تعویض، سیستم و برنامه‌ریزی لادروپ غلط بود

در روز اول دور پنجم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ، تیم استقلال Esteghlal تهران در ورزشگاه آزادی Freedom از الریان قطر میزبانی کرد و در نهایت توانست با نتیجه‌ی ۲بر۰ نماینده قطر را شکست دهد و به مرحله‌ی بعدی مسابقات صعود کند . اما پس از این شکست ، رسانه‌های قطری انتقادات سختی را نسبت به الریان و به خصوص مایکل لادروپ وارد کردند و این مربی را باعث باخت نماینده کشورشان دانستند .
روزنامه الوطن در شماره امروز خود ، مقاله‌ای منتشر کرده و در آن انتقادات سختی به سرمربی سرشناس الریان وارد نموده است . در این مقاله آمده :
مایکل لادروپ ، تیم الریان را در یک وضعیت دشوار قرار داده است . باخت الریان مقابل استقلال آن‌ها را از رتبه اول به رتبه سوم گروه رساند و العین با برد الهلال ، ۷ امتیازی شد و بالای سر الریان قرار گرفت . آن‌ها برای صعود به عنوان تیم دوم گروه باید مقابل العین در روز ۱۶ آوریل ( ۲۷ فروردین ) در ورزشگاه جاسم بن حمد باشگاه السد ، برنده باشند و‌ به همین خاطر نیاز به حمایت پرشور طرفداران خود دارند .
در ادامه، این روزنامه به دو اشتباه فاحش لادروپ در این بازی اشاره کرده که عبارت است از : 
اولین اشتباه سرمربی دانمارکی الریان ، سفر به تهران ۲۴ ساعت قبل از بازی بود . آن هم در حالی که بازیکنان را از صبح زود به فرودگاه برده و باعث خستگی آن‌ها شده بود. این خستگی و عدم وجود طراوت به خوبی در روز مسابقه بین بازیکنان دیده می‌شد .
دومین اشتباه مرگبار لادروپ ، تغییر سیستم تیمش بود . الریان پیش از این با سیستم ۴-۲-۳-۱ بازی می‌کرد که در این مسابقه با تصمیم عجیب سرمربی پنج دفاع در ترکیب قرار گرفت . موسی هارون ؛ بازیکن الریان در دفاع قرار گرفت و این حرکت باعث سردرگمی خط دفاع و هافبک الریان شد . این تصمیم و هم‌چنین عمق باز دفاع الریان باعث شد که استقلال خیلی زود و در دقیقه ۴ به گل برسد.
در نیمه اول و‌ پس از دریافت گل ، الریان تلاش زیادی برای جبران گل خورده انجام نداد . اما در نیمه دوم ، لادروپ با آوردن گومو‌ ، علی الهرازی و احمد عبدالمقصود ، تیمش را به سمت جلو حرکت داد و حتی شوت سرکش حمدالله ؛ مهاجم این تیم به تیر دروازه هم برخورد کرد . اما باز هم لادروپ در یک تصمیم عجیب ، این مهاجم را از بازی بیرون کشید تا عصبانیت حمدالله بیش از پیش نمایان شود .
در آخر گفته شده است : ما امیدواریم لادروپ اشتباهات و خطاهای خود را جبران کند و الریان و‌ طرفدارانش را در بازی آخر به خواسته و آرزویشان برساند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 370517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟