به گزارش گروه ورزشی رکنا، حالا که روسیه در ضربات پنالتی مقابل کرواسی شکست خورده و از جام جهانی کنار رفته است، شایعات زیادی درباره این تیم به گوش‌ می‌رسد. روس‌ها از مدت‌ها قبل درباره دوپینگ اتهام‌های زیادی به کشورشان وارد شد و نگرانی‌هایی وجود داشت که سایه سنگین دوپینگ گریبان این کشور را در جام‌جهانی هم بگیرد. با بالا گرفتن انتقادها، مسئولان سیاسی و امنیتی روسیه بارها تاکید کردند که اجازه نمی‌دهند مسأله دوپینگ مشکلی برای جام جهانی ایجاد کند، اما حالا بار دیگر شنیده می‌شود برخی بازیکنان روسیه در جام جهانی از ماده‌های عجیب استفاده کرده‌اند.
جدیدترین اتهام را آلمانی‌ها وارد کرده‌ و تیم میزبان جام جهانی ٢٠١٨ را به اتهام دوپینگ مورد حمله قرار داده‌اند. روزنامه‌ مونیخی زوددویچه زایتگونگ که یکی از روزنامه‌های مهم آلمان به حساب می‌آید در شماره‌ آخر هفته‌ خود برای نخستین‌بار این ادعا را مطرح کرده و می‌گوید بازیکنان روسیه در جام جهانی برای اینکه از نظر جسمی عملکرد بهتری داشته باشند، آمونیاک استنشاق می‌کرده‌اند. فدراسیون فوتبال روسیه نیز در گفت‌و‌گو با روزنامه‌ آلمانی اقرار کرده که یکی از بازیکنان تعویضی چرچسوف قبل از ورود به زمین در بازی با اسپانیا، یک تکه پنبه‌ آغشته به آمونیاک را بو کرده است. این در حالی است که در قوانین بین‌المللی ضد دوپینگ، آمونیاک به عنوان ماده‌ نیروزای ممنوعه دسته‌بندی نشده ولی این ماده از نظر جسمی به بازیکنان کمک می‌کند. استنشاق آمونیاک جریان اکسیژن در خون را بهبود می‌بخشد. روزنامه‌ آلمانی می‌نویسد: «فدراسیون روسیه طوری برخورد کرد که انگار بو کردن آمونیاک مثل استفاده از شامپو در حمام طبیعی است.»
از سوی دیگر، روزنامه‌ جنجالی بیلد در گزارشی اعلام کرده که در بازی روسیه و کرواسی، حرکات بازیکنان روس را به دقت زیر نظر داشته است. به گفته بیلد، در پخش تلویزیونی بازی مشخص بود که چند نفر از بازیکنان روسیه مدام بینی خود را می‌مالند. بیلد معتقد است این تصاویر نشان می‌دهد که استفاده از آمونیاک در تیم روسیه، همگانی و رایج است. حال باید دید واکنش رسمی فدراسیون فوتبال روسیه به این شایعات چیست. رئیس فدراسیون جهانی فوتبال هم بارها بر مشکلات دوپینگ تاکید و اعلام کرده که هرگز دوست ندارد در جام جهانی چنین اتفاقاتی بیفتد. با این شرایط این ابهام به وجود می‌آید که آیا فیفا به شایعه دوپینگ روس‌ها ورود می‌کند یا خیر.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دستمزد نجومی بازیگر معروف برای یک شب مجری گری در تلویزیون

شاهرگ مرد قاتل را در زندان زدند/ او لبهای زنش را دوخت و او را کُشت ! + عکس

شرایط خاص سعید مرتضوی و بابک زنجانی در زندان! / وحید مرادی در زندان چه می کرد؟!

رقیه 2 ماهه در آبادان خفه شد / پدر مظنون اصلی است

طلاق زن و شوهر به خاطر هواخواهی از مسی و رونالدو + جزییات

اطلاعیه انجمن حمایت از کودکان / سرنوشت مائده رقصنده نماد خشونت علیه کودکان است !

مجازات عجیب مادری تهرانی که نوزاد 28 روزه اش را فروخت

این مرد جوان اتفاقات آینده را می بیند+عکس

جنجال دستگیری مائده رقصنده اینستاگرامی در آشفتگی اقتصادی! + تصویر

موسی نمی دانست راننده تاکسی به مردان علاقه دارد ! + عکس

شهناز 21 ساله همزمان 2 شوهر داشت !

حمید خاله ام را آزار داد او را با اسید سوزاندم! / در کرمانشاه رخ داد

این مرد 2 زنه در زندان دل خوشی دارد!

کدخبر: 396748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟