی شیاطین سرخ این بار امیدوار بودند بتوانند با بهره‌مندی از ستاره‌هایش افتخارآفرین شوند که این اتفاق برای آنها رخ داد.

کورتوا بهترین گلر شد
قبل از شروع جام شاید هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که بهترین گلر کورتوا شود. اما او به همه پشت کرد. با اتمام این مسابقات برنده‌های جایزه‌های فردی مشخص شد که تیبو کورتوا، دروازه‌بان تیم‌ملی بلژیک به‌عنوان بهترین گلر جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه انتخاب شد.

پدر، پسری‌های جام جهانی
پیتر و کاسپر اشمایکل نخستین پدر و پسری که به‌عنوان دروازه‌بان در جام‌جهانی به میدان رفتند. البته که ایران هم یکی از این پدر، پسرها را داشت. احمدرضا عابدزاده و امیر عابدزاده. البته که امیر در جام‌جهانی بازی نکرد اما شاید در جام‌جهانی بعدی امیدی برای بازی داشته باشد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری /خواننده پاپ ایران دستگیر شد / چند زن شاکی هستند!+ عکس

بابک زنجانی قطعا اعدام می شود

جهانی شدن مرگ یک زوج عاشق در بیمارستان+عکس

تجاوز مربی ورزشی به پسربچه ای در شیراز + عکس قربانی

مجازات سنگین برای مزاحم خواننده معروف +عکس

جزئیات دستگیری دزد مسلح بانک ملی در تهران

لحظه تجاوز به یک دختر در شیرینی فروش+ تصویر

تجاوز به سارا و زنده به گور کردن او در جنگل!+عکس

نامزد غیرتی با پخش تصاویر خصوصی لیلی او را مانند برده ها به فروش گذاشت!+عکس

فغانی داور سرشناس ایرانی ممنوع التصویر شد؟ +عکس

دسته ماهی تابه داخل چشم آشپز فرو رفت! + تصاویر باور نکردنی

ماساژ شیطانی در اتاق معاینه پزشک معروف +عکس

2 مرد در دادگاه از لحظات قتل همسرانشان گفتند و اشک ریختند

کدخبر: 398868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟