طراحی سنگ گرانیت + فیلم
حجم ویدیو: 12.91M | مدت زمان ویدیو: 00:05:22

به گزارش رکنا، فرجی، کارشناس هنری با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی، روش طراحی سنگ گرانیت را آموزش داده است.

در فیلم زیر، با روش طراحی سنگ گرانیت، آشنا می‌شوید.

سنگ گرانیت چه نوع سنگی است؟

گونه ای از سنگ آذرین درونی، سنگ خارا یا همان سنگ گرانیت (Granite) نام دارد که دارای دانه های متوسط تا درشت بوده، سنگ گرانیت از کوارتز و فلدسپات ، میکا و پاره ای کانی های دیگر تشکیل شده است.

رنگ سنگ گرانیت به کانی و شیمی سنگ بستگی دارد و به رنگ های متغیری مانند صورتی، خاکستری، طوسی، سیاه و … در طبیعت دیده می شود.

سنگ گرانیت از سرد شدن توده های مذاب که ماگما نام دارد شکل گرفته است. گرانیت با وزن مخصوص ٢٧۵۶ کیلوگرم بر متر مکعب یکی از سخت ترین و مقاوم ترین سنگ هاست.

مقاومت سنگ گرانیت

مقاومت سنگ گرانیت نسبت به سنگهای مرمریت و تراورتن بیشتر است و سطح صیقلی و درخشان آن نیز بیشتر حفظ می شود. سنگ گرانیت متداول ترین سنگ شناخته شده است که در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارد.

کاربرد سنگ گرانیت

گرانیت ها نسبت به سنگ های آهکی مقاوم تر و از استحکام بالاتری برخوردار بوده؛ به همین دلیل بیشتر برای استفاده در مکان های پر تردد مانند سنگفرش خیابان ها و ساختمان های اداری و تجاری و ایستگاه های مترو, مورد استفاده قرار می گیرد وباید بدانیم که استفاده از گرانیت برای فضاهای داخلی مانند کانتر های آشپزخانه پله های ساختمان و حتی سنگفرش واحد ها نیز بی مانع است. برای نمای ساخنتمان ها نیز گرانیت میتواند انتخاب مناسبی باشد ولی باید در نظر داشت که از اسکوپ کردن سنگ غافل نشد.

از سنگ های گرانیت برای نماکاری ساختمان، سنگفرش، روی کابینت، پله ها و… استفاده می شود. سنگ گرانیت بهترین گزینه برای پله های ساختمان است.

پله های ساختمان به دلیل رفت و آمد زیاد ساییده شده و آلودگی روی آنها می نشیند بنابراین باید از سنگی مانند گرانیت برای آنها استفاده کرد که مقاومت و دوام بالایی داشته باشد. بهترین مکان برای استفاده از سنگ‌های گرانیت، فضای پارکینگ، کف حیاط، اپن آشپزخانه و سنگ پله و به طور کلی کف‌های پر رفت و آمد است.

کدخبر: 785460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟