7 خاصیت نوشابه

به گزارش رکنا، همیشه تا اسم نوشابه می آید منتظریم که ما را از خوردنش منع کنند اما ما در اینجا می خواهیم به شما عزیزان بگوییم که با نوشابه آشتی کنید البته نه برای خوردن بلکه در امور مختلف خانه داری.

7 خاصیت نوشابه در خانه داری

1- قدرت پاک کنندگی لکه ها

2- کندن آدامس

3- تمیز کردن کف آشپزخانه

4- تمیز کردن لاستیک ماشین ها

5- تمیز و براق کردن سنگ دستشویی

6- از بین بردن اثرات زنگ زدگی

7- تمیز کردن قابلمه سوخته

تمیزکردن و شستن ظروف

نوشابه برای پاک‌کردن لکه‌های چربی و ازبین‌بردن لکه‌های غذای روی تابه و قابلمه فوق‌العاده است. نوشابه را در تابه یا قابلمه سوخته بریزید و آن را روی شعله گرم کنید. حدود نیم ساعت نوشابه را روی شعله قرار دهید و سپس آن را از روی شعله بردارید. برای پاک‌کردن لکه‌های سخت، از اسکاچ یا ابر شست‌وشو استفاده کنید.

برای تمیزکردن غذاهای سوخته داخل ظروف نیز می‌توانید از نوشابه استفاده کنید. مقداری نوشابه را داخل ظرف بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. مواد شیمیایی موجود در نوشابه، دوده و سوختگی را شل می‌کند و با سابیدن ظرف، به‌راحتی می‌توانید دوباره آن را تمیز و درخشان کنید.

برای تمیزکردن توالت ، نوشابه را داخل کاسه بریزید. اگر نمی‌خواهید دست‌هایتان کثیف شوند، می‌توانید از بطری اسپری استفاده کنید. بگذارید نوشابه دست‌کم یک ساعت روی سطح کاسه‌توالت بماند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، می‌توانید یک شب صبر کنید. پس از گذشت این زمان، کاسه‌توالت را با آب بشویید. برای پاک‌کردن لکه‌های مقاوم نیز از برس توالت استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از زنگ‌زدگی‌های زشت و ناخوشایند رها شوید، شی‌ زنگ‌زده را در لیوانی پر از نوشابه تازه فروکنید. اگر شی‌ موردنظر بزرگ است، پارچه یا اسفنجی را در نوشابه خیس کنید و با آن زنگ‌ها را پاک کنید. پس از پایان کار نیز آن را آب‌کشی کنید و مواد چسبنده باقی‌مانده را بشویید. می‌توانید از این روش ساده برای هرچیزی مانند ابزار، سکه، کلید و قفل استفاده کنید.

نوشابه را خنک کنید و بادقت آن را روی بخشی از موها بریزید که به آدامس چسبیده است. سپس آدامس سفت می‌شود و می‌توانید آن را جدا کنید. اگر آدامس به لباس چسبیده است، مقداری نوشابه روی آن بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس به‌آرامی و با لبه کند چاقو آن را از لباس جدا کنید.

 

کدخبر: 925471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟