ایران در انتظار سومین نماینده در یک هشتم نهایی

با صعود دو تیم دیگر تعداد تیم های حاضر در رقابت های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب مشخص خواهد شد. در حال حاضر و از میان 4 نماینده ایران در این دوره از رقابت ها دو تیم استقلال Esteghlal و پرسپولیسصعودشان قطعی شده و ذوب آهن نیز این شانس را دارد که در هفته آخر به مرحله بعدی صعود کند.
نماینده های غرب آسیا
در حال حاضر دو تیم از ایران، دو تیم از قطر ، یک تیم از عربستان و یک تیم از امارات به مرحله بعدی صعود کرده اند. با این وجود و با حذف الهلال باید گفت که عربستان به طور قطع در مرحله بعدی یک نماینده خواهد داشت اما ایران ، قطر و امارات این شانس را دارند که تعداد نماینده هایشان در یک هشتم نهایی را افزایش دهند.
صعودکننده ها
دو تیم استقلال و پرسپولیس از ایران، الدحیل و السد از قطر، الجزیره از امارات و الاهلی از عربستان 6 تیمی هستند که توانستند تکلیف صعودشان به مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را مشخص کنند. تکلیف سه تیم دیگر مرحله یک هشتم نهایی در غرب آسیا اما در هفته پایانی رقابت ها مشخص خواهد شد؛ ضمن این که هفته آخر به نوعی جدال تیم ها برای صدرنشینی در گروه ها هم هست.
به دنبال شانس صعود
از میان تیم های ایران به غیر از استقلال و پرسپولیس که صعودشان قطعی شده ذوب آهن نیز این شانس را دارد که با کسب یک مساوی در هفته آخر به مرحله بعدی صعود کند؛ هرچند این تیم برای کسب نتیجه در این مسابقه خارج از خانه آن هم برابر لوکوموتیو تاشکند که رقیب ذوب در راه است کار دشواری است. در گروه D مسابقات هم به غیر از استقلال که تکلیف صعودش مشخص است، دو تیم الریان قطر و العین امارات نیز برای صعود از این گروه در هفته آخر به مصاف هم خواهند رفت. العین با یک تساوی هم می تواند به مرحله بعدی صعود کند؛ اما الریان برای صعود به برد مقابل نماینده امارات نیاز دارد.
حذف شده ها
6 تیم تا پیش از هفته ششم رقابت های مرحله گروهی شانس صعود را به طور قطعی از دست داده و از مرحله بعدی حذف شده اند. در گروه A دو تیم تراکتورسازی و الغرافه با شکست برابر الاهلی و الجزیره عملا از صعود به مرحله یک هشتم بازماندند. در گروه B الوحده امارات نیز با شکست سنگین برابر لوکوموتیو از حضور در مرحله بعدی حذف شد. در گروه C دو تیم نسف قارشی ازبکستان و الوصل امارات و در گروه D نیز تیم الهلال عربستان حذف شده های لیگ قهرمانان در مرحله گروهی هستند.
جنگ صدرنشینی
اما هفته آخر لیگ قهرمانان آسیا می تواند از منظر جدال تیم ها برای کسب صدرنشینی جالب توجه باشد. در حال حاضر تنها تیم الدحیل قطر است که با کسب 15 امتیاز از 5 مسابقه صدرنشینی در گروهش را قطعی کرده است. در گروه A اگر الجزیره بتواند بازی هفته آخر برابر الاهلی را با برد پشت سر بگذارد آن وقت این تیم این شانس را دارد که صدرنشین شود. بازی رفت دو تیم در زمین الاهلی دو بر یک به نفع تیم عربستانی تمام شد و حالا کسب نتیجه ای بهتر از این توسط الجزیره در بازی برگشت می تواند منجر به صدرنشینی این تیم شود. در گروه C دیدار دوتیم پرسپولیس و السد که در ورزشگاه آزادی Freedom برگزار می شود فینال صدرنشینی است. السد اکنون با دوازده امتیاز و دو امتیاز بیشتر از پرسپولیس صدرنشین است اما در صورت شکست، این جایگاه را به نماینده ایران خواهد داد. در گروه D مسابقات نیز استقلال با کسب یک مساوی هم این شانس را دارد که صدرنشین شود البته این در صورتی است که العین موفق به برد با اختلاف دو گل مقابل الریان نشود. در صورتی که الریان برابر العین به برتری برسد استقلال حتی در صورت باخت برابر الهلال نیز صدرنشین خواهد شد.
کدام تیم به کدام تیم می خورد
الدحیل اکنون صدرنشین قطعی گروه B مسابقات است و با تیم دوم گروه D بازی خواهد کرد که یکی از سه تیم استقلال، العین یا الریان خواهند بود. استقلال در صورت صدرنشینی در این گروه نیز حریف یکی از دو تیم ذوب آهن یا لوکوموتیو تاشکند خواهد شد.
اما صدرنشینی در گروه C با حضور السد و پرسپولیس نیز حائز اهمیت است چرا که تیم دوم این گروه به احتمال زیاد حریف تیم الاهلی عربستان خواهد شد. این موضوع بیشتر به ضرر پرسپولیس است چرا که باید در زمین بیطرف با نماینده عربستان دیدار کند اما اگر به الجزیره امارات بخورد آن وقت می تواند یک بازی خانگی در ورزشگاه آزادی برگزار کند. با توجه به اینکه شانس الاهلی برای صدرنشینی بیشتر است باید گفت که پرسپولیس باید با تمام وجود برای صدرنشینی و کسب سه امتیاز تلاش کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 370538 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟