رضا غیاثی درباره تاکید AFC روی استفاده از سیستم ویدیو چک در رقابت های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: تاکنون چنین بخشنامه ای دریافت نکرده ایم اما AFC برای استفاده از این سیستم در ایران با مشکلاتی مواجه است. برای اجرای این سیستم از سه داور به عنوان سر ویدیو چک و ۲ ناظر استفاده و نظر آنها به داور بازی منتقل می شود. از طرفی نیاز به دوربین های اضافی و تعداد زیادی نمایشگر تلویزیونی است.

او ادامه داد: AFC باید هزینه تامین این امکانات و اعزام داورهای ویدیو چک به کشورهای مختلف را تامین کند و با این وضعیت بعید می دانم در فصل جاری چنین اتفاقی رخ دهد. فیفا به این دلیل قصد دارد در جام جهانی از ویدیو چک استفاده کند که تجهیزات لازم را در اختیار دارد.

غیاثی خاطرنشان کرد: AFC ابتدا باید با همین امکانات فعلی ای که از آن بهره می برد، ویدیو چک‌ را آزمایش کند تا در صورت مثبت بودن این امر از سیستم مذکور استفاده کند. در حال حاضر اجرای سیستم ویدیو چک در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بسیار دشوار است.

سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار داشت: سیستم ویدیو چک به ۲ شکل استفاده می شود‌. روش اول این است که این سیستم در محل برگزاری بازی نصب می شود و داور در مشورت با داوران ویدیوچک تصمیم می گیرد‌. در روش دوم کمک‌ داوران ویدیویی در مکان مشخصی مستقر می شوند و از طریق اینترنت با داور بازی ارتباط می گیرند. مانند مرکز ویدیو چک آلمان در کلن است و داوران تمام بازی ها با این مرکز ارتباط برقرار می کنند.

غیاثی در پایان گفت: ایران اکنون تجهیزات ویدیو چک را در اختیار ندارد و البته اینترنت کشورمان هم به شکلی است که داوران بازی های لیگ قهرمانان نمی توانند به راحتی با مرکز AFC ارتباط بگیرند. استفاده از این سیستم ساده نیست چراکه در صورت سهولت فیفا تا این حد ویدیو چک‌ را آزمایش نمی کرد‌.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟