نگاهی به آخرین فهرست رقبای ایران در جام جهانی

در فاصله سه ماه تا آغاز جام جهانی و در اولین تعطیلی روزهای فیفا، تیم های ملی در سراسر جهان دیدارهایی تدارکاتی را برگزار می کنند که 3 رقیب تیم ملی ایران یعنی مراکش، اسپانیا و پرتغال نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در ادامه، شرایط رقبای ایران در جام جهانی روسیه 2018، تغییرات در آخرین لیست اعلام شده و تیم های منتخب مقابل آنها را مرور خواهیم کرد؛
تیم ملی مراکش:
تیم ملی مراکش قرار است در تاریخ چهارم و هشتم فروردین در تورین به مصاف صربستان رفته و 4 روز بعد در کازابلانکا پذیرای ازبکستان باشد. به همین دلیل، هرو رنارد چند روز قبل نام 28 بازیکن را برای اردوی آماده سازی و انجام این 2 بازی تدارکاتی اعلام کرد.
نکات جالب لیست جدید تیم ملی مراکش، دعوت از ال کابی بوده است. ال کابی که عنوان بهترین گلزن در مسابقات قهرمانی کشورهای آفریقایی 2018 با 9 گل را به دست آورد، حالا در بین بازیکنان تیم ملی دیده می شود.
همچنین نام یاسین ایوب بازیکن تیم اوترخت هلند که به تازگی قرارداد خود را برای فصل بعد با فاینورد امضا کرده نیز در لیست جدید به چشم می خورد و وی امیدوار است اولین بار برای تیم ملی مراکش به میدان برود اما غیبت میمان ماهی عضو خرونیخن و عثامه اسایدی بازیکن تیم توئنته، از نکات قابل توجه لیست جدید هروه رنارد است.
بازیکنان دعوت شده به تیم ملی مراکش به شرح زیر هستند؛
دروازه بانان: مونیر الکجوی، یاسین بونو، احمد رضا تاناوتی
مدافعان: مهدی بن عطیه، غنام سایس، اشرف حکیمی، نبیل دیرار، بدر بنون، مانوئل دا کاستا، ال هاشم، حمزه مندلی
هافبک ها: حکیم زیچ، فیصل فجر، سوفیان بوفال، نورالدین امرابات، کریم ال احمدی، صوفان امرایات، یونس بلهندا، بوسوفا، امین هاریت، زکریا لبیاد، یاسین ایوب و یوسف آیت بن ناصر
مهاجمان: خالد بوتایب، یاسین بامو، ولید آذار، ایوب ال کابی، عزیز بوهادوز
تیم ملی اسپانیا:
تیم ملی اسپانیا که از مدعیان اصلی فتح جام جهانی روسیه 2018 به شمار می آید، در روز 4 فروردین به مصاف آلمان و 4 روز بعد به مصاف آرژاتین خواهد رفت تا محکی جدی را تنها چند هفته قبل از شروع جام جهانی تجربه کند. البته لاروخا در روز 13 فروردین نیز در دیداری دیگر پذیرای سوییس خواهد بود.
غیبت آلوارو موراتا، ستاره جوان چلسی که در ماه های اخیر روزهای تلخی را در لندن سپری می کند، بزرگترین غیبت علامت سوال لیست جدید لوپتگی بوده و هم تیمی باتجربه او سسک فابرگاس نیز در لیست لاروخا برای بازی های دوستانه ماه مارس جایی ندارد.
اما بعد از مدت ها درخشش، مارکوس آلونسو مدافع جوان چلسی که عملکرد فوق العاده ای در 2 فصل اخیر داشته به تیم ملی دعوت شده است و رودری هرناندز هافبک تیم ویارئال و دنی پارخو کاپیتان تیم والنسیا برای اولین بار قادر به حضور در ترکیب تیم ملی اسپانیا خواهند بود.
همچنین خاوی مارتینز، مدافع هافبک اسپانیایی بایرن مونیخ علیرغم درخشش در تیم متحول شده هاینکس، جایی در ترکیب تیم ملی اسپانیا ندارد تا نگرانی های غیبت در لیست نهایی برای او افزایش یابد. همچنین در نهایت تغییر پست های متوالی به نظر می رسد باعث سرخی روبرتو شانس حضور در ترکیب تیم ملی اسپانیا را از دست بدهد.
علیرغم هشدار لوپتگی مبنی بر احتمال تاثیرگذاری نیمکت نشینی روی شرایط ایسکو و آسنسیو، 2 ستاره جوان رئال مادرید در لیست ماتادورها حضور دارند.
فهرست دعوت شدگان تیم ملی اسپانیا به شرح زیر است:
دروازه‌بان‌ها: کپا، په ‌په رینا، داوید دخیا
مدافعان: آلوارو اودریوسولا، کارواخال، جرارد پیکه، جوردی آلبا، ناچو، سرخیو راموس، سزار آسپیلیکوئتا، مارکوس آلونسو
هافبک‌ها: ایسکو، تیاگو آلکانتارا، آندرس اینیستا، سائول نیگس، دنی پارخو، کوکه، رودری، داوید سیلوا، مارکو آسنسیو، لوکاس واسکز
مهاجمان: رودریگو مورنو، ایاگو آسپاس، دیه‌گو کاستا
تیم ملی پرتغال:
تیم ملی پرتغال که عنوان قهرمانی اروپا در یورو 2016 را یدک می کشد، در ماه فروردین به برگزاری 2 دیدار دوستانه قناعت کرد. پرتغال در روز چهارم فروردین پذیرای مصر خواهد بود و 2 روز بعد به مصاف یکی از بزرگترین غایب های روسیه 2018 یعنی هلند تحت هدایت رونالدو Ronaldo کومان خواهد رفت.
فرناندو سانتوس بعد از اعلام اسامی دعوت شده مدعی شد 2 سال قبل و پیش از یورو 2016، او شرایط آسان تری برای دعوت از بازیکنان منتخب داشته و تا امروز 70 درصد لیست نهایی خود را مشخص کرده است.
روبن دیاس، مدافع جوان بنفیکا برای اولین بار به تیم ملی دعوت شده و رولاندو، مدافع سابق اینتر و فعلی مارسی نیز بعد از 4 سال غیبت و در سن 32 سالگی، دوباره شانس پوشیدن لباس تیم ملی را دارا شده است.
همچنین نکته جالب دیگر، استمرار اعتقاد سانتوس به آندره گومس، هافبک جنجالی بارسا در هفته های اخیر بوده که علیرغم حضور در ترکیب اصلی بارسلوناتنها برای 4 بازی در فصل اخیر، همچنان مدنظر سرمربی پرتغال قرار دارد.
فهرست پرتغال برای بازی های دوستانه به شرح زیر است:
دروازه بانان: بتو، آنتونی لوپس، روی پاتریسیو
مدافعان: برونو آلوز، کانسلو، فابیو کوئنترائو، روبن دیاس، خوزه فونته، رافائل گوئررو، رولاندو، سدریک سوارس
هافبک ها: ویلیام کاروالیو، برونو فرناندز، مانوئل فرناندز، آندره گومس، زائو ماریو، موتینیو، روبن نوس، آدریان سیلوا، برناردو سیلوا
مهاجمان: گونسالو گویدس، گلسون مارتینز، ریکاردو کوارشما، کریستیانو رونالدو، آندره سیلوابرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟