سقوط بغداد، کلید صعود پرسپولیس

بغداد بونجاح حالا به تنهایی صدرنشین بهترین گلزنان لیگ قهرمانان آسیا است. این مهاجم الجزایری و 26 ساله که در تیم ملی کشورش نیز مهاجم ثابت به شمار می رود، در فصل جاری یکی از بهترین بازیکنان السد بوده و در خط حمله این تیم نمایش های بسیار خوبی از خود نشان داده است.
او سه بار مقابل حریفان دبل کرده که آماری منحصر به فرد و استثنایی به شمار می رود. دو گل به الوصل در امارات آن هم در شرایطی که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود، دو گل به پرسپولیس در قطر، دو گل در بازی دیشب مقابل الوصل و یک گل هم در جریان پیروزی 4 گله مقابل نسف قارشی، خلاصه ای از عملکرد بغداد بونجاح است.
تعقیب کننده بونجاح در جدول گلزنان نیز یوسف العربی، مهاجم دیگر تیم قطری یعنی الدوحیل است و نکته جالب این که هیچ کدام قطری نیستند و جزو بازیکنان خارجی لیگ ستارگان محسوب می شوند.
بغداد، در بین شوت زنان برتر این مسابقات نیز جایگاه بسیار خوبی دارد. پس از رومان لوپز و مارکوس برگ، او با 18 شوت رده سوم را از آن خود کرده و با ثبت آمار تبدیل شوت به گل 39 درصدی، خود را به عنوان یکی از برترین مهاجمان لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده است.
در بازی شب گذشته السد و الوصل، بونجاح تنها بازیکن تیم میزبان بود که شوت های در چارچوب زد و دیگر بازیکنان، با دقت پایینی اقدام به این کار کردند. خوشبختی بونجاح در آن است که هافبک بازیسازی چون ژاوی در تیم السد بازی می کند و همیشه او را در موقعیت های بسیار خوبی قرار می دهد، مثل بازی رفت با الوصل که این فوق ستاره اسپانیایی، زمینه ساز گل اول تیم السد شد.
شاید مهم ترین ویژگی بغداد بونجاح، رفلکس بالای بدنی باشد. او در یک آن مثل بازی با پرسپولیس می تواند دریبل زنی کند یا همچون جدال با نسف قارشی، به هوا بپرد و با ضربه ای برگردان، کار را تمام کند. او به خوبی قدر موقعیت ها را می داند و فرصت سوزی بسیار کمی دارد و از این جهت است که نباید لحظه ای از او غافل شد.
پرسپولیس مدافعان بسیار خوبی دارد و در خط دفاع از استحکام تاکتیکی مناسبی بهره می برد. آن ها در دو فصل اخیر بهترین خط دفاع ایران بوده اند و در فصل جاری لیگ قهرمانان نیز کمترین گل را در گروه سوم رقابت ها خورده اند؛ بنابراین، بدون شک پتانسیل مهار این مهاجم خطرناک را دارند؛ اما باید در طول 90 دقیقه هوشیار باشند و اجازه کار به بونجاح را ندهند.
السد فقط بونجاح نیست. اکرم عفیف، شمرون، ژاوی و... همگی ستاره هایی طراز اول هستند؛ اما سرآمد همه این ها و نوک پیکان خط حمله، این مهاجم الجزایری است و شاگردان ایوانکوویچ برای صدرنشینی باید او را مهار کنند و به نوعی، از بازی رفت درس گرفته و انتقامی جانانه از تیم السد بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 370105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟