شفر: همه بازی‌های لیگ سخت است/بازیکنان استقلال برای حضور در جام جهانی آماده هستند

وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال Esteghlal در نشست خبری پیش از دیدار با نفت تهران گفت: سال جدید را به همه دوستانم تبریک می‌گویم. از رابطه خوبی که در گذشته داشتیم و اینکه مطالب را به درستی منتشر می‌کنید، تشکر می‌کنم، زیرا این موضوع بسیار خوب است و به موفقیت فوتبال ایران کمک می‌کند. بهترین آرزو‌ها از جمله سلامتی Health را برای شما دارم.

باید ببینیم امروز شرایط ملی پوشان به چه شکل است

او ادامه داد:از نظر من همه بازی‌ها در لیگ سخت است. پرسپولیس، نفت تهران و یا سایر تیم ها فرقی ندارد و باید برای هر بازی سخت کار کنیم. مشکل ما در حال حاضر تقویم بازی‌ها است. از طرفی ملی پوشان امروز عصر به تهران می‌رسند و فردا باید بازی کنیم و مسئولیت همه چیز نیز با مربی است. باید ببینیم امروز شرایط ملی پوشان به چه شکل است. تمرینات را با بازیکنان حاضر در تهران ادامه دادیم و امشب ملی پوشان به هتل می‌آیند تا با آن‌ها درباره دیدار فردا صحبت کنیم.

بابت تعداد بالای ملی پوشان در تیم ملی خوشحال هستم

شفر در مورد وضعیت ملی پوشان اظهار کرد:اگر ما در بازی فردا ملی پوشان را نداشتیم نباید این ذهنیت ایجاد شود که ما حریف را دست کم گرفتیم و این به دلیل نبود آن‌ها در تمرین است. یکی از سخت‌ترین بازی‌های ما در چند ماه گذشته است و ما تنها برای پیروزی داخل زمین می‌رویم. امیدوارم این را بدانید که من بابت تعداد بالای ملی پوشان خوشحال هستم، زیرا این موضوع یک تعریف برای ما محسوب می‌شود چرا که ما خیلی سخت کار کردیم. مجید حسینی نیز با پایان مصدومیت به تیم ملی می‌رود و این موضوع برای باشگاه بسیار خوب است. همچنین این موضوع برای کی روش و تیم ملی نیز بسیار خوب است که می‌تواند نفرات آماده‌ای برای جام جهانی داشته باشد.

نفت تیم بسیار خوبی در ضد حملات است

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود:نفت تیم بسیار خوبی در ضد حملات است و باید بازی را کنترل کنیم تا شانس‌های زیادی ایجاد کنیم. تعدادی از بازی‌های نفت را دوباره تماشا کردم و می‌دانم تیم خطرناکی است. اگر تمرکز نداشته باشیم، کار ما سخت می‌شود و می‌دانیم نفت تیم خوبی در پاس‌های بلند و ضد حملات است.

نداشتن ملی پوش برای نفت یک امتیاز است

او درباره تفاوت در ملی پوشان تیم‌های استقلال و نفت گفت:لیگ از گذشته بهتر شده و همه تیم‌ها بهتر بازی می‌کنند. نفت تیم بسیار خوبی است و ما باید سعی کنیم گل زود هنگام به ثمر برسانیم. باید زمانیکه توپ داریم، با دقت عمل کنیم و امیدوارم بتوانیم همه کار‌ها را در زمین پیاده کنیم. نداشتن ملی پوش برای نفت یک امتیاز است، اما ما هم بازیکنانی را داریم که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم و فردا همه چیز مشخص می‌شود.

نباید ریسک کنیم

شفر درباره وضعیت مصدومان استقلال بیان کرد: درباره قائدی باید بگویم امیدوارم او هر چه سریعتر به ما اضافه شود، اما او احتیاج به زمان دارد. بهنام برزای در کلینیک پزشکی باشگاه است و دیروز با نوروزی صحبت کردم، اما مشخص نیست که او چه زمانی به تیم ما اضافه می‌شود. تیام هم در بارسلون بود و هر زمان مشکلی پیدا کند، آنجا نزد پزشک Doctor می‌رود. با پزشک تیام صحبت کردم و او توضیحات کاملی را برای ما از شرایط او فرستاده است و به زودی نزد پزشک‌های ما خواهد آمد. مشکل او بسیار بهتر شده و اصلا نباید روی او ریسک کنیم. بازیکنان زیادی از تیم‌های مطرح دنیا نزد پزشک تیام می‌روند. ما ۲ بازی حساس پیش رو داریم، اما باز هم می‌گویم ما روی او ریسک نمی‌کنیم. در مورد بویان هم باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد و شاید او برای ما بازی کند. مدت زیادی است که تیام با این پزشک در ارتباط است و او از زمان حضور در یوونتوس با او در ارتباط است و به همین دلیل پیش او رفته است.

بویان می‌تواند یک سوپر استار باشد

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره رد یک شایعه درمورد بویان توضیح داد: شنیدم در فضای مجازی می‌گویند بویان یک خرید بد بوده است و از قول من عنوان شده بود که نباید او را جذب می‌کردم. هرگز خارج از کادرفنی درباره بازیکنان حرف نمی‌زنم و درباره هیچ بازیکنی منفی حرف نمی‌زنم. بویان بازیکن بسیار خوبی است و اگر از ملی پوشان قدیمی مانند منتظری و رحمتی سوال کنید که برابر او بازی کردند، شرایط او را به شما می‌گویند. زمانیکه او آماده باشد، می‌تواند یک سوپر استار باشد. اسماعیلی فردا محروم است و باید ببینیم کدام بازیکن جانشین او می‌شود. من راجع به بازیکنانم منفی صحبت نمی‌کنم و مطلبی که اعلام شده، کاملا نادرست است.

مربیان می‌خواهند ببینند کدام بازیکن در کدام پست بهتر عمل می‌کند

او در مورد شکست آلمان در دیدار دوستانه برابر برزیل بیان کرد:زمانی که تیم دیروز آلمان را ببینید متوجه می‌شوید که در غیاب ۵ بازیکن اصلی بازی کرد. در حال حاضر آلمان ۲۳ بازیکن ملی پوش بسیار خوب دارد و برزیل نیز با تیم کامل بازی کرد، اما آلمان تیم کامل را نداشت. یک بازیکن برزیل گفته بود که برای بازگشت احترام به فوتبال برزیل بعد از نتیجه جام جهانی قبلی در زمین حاضر می‌شوند. بازی ایران و الجزایر و اسپانیا و آرژانتین را دیدم. این بازی‌ها دوستانه است و مربیان پست‌های مختلف را برای بازیکنان بررسی می‌کنند. مربیان می‌خواهند ببینند کدام بازیکن در کدام پست بهتر عمل می‌کند.

فقط درباره استقلال باید صحبت کنم و باید با کی روش همراهی کنیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد آماده نبودن بازیکنان داخلی و صحبت‌های سرمربی تیم ملی توضیح داد:فقط درباره استقلال باید صحبت کنم و سرمربی سایر تیم‌ها نیستم. در سه کشور سرمربی تیم ملی بودم و این راحت نیست که بازیکنان هر روز در باشگاه هستند و تنها چند روز در تیم ملی هستند. منظور کی روش را متوجه می‌شوم، اما بازیکنان استقلال موضوعات زیادی را یاد گرفتند و برای حضور در جام جهانی آماده هستند. موفقیت تیم ملی و باشگاه‌ها برای فوتبال ایران اتفاق خوبی است. باید با کی روش همراهی کنیم و به دنبال برگزاری جلسه‌ای با او هستم تا دور یک میز بنشینیم. در جام جهانی ۲۰۰۲ با تیم ملی کامرون این کار را انجام دادیم و با مربیان باشگاهی صحبت کردیم تا چه کاری انجام دهیم که وضع تیم بهتر شود. باید با کی روش صحبت کنیم تا چه کاری انجام دهیم که بهترین تیم ملی به روسیه برود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 369056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟