هر آنچه که از نیم فصل لیگ هفدهم باید بدانید

بنابراین و باتوجه به یکسان بودن تعداد مسابقات، میتوان مقایسه ای بین نیم فصل لیگ شانزدهم و هفدهم داشت.
صدرنشین؛ بی تغییر اما مقتدرتر!
فصل پیش پرسپولیس جنگ صدرنشینی را از تراکتورسازی برد و قهرمانی نیم فصل را به دست آورد اما این مهم در حالی نصیب شاگردان ایوانکوویچ شد که اختلاف آن ها با قرمزهای تبریز، 2 امتیاز بود ولی آن ها در لیگ جاری با یک بازی کمتر 4 امتیاز بیشتر از پارس جنوبی جم دارند.
3 تیم بالایی و خانه تکانی 6 درصدی!
از بین سه تیم بالای جدول، تنها پرسپولیس موفق به حفظ جایگاه خود شده و دیگر تیم ها سقوطی آزاد تا دهم و یازدهم داشته اند. حضور پارس جنوبی جم به عنوان تیم تازه صعود کرده عجیب به نظر می‌رسد اما در وصف عملکرد شاگردان پورموسوی در فولاد نیز میتوان از لفظ «شاهکار» استفاده کرد.
پرسپولیس، پیکان و گسترش؛ همان فصل پیشی!
از بین 16 تیم حاضر در لیگ برتر، تنها 3 تیم در همان رده ای حضور دارند که فصل پیش هم بودند. پرسپولیس با برانکو همچنان صدرنشین است، جلالی با پیکان در رده چهارم حضور دارد اما گسترش باوجود تغییر در کادر مدیریتی و فنی، همچنان در آرزوی قرارگیری در نیمه بالای جدول است و همچون نیم فصل لیگ شانزدهم، در رده نهم قرار دارد.
پیشرفت و پسرفت؛ دایی و یحیی!
علی دایی که فصل پیش با نفت تهران قهرمان جام حذفی شد، امسال در سایپا حضور دارد و باعث پیشرفت این تیم نیز شده است. او نارنجی پوشان را از رده 14 به 6 رسانده تا بیشترین صعود را به این تیم اختصاص دهد و در آن‌طرف تراکتورسازی با یحیی گل محمدی از رده دومِ نیم فصل پیش، به رده یازدهم فعلی رسیده است. البته کمبود مهره در تراکتور، عامل اصلی بروز این سقوط Fall بوده و باید دید در نیم فصل بعدی چه اتفاقاتی برای این تیم روی خواهد داد.
5 گل کمتر از فصل پیش
در نیم فصل گذشته 257 گل به ثمر رسید اما این تعداد در فصل جاری به 252 گل رسیده است. در لیگ شانزدهم تراکتورسازی با 24 گل بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشت اما این فصل پرسپولیس علی رغم محرومیت مهدی طارمی، بهترین خط حمله را مال خود کرده است.
پرگل ترین بازی ها و بهترین پیروزی ها!
دو تساوی 3-3 و یک پیروزی 4-2 پرگل ترین نتایج نیم فصل لیگ قبلی به شمار می‌رود؛ تساوی ها مربوط به بازی پدیده – نفت و ماشین سازی – سایپا بوده است. اما این فصل، برد 6-0 ذوب آهن مقابل استقلال Esteghlal خوزستان بهترین و پرگل ترین پیروزی بوده است.
کمترین باخت و بیشترین برد؛ همچنان برای پرسپولیس!
سرخ ها در فصل قبلی با یک باخت و 9 پیروزی، بهترین تیم لیگ بودند و این فصل نیز با همین تعداد شکست و یک برد بیشتر، رکورد خود را ارتقا داده اند. تنها شکست سرخ ها در فصل گذشته به ذوب آهن بود و این فصل مقابل پیکان بود. پرگل ترین پیروزی شاگردان برانکو در فصل جاری، برد 4-0 مقابل سبزپوشان اصفهان و فصل پیش نیز برد 3-0 نفت تهران بود.
کمترین باخت و بیشترین برد؛ از قعرنشین سابق تا قعرنشین فعلی!
تا اینجای کار، سیاه جامگان با یک پیروزی، کمترین تعداد برد را در اختیار دارد و همراه با سپیدرود، بیش از همه طعم شکست را تجربه کرده اند. اما در نیم فصل لیگ شانزدهم، ماشین سازی تبریز به تنهایی این دو رکورد منفی را در اختیار داشت و با یک پیروزی و ده شکست، قعرنشین مطلق لیگ برتر بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 334959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟