آمریکا، مکزیک و کانادا ، جهت میزبانی مشترک جام جهانی 2026 پیشنهاد خود را به فیفا ارائه کرده اند و در این راه مراکش تنها رقیب آنها است.

در حالی که میزبان جام جهانی 2026، روز 13 ژوئن در مسکو مشخص خواهد شد دونالد ترامپ Trump رئیس جمهور آمریکا با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود ضمن حمایت از پیشنهاد مشترک سه کشور آمریکای شمالی به حامیان مراکش هشدار داد علیه آمریکایی ها در فیفا لابی نکنند.

او در توئیترش نوشت:" آمریکا به همراه کانادا و مکزیک، برنامه خیلی قوی برای جام جهانی 2026 تدارک دیده است.

شرم آور خواهد بود اگر کشورهایی که ما همیشه از آنها حمایت می‌کنیم، علیه پیشنهاد آمریکا لابی کننند. چرا باید از این کشورها حمایت کنیم وقتی آنها حتی در سازمان ملل هم از ما حمایت نمی‌کنند؟"

آمریکایی ها از ورزشگاه های بسیار بزرگ و زیر ساخت های عالی برای میزبانی جام جهانی برخوردارند اما برای پیروزی در رای گیری ماه ژوئن اطمینانی وجود ندارد.

پیش بینی می شود پیشنهاد مراکش مورد حمایت قوی کشورهای آفریقایی و خاورمیانه ای فیفا قرار بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه به تازگی اعلام کرده است که این کشور صد دارد از مراکش حمایت کند. اما روسیه هم که مسابقات جام جهانی 2018 را از 14 ژوئن تا 15 ژوئیه برگزار خواهد کرد، اعلام کرده است که به سود این کشور آفریقای شمالی رای خواهد داد.

ایالات متحده پیشتر در سال 1994 میزبانی جام جهانی را تجربه کرده در آن زمان نیز مراکش یکی از رقبای این کشور برای کسب میزبانی بوده است.

برای اولین بار میزبان جام جهانی با رای همه کشورهای عضو انتخاب خواهد شد و تنها به آرای کمیته اجرایی محدود نیست، بنابراین این امر می تواند کشورهای کوچک را نیز صاحب نفوذ و تاثیرگذار کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟