2 شرط بقای بارسا در لالیگا پس از استقلال کاتالونیا

یکشنبه گذشته در کاتالونیا رفراندوم جدایی طلبی برگزار شد؛ در حالی که دولت اسپانیا آن را غیرقانونی دانسته و به پلیس Police دستور پلمپ حوزه های رای گیری را داده بود.
در هر صورت 40 درصد واجدان شرایط توانستند در این همه پرسی شرکت کنند و کارلس پوجدمان، نخست وزیر ایالت خودمختار کاتالونیا وعده اعلام استقلال Esteghlal یک طرفه طی روزهای آتی را داده است.
همانطور که بسیاری از مسئولین فوتبال اسپانیا اعلام کرده اند، بارسا پس از استقلال کاتالونیا دیگر نمی تواند در لالیگا به میدان برود.
فرناندو پالومار، وکیل ورزشی مشهور اسپانیایی در همین رابطه به موندودپورتیوو گفت:« بارسا به دو شرط می تواند پس از استقلال کاتالونیا در لالیگا باقی بماند.
اول اینکه دولت اسپانیا قوانین فعلی خود را تغییر دهد تا تیمی از کشور دیگر بتواند در لالیگا به میدان برود. اتفاقی که بعید به نظر می رسد. شرط دوم اینکه فدراسیون ورزشی کاتالونیا از فدراسیون اسپانیا خارج نشده و خود را متعهد به اجرای قوانین آن بداند. به عبارتی بارسلونا همچنان تیمی اسپانیایی باقی خواهد ماند. چنین چیزی منوط به موافقت دولت جدید کاتالونیا خواهد بود.
اگر بارسا از لالیگا جدا شود، مشکلات عدیده ای خواهد داشت. کاتالونیا کشوری عضو اتحادیه اروپا نخواهد بود و زمان خواهد برد تا به عضویت اتحادیه در بیاید. پس از آن نیز بارسا باید در مراحل مقدماتی لیگ قهرمانان به میدان برود و شانس حضور مستقیم در مرحله گروهی را پیدا نخواهد کرد.
حضور بارسا در لیگ های فرانسه و انگلیس هم با مخالفت یوفا روبرو می شود. پیش از این یوفا با اقداماتی اینچنینی مخالفت کرده بود.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟