فدراسیون مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها را امضا می‌کند؟

کمتر از دو روز تا مشخص شدن وضعیت باشگاه های ایرانی برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده و تیم های حاضر در این مسابقات در انتظار تصمیم گیری فدراسیون فوتبال درباره مجوز حرفه ای خود هستند.
پیش از این فدراسیون فوتبال امارات و عربستان با حذف چند باشگاه سرشناس خود برای فصل آتی لیگ قهرمانان، حاشیه ساز شدند و حالا بسیاری در انتظار تصمیم فدراسیون درباره سرخابی های بدهکار، نفت بلاتکلیف و تراکتورسازی تبریز هستند تا تکلیف تیم های ایرانی در فصل آینده لیگ قهرمانان مشخص شود. طبق فرآیند جدید AFC، فدراسیون فوتبال هر کشور وظیفه صدور مجوز حرفه ای سازی را بر عهده دارد و این فدراسیون بین المللی تنها نقش تایید کننده و البته نظارتی ایفا می کند.
سهیل مهدی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ درباره این فرآیند به ورزش Sport سه گفت: مدارک از سوی باشگاه ها تنظیم و ارائه می شود و ما این مدارک را در سیستم بین المللی قرار می دهیم. سپس به عنوان مرجع پیشنهاد خود را درباره باشگاه ها به AFC ارائه می کنیم و در نهایت آنها تصمیم می گیرند. ما مجری اجرای صدور مجوز حرفه ای سازی هستیم و در پایان مهلت تعیین شده، این موضوع را به همراه پیشنهاد خود به آنها ارائه می کنیم و سپس همه چیز مشخص می شود.
به این ترتیب فدراسیون فوتبال می تواند با امضای مجوز حرفه ای سازی باشگاه های سرخابی، نقش قابل توجهی درباره وضعیت این دو باشگاه بدهکار در فصل آینده لیگ قهرمانان ایفا کند و با توجه به مقررات AFC نقش تعیین کننده ای در این میان خواهد داشت.
طبق فرآیند AFC، مدارک دیگر باشگاه های فوتبال ایران و پیشنهاد فدراسیون فوتبال روز دوشنبه به این مرجع ارسال خواهد شد و در صورتیکه یکی از باشگاه ها مجوز حضور در مسابقات را دریافت نکند، باشگاه بعدی در جدول رده بندی در صورت دریافت مجوز حرفه ای جانشین باشگاه حذف شده خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 321236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟