رازهای فنگ شویی برای تزریق آرامش به خانه

به دیوارهای خانه‌تان نگاه کنید. به تکه‌های پریده رنگشان، به کجی قاب‌هایی که مدت‌هاست سراغشان نرفته‌اید و به انبوه عکس‌های قدیمی که رویشان جا خوش کرده‌اند نگاه کنید. در مکتب فنگ شویی دیوارهای خانه شما، ابزارهایی برای گردش بهتر انرژی هستند. ابزارهایی هستند که ممکن است فراموششان کرده باشید یا اهمیت‌شان را نادیده گرفته باشید.

به دیوار اتاق خواب آینه قدی نزنید

گردش انرژی در اتاق خواب شما، به رنگ دیوارها و تزئیناتی که رویشان قرار می‌دهید بستگی دارد و در میان همه دیوارها، دیواری که قبل از به خواب رفتن و بلافاصله بعد از بیدار شدن، چشمتان به آن می‌افتد، اهمیت بیشتری دارد.

از قرار دادن آینه‌های بزرگ در مقابل تخت‌خوابتان خودداری کنید و عکس‌هایی که ممکن است خشونت یا غم را نشان دهند را به دیوار اتاق خوابتان آویزان نکنید.

برای خواب بهتر، باید از رنگ‌های آرامش‌بخش در اتاق خوابتان کمک بگیرید و برای سحرخیزی و داشتن انرژی بیشتر در ابتدای روز، باید رنگ‌های شاد را با اتاق خوابتان وارد کنید. شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ خواب آرام شب یا سرحالی صبح‌گاهی؟

فنگ شویی

به دیوار مقابل ورودی، تابلو رنگارنگ آویزان کنید

دومین دیوار مهم، دیواری است که به محض ورود به خانه آن را می‌بینید. یک نقاشی بزرگ، تابلوی هنری زیبا یا مجموعه‌ای گیاهان سبز، گزینه‌های خوبی برای دیواری هستند که به محض باز کردن در خانه چشمتان به آن می‌افتد. فکر نصب کردن آینه بزرگ روی این دیوار را از سرتان بیرون کنید، چراکه انرژی‌ها را از خانه شما بیرون می‌کند.

بیشتر بخوانید: فنگ شویی؛ ۵ راه ساده برای گردش بهتر انرژی در خانه

مقابل میز کارتان، عکس اسطوره‌ها را آویزان کنید

دیواری که مقابل میز کارتان می‌بینید، یکی دیگر از دیوارهای مهم در فنگ‌شویی است. آویزان کردن تابلوهای هنری رنگارنگ، عکس‌های زیبایی که شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، قرار دادن قاب‌های افتخاری که دستاوردهایتان در آنها تحسین شده یا زدن تصویر افرادی که روی زندگی‌تان تاثیر گذاشته‌اند، می‌تواند سطح انرژی را در اتاق کار شما بالا ببرد.

فنگ شویی با چاشنی حال و هوای خودتان

دیوارهای خانه را بر اساس نوع انرژی که می‌خواهید در آنها گردش پیدا کند تزیین کنید. گذشته از این، رنگ‌ها را تنها به دلیل توصیه‌هایی که در کتاب‌ها و مقالات خوانده‌اید به کار نگیرید. اگر از رنگ قرمز بیزارید، به حرف کسانی که می‌گویند این رنگ شانس می‌آورد گوش نکنید. شما در اولین قدم، باید به احساسی که به رنگ‌ها دارید توجه کنید.

فنگ شویی

دیوار شمالی، دیوار موفقیت است

دیوار شمالی اتاق، مربوط به موفقیت و جایگاه شغلی‌تان می‌شود. در این دیوار، تزئیناتی که نماد آب در فنگ‌شویی هستند را آویزان کنید. تصاویری از رودخانه‌ها، یا آینه‌های دیواری، گزینه خوبی برای این قسمت به نظر می‌رسند.

دیوار غربی دیوار خلاقیت است

دیوار غربی اتاق، به خلاقیت مربوط می‌شود. اگر هنر دوست هستید، می‌توانید نقاشی‌هایی که در مکاتب هنری پیشرو مثل کوبیسم و دادائیسم اجرا شده‌اند را روی این دیوارها به نمایش بگذارید.

دیوار شرقی، دیوار زندگی است

روی دیوار شرقی، تصاویری که زندگی را نشان می‌دهند را قرار دهید. تصاوری از طبیعت، یا عکس‌های خانوادگی را به عنوان نماد شادی و زندگی روی این دیوار بگذارید. دیوار شرقی، بهترین قسمت خانه برای قرار ادن عکس عروسی‌تان است.

عکس‌های خشن را روی دیوار نگذارید

عکس‌ها و نقاشی سیاه و تاریکی که غم، خشم یا تنهایی را القا می‌کنند را روی دیوار خانه‌تان آویزان نکنید. تصاویری که خون، یا خشونت در آنها دیده می‌شود، گزینه مناسبی برای خانه شما که قرار است محل آرامشتان باشد به شمار نمی‌روند.

پشت میز نهارخوری، از رنگ تند استفاده کنید

دیوار قسمت غذا خوری را می‌توانید با رنگ‌های تند و زنده رنگ‌آمیزی کنید. قرمز، نارنجی و زرد، گزینه‌های خوبی برای این دیوارها هستند. پس اگر خانه‌تان چندان کوچک نیست، از این تمایز کمک بگیرید.

به اتاق نشیمن آرامش بیاورید

بسیاری از افراد، سفید را به عنوان رنگ خنثی می‌شناسند، اما در فنگ شویی سفید یک رنگ تند است. رنگی که نباید زیاد از آن استفاده کرد. ترکیب کردن سفید با رنگ‌های ملایم دیگر یا استفاده از خاکستری روشن به جای آن، توصیه‌ای است که طرفداران مکتب فنگ شویی مطرح می‌کنند.

برای گردش انرژی بهتر، اتاق خواب و اتاق نشیمن را با رنگ‌های آرام دکور کنید. سبز، آبی یا کرم، گزینه‌های خوبی برای این فضا هستند. از طرف دیگر، یادتان باشد که هیچ وقت همه دیوارهای خانه را پر از تابلو و آثار هنری نکنید و میان آثار هنری که به دیوار می‌زنید و بخش‌های خالی دیوار توازن ایجاد کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 462014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟