کازویوشی میورا؛ درخشش ابدی یک سامورایی

در سالهای اخیر درخشش ستارگان ژاپنی این گونه استمرار یافته است؛ هیدتوشی ناکاتا- هیروشی نانامی آتسوشی- شونسوکه ناکامورا- تاکایوکی موریموتو- یوتو ناگاتومو و در نهایت کیسوکه هوندا.
داستان درخشش ستارگان ژاپنی در سری آ به تازگی آغاز شده است. این قصه از موریمونو (رونالدوی آسیایی) و نانامی که زامپارینی رئیس باشگاه ونیز او را قدرتمندترین بازیکنان آسیایی همه ادوار توصیف کرد آغاز شد و اگرچه آنها خیلی قادر به برآورده کردن انتظارات نبودند، اما برخی از بازیکنان ژاپنی مانند ناکاتا دوران درخشانی را در رم در ابتدای هزاره جدید سپری کردند یا ناکامورا که او را افسانه ضربات ایستگاهی می نامیدند و نامش در ذهن تک تک هواداران رجینا باقی مانده، قادر به خلق خاطرات خوبی بوده اند.
اما پیشگام ستاره سرزمین آفتاب تابان را باید کازویوشی میورا، ستاره متولد سال 1967 دانست که از منطقه شیزوکا معرفی شده و علیرغم عملکرد ضعیف در سال 1995 در جنوا، شخصیت جالبی نیز داشت.
زمانی که میورا توسط جنوا خریده شد، در بهترین شرایط خود قرار داشت. او در سال 1993 مرد سال فوتبال آسیا شده بود و با درخشش در مرحله مقدماتی، باعث صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی 94 نیز شده بود اما میورا علیرغم داشتن قراردادی گرانقیمت با توکیو وردی، فرصت تفکر دوباره ای برای انتقال به سری آ نداشت.
خرید میورا بخشی از یک استراتژی تجاری بزرگ بود. او به عنوان بازیکن آزاد راهی ایتالیا شد و دستمزد او توسط حامیان ژاپنی که علاقه مند به بازار Store اروپا بودند، پرداخت شد. توافقنامه ای که توسط تلویزیون فوجی به خاطر در دست داشتن حق پخش مسابقات جنوا پرداخت می شد.
از همان ابتدا، روشن بود که تجربه میورا در شبه جزیره محکوم به شکست است. او در 4 سپتامبر 1994 اولین بازی خود را در برابر میلان انجام داد و فقط چند دقیقه برای فرانکو بارزی برای نشان دادن سختی فوتبال ایتالیا به میورا لازم بود. بعد از برخورد یک ضربه مهلک به صورت او، میورا شجاعانه در زمین تا پایان 45 دقیقه باقی ماند؛ اما با حضور در بیمارستان، تشخیص پزشکان شکستگی بینی این بازیکن ژاپنی بود.
به هر حال کازو مصمم به تاثیرگذاری در فوتبال ایتالیا بود و در ماه نوامبر به میادین بازگشت اما تاثیر میورا در نهایت در بازی بعدی و در دربی برابر سمپدوریا، زمانی که او موفق به زدن اولین گل یک بازیکن ژاپنی در تاریخ فوتبال اروپا شد، نمایان گشت؛ اما متاسفانه این مسابقه با نتیجه 2-3 به سود سمپدوریا به پایان رسید.
آن فصل برای جنوا نفرین شده بود زیرا در نهایت این تیم به سری بی سقوط Fall کرد و میورا نیز بعد از زدن تنها یک گل در 24 مسابقه تصمیم به بازگشت به خانه را علنی کرد.
مردم ایتالیا لحظات مفرحی را با میورا سپری کرده و به او می خندیدند زیرا این ستاره ژاپنی قادر به صحبت کردن به زبان ایتالیایی نبود و هیچ کس او را چیزی بیش از یک مانور بازاریابی در نظر نگرفت. در آن مقطع مردم معتقد بودند فوتبال متعلق به آمریکای جنوبی و اروپاست و محال است بازیکنی از آسیا بتواند نمایش درخشانی در سری آ ارائه دهد که این موضوع تاثیر فراوانی بر عملکرد کازویوشی میورا داشت.
کازویوشی 15 ساله در سال 1982 و در مسیری دشوار و به تنهایی، به برزیل رفت تا رویای خود را برای تبدیل شدن به یک بازیکن فوتبال بزرگ دنبال کند.
او به تازگی در مصاحبه ای با تلویزیون ژاپن با حضور نیمار در مورد اولین سالهای خود دور از خانه صحبت کرد و گفت که در آن زمان او توسط برزیلی های کنجکاو، که زبان او برایشان ناشناخته بود، احاطه شده بود اما میورا به سختی برای یادگیری زبان پرتغالی و یافتن یک تیم حرفه ای در برزیل تلاش کرده بود.
میورا ابتدا در اتلتیکوکلاب بازی کرد و در آنجا توسط سانتوس کشف شده و در سال 1986 با آنها قرارداد امضا کرد. در نهایت، میورا هشت سال در برزیل زندگی کرده و برای تیم های مختلف به میدان رفته و نامی برای خود در فوتبال برزیل دست و پا کرد. در کشوری که حتی مدافعان نیز تکنیک بالایی داشته و تیم ها به بازیکنان فنی و تکنیکی تکیه می کنند، این جوان ژاپنی خودش را ثابت کرد و تبدیل به بازیکن محبوبی بین هواداران شد.
در نهایت میورا در سال 1992 دوباره به خانه بازگشت و تبدیل به ستاره اصلی تیم ملی کشورش نیز شد. بعد از سپری کردن دوران کوتاهی در جنوا، کازویوشی دوباره در سال 1999 سودای مهاجرت به اروپا و این بار دیناموزاگرب را در پیش گرفت اما این بار هم نتایجی بهتر از دوران حضور او در سری آ حاصل نشد.
در سال 2005، میورا در لیگ دسته دوم ژاپن به یوکوهاما ملحق شد، جایی که او در حال حاضر هم هنوز آنجا بازی می کند. بله، شما درست می خوانید: پادشاه کازو هنوز در حال بازی کردن است؛ در سال 2016.
او هنوز هم بهتر از بسیاری از فوتبالیست ها دو دهه اخیر گلزنی کرده، در میدان می دود و بعد از هر بار گلزنی شادی ویژه خود را به نمایش می گذارد. او به تازگی قرارداد خود را تمدید کرده و با گلزنی برابر اوزاکا در آگوست 2017، رکورد ویژه ای را به نام خود ثبت کرده است.
با تماشای فیلم های یوتیوب جوان آسیایی خجالتی که با تلویزیون برزیل و با زبان پرتغالی دست و پا شکسته مصاحبه می کنند، توانایی شگفت انگیزش را در بین کلمات می بینید و عاشقش خواهید شد.
امیدواریم که یک روز هواداران فوتبال ایتالیا در نهایت متوجه شوند که میورا بخشی از اجراهای سیرک نبوده و در عوض، او پسری از سمت دیگر دنیا بود که برای پیگیری رویاهای خود تلاش می کرد. کسانی که هنوز به این واقعیت معتقد نیستند، می توانند یکی از آخرین اجراهای میورا را تماشا کرده و شاهد کسی باشند که در آستانه میانسالی، همچنان عاشق بازی کردن و ارائه فوتبال زیبا است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 338473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟