راز غول پیکر شدن گیاه سانسوریا فاش شد!

به گزارش رکنا، برای داشتن یک گیاه سانسوریای سالم و غول پیکر به نکات زیر باید توجه کنید.

اولین و مهم ترین نکته برای داشتن سانسوریای درشت با برگ های پهن و زیبا داشتن نور زیاد فیلتر شده و غیر مستقیم است. خیلی از جاها شنیدیم که سانسوریا سایه دوست است اما در نور کم سانسوریا فقط زنده می ماند و برگ های پهن و سرحالی ندارد!

اگر می خواهید در منزل این گیاه آپارتمانی را نگه دارید باید در طول روز حداقل 8 ساعت در و پنجره را به طور کامل باز بگذارید تا جریان و تهویه هوا کامل انجام شود چون سانسوریا یک گیاه بیرونی است.

خاک سانسوریا

نکته خیلی مهم تغذیه خاک سانسوریا است. حتما در ترکیب خاکش 30 درصد کود ورمی را ترکیب کنید.

در 12 ماه سال به طور منظم گیاه را با کود فسفر بالا به منظور ریشه زایی و پاجوش دهی بهتر تغذیه کنید و برای تنظیم پی اچ خاک هیومیک اسید توصیه می شود.

گلدان سانسوریا و پاجوش زدن گیاه

نکته خیلی مهم دیگر گلدان سانسوریاست که حتما باید کوچک باشد. گلدانی را که برای سانسوریا انتخاب می کنید نهایتا یک یا 2 سایز بزرگتر از دور ریشه گیاه باشد؛ در غیر این صورت هم باعث می شود سانسوریا پاجوش نزند و بعد از مدتی ریشه دچار پوسیدگی می شود.

برای اینکه سانسوریا پاجوش بزند باید ریشه کل حجم گلدان را پر کند و زمانی که گلدان خیلی بزرگتر از حجم ریشه باشد کلی زمان می برد تا این اتفاق بیفتد و در این حین احتمال پوسیدگی ریشه هم بالاست.

وقتی گلدان خیلی بزرگ باشد حجم خاک داخلش هم طبیعتا خیلی زیاد است و بعد آبیاری زمان بیشتری طول می کشد تا رطوبت آن خشک شود و همین رطوبت طولانی مدت باعث پوسیدگی ریشه می شود و دیگر نمی شود گیاه را نجات داد؛ پس در انتخاب گلدان خیلی دقت کنید.

کدخبر: 931140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟