سکوت عجیب بارسلونا پس از اعلام استقلال کاتالونیا

روز گذشته کارلس پوجدمان، رئیس پارلمان کاتالونیا پس از رای گیری مخفیانه بین اعضای پارلمان، یک طرفه اعلام استقلال Esteghlal کرد.
بسیاری از مردم کاتالونیا به خیابان ها ریختند و این موضوع را جشن گرفتند. شخصیت های ورزشی مهمی در بارسلونا همچون خوان لاپورتا نیز این موفقیت را تبریک گفته و از اعلام استقلال کاتالونیا ابراز خوشنودی کردند؛ اما باشگاه بارسلونا هنوز هیچ موضع رسمی نسبت به این قضیه نداشته و سکوت کامل اختیار کرده است.
روز گذشته والورده، سرمربی بارسا در نشست خبری بازی با بیلبائو سعی کرد در مورد جدایی کاتالونیا صحبت نکند و بر خلاف معمول، بارتومئو، رئیس باشگاه نیز واکنشی از خود نشان نداده است. حتی جرارد پیکه، با توئیت های جنجالی خود نیز فعلا سکوت اختیار کرده است.
به نظر می رسد که واکنش تند دولت اسپانیا در مورد استقلال یک طرفه کاتالونیا در این امر بی تاثیر نبوده است. طبق اصل 155 قانون Law اساسی اسپانیا که روز گذشته سنا اجرای آن را لازم دانست، خود مختاری ایالت کاتالونیا که از سال 1978 رسمی شده، پس گرفته خواهد شد و ضمن منحل شدن پارلمان این ایالت، انتخابات زودرس در دی ماه برگزار خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 321394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟