بامزه ترین روش های کاشت انواع گیاهان + فیلم
حجم ویدیو: 5.48M | مدت زمان ویدیو: 00:00:43

به گزارش رکنا، اگر از علاقه مندان گل و گیاه هستید با ما همراه باشید تا روش های جالب و ساده ای را برای کاشت گیاهان و ریشه زدن آنها بیاموزید.

شما می توانید روی اسفنج برش هایی را ایجاد کنید و در هر برش بذر گیاه مورد نظرتان را بکارید. پس از مدتی آبیاری ریشه می زند. همچنین می توانید در یک لیوان تا نصفه آب بریزید و روی سطح لیوان را نایلون بکشید و در آن سوراخ هایی را ایجاد کنید. در هر سوراخ تکه ای از گل گوشتی کاکتوس را بگذارید. پس از مدتی ریشه خواهد زد.

هسته انبه را بشکافید و مغز آن را خارج سازید. داخل مقداری دستمال کاغذی قرار دهید و آن را در یک کیسه پلاستیکی دردار که بسته اید بگذارید. پس از مدتی که گذشت ریشه می زند.

یک دستمال که روی آن بذر گیاه را قرار داده اید را در اخل سبد آبکش پلاستیکی گذاشه و بازهم دستمال روی آن قرار دهید. مقداری آب روی آن اسپری کنید. با گذشت زمان ریشه گیاه تان از سوراخ های سبد آبکش می زند بیرون.

برای چیدن مرکبات و میوه هایی که در شاخه های بالایی درختان قرار دارد کافی است مقداری برش روی طول یک بطری پلاستیکی بزرگ ایجاد کنید و در انتهای آن یک دسته چوبی بگذارید. وقتی آن را بالای درخت قرار می دهید به راحتی می توان مرکبات و هر میوه ای را در بخش خالی بطری چید.

همچنین کاشت سبزه با بذر توت فرنگی را در انتهای این فیلم می بینید که با قرار دادن یک عدد توت فرنگی و بعد درآوردن آن از ظرف و سپس قرار دادن یک تکه دستمال کاغذی در ظرف و پاشیدن مقداری بذر در آن می توان سبزه زیبایی را کاشت.

کدخبر: 928769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟