به یاد فرانکو باره سی و دربی بدون گل با فرهاد

دربی 76 در شرایطی برگزار می شد که محسن قهرمانی اولین قضاوت Judgment خود را در دربی تهران پشت سر گذاشت؛ البته اولین قضاوت او بی حاشیه نبود و به خصوص پرسپولیسی ها معتقد بودند که قهرمانی خطای واضح روی محمد نوری را نگرفته است. فرانکو باره سی ستاره سرشناس باشگاه میلان هم در این دیدار حضور داشت و بازی را از نزدیک تماشا کرد.
نزدیک به 5 سال از دربی 76 می گذرد؛ مسابقه ای که جذاب نبود، اما پر بود از ستاره هایی که میان هواداران لقب اسطوره های باشگاه را دارند.
استقلال و 3+1 بازمانده
در تیم استقلال Esteghlal (ایستاده از راست) جواد نکونام، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، فرزاد حاتمی، آرش برهانی، مجتبی جباری، (نشسته از راست ) خسرو حیدری؛ عباس محمدرضائی، مهدی رحمتی، حسین اشجاری و علی حمودی بازی کردند. بازیکنانی که هر کدام در حال حاضر سرنوشت متفاوتی را دنبال می کنند و از این جمع تنها خسرو حیدری، مهدی رحمتی،پژمان منتظری(والبته مجتبی جباری) در تیم شفر حضور دارند، اما شرایط آنها به هیچ وجه با شرایط 5 سال پیش مطابقت ندارد و تغییرات زیادی در جایگاه آنها ایجاد شده است.
پرسپولیس و تنها 2 بازمانده
پرسپولیس در آن سال تیم پرستاره ای بود که به دلیل حاشیه های زیاد و تغییرات زیاد در راس این تیم نمی توانست نتایج خوبی کسب کند. تیم دربی 76 که یحیی گل محمدی را پس از اخراج مانوئل ژوزه به عنوان سرمربی می دید، بازیکنان نامداری در ترکیبش می دید ولی رسیدن به فینال جام حذفی و مغلوب شدن برابر سپاهان اتفاقی نبود که مورد توجه هواداران این تیم قرار بگیرد، آن هم در شرایطی که تیم استقلال سومین قهرمانی خود را با امیرقلعه نویی در پایان سال جشن گرفت.
در این دیدار (ایستاده از راست) مهدی مهدوی کیا، محمد نوری، رضا نورمحمدی، کریم انصاری فرد، جلال حسینی، مارکو پروویچ، حسین ماهینی، (نشسته از راست) غلامرضا رضایی، نیلسون کوریا، علیرضا حقیقی و مهرداد پولادی بازی کردند. در حال حاضر فقط حسینی و ماهینی در تیم پرسپولیس باقی مانده اند و مابقی مانند بازیکنان استقلال سرنوشت متفاوتی را تجربه می کنند.
در مجموع از این دربی بیشتر قضاوت قهرمانی و صحبت های حاشیه ای رویانیان مدیرعامل وقت پرسپولیس در مورد داوری به یادگار مانده تا صحنه های جذاب بازی.
حضور فرهاد مجیدی به عنوان یار تعویضی استقلالی ها و علی کریمی مهم ترین اتفاقات این دیدار برای هواداران دو تیم بود؛ اتفاقی که فرانکو باره سی بازیکن سال های دور میلان هم در پایان بازی به خوبی به آن اشاره می کند.باره سی پس از تساوی بدون گل دربی تاکید کرد که بازی جذابی نبوده و می گوید:« دربی معروف ایران بازی خوبی از دو تیم ندیدم فقط تنها نکته قابل ذکر بازی ورود بازیکن شماره 7 تیم آبی (فرهاد مجیدی) بود که با ورودش به زمین تمام ورزشگاه به احترامش برخواستند و تشویقش کردند که مرا یاد ورود توتی به ورزشگاه رم انداخت!»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 320119 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟