نابودی میکروب ها با تمیز کردن داخل یخچال

یخچال پرکارترین وسیله برقی آشپزخانه است. با رعایت نکات ساده زیر آن را همواره تمیز نگه دارید. چطور یخچال را تمیز کنیم؟

راه های فوری برای تمیز کردن یخچال و فریزر چیست ؟ یکی از وسایلی که در خانه ها بیشترین استفاده از آن میشود مسلما یخچال است. وسیله ای که اگر یک روز نباشد یا حتی برای چند ساعت خراب شود تا رسیدن تعمیرکار و تعمیر یخچال, ممکنه است چند ساعت زمان ببرد,در همین زمان کوتاه ممکن است زندگی روزمره مان متوقف شود.چرا که تمام مواد غذایی مان در یخچال نگهداری میشود.

بهترین روش و مواد برای تمیز کردن داخل یخچال چیست؟

لذت داشتن یخچال تمیز و خوشبو را تجربه کنید یکی از بهترین راه کار ها برای شست و شوی یخچال استفاده از محصولات طبیعی می باشد. استفاده از نوشابه های معمولی و گاز دار که به خوبی می تواند لکه های رنگی و کثیفی ها را پاک کند.

*استفاده از سرکه که می تواند برای تمیز کردن هرگونه فولاد ضد زنگ بسیار مفید باشد و حتی آن را براق کند. فقط برا اطمینان خاطر از سرکه بر روی یک قسمت بسیار کوچک استفاده کنید تا مطمئن شوید هیچگونه عوارضی ندارد.

* خارج کردن مواد غذایی یکی از مهمترین کار ها برای شست و شو خارج کردن مواد غذایی می باشد. قبل از هر کاری باید تمامی مواد غذایی را از یخچال خارج کنید حتی اگر می خواهید از مواد طبیعی برای شست و شوی آن استفاده کنید.

*خالی بودن روند شست و شو را بسیار ساده تر و سریع تر می کند. جدا سازی اجزا یخچال در مرحله بعد باید تمامی اجزا و قطعات قابل جدا سازی را جدا کرد.

*وسایلی مانند طبقات و کشو ها از از یخچال جدا کنید و در محلی به کمک آب گرم و صابون یا مایع ظرف شویی شست و شو دهید.

* تمیز کردن قسمت داخلی تمامی سطوح داخلی را به کمک دستمال مرطوب و در صورت وجود آلودگی بیشتر به کمک اسفنج و آب گرم و صابون آن ها را به خوبی تمیز کنید.

*برای لکه های ضخیم و سخت یک ساعت زودتر مقداری نوشابه گازدار را با آب مخلوط کنید و سپس بر روی آن لکه بریزید. بعد از یک ساعت به کمک اسفنج یا دستمال آن را تمیز کنید.

*با این کار رنگ ها و لکه های سخت به راحتی از بین می روند. برخی اقدامات پیشگیرانه ساده برای کاهش زحمات و دیرتر تمیز کردن یخچال، می توانید چندین اقدام پیشگیرانه را روزانه انجام دهید.

*تمام مواد داخل یخچال بخصوص فریزر را روزانه چک کنید و موادی که تاریخ مصزف آن ها گذشته است را سریعا دور بریزید.

*نشتی ها را به سرعت تمیز کنید. اگر مواد غذایی برای مثال شیر نشت کرد و داخل یخچال ریخت به سرعت آن را تمیز کنید زیرا باعث ایجاد بوی بد در یخچال می شود.

*یک جعبه پلاستیکی کوچک در یخچال قرار دهید و مقداری نوشابه در آن بریزید. این کار باعث میشود تا نوشابه تمامی بو های موجود در یخچال را به خود جذب کند.

* نحوه تمیز کردن لاستیک ( واشر ) درب یخچال فریزر لاستیک یخچال را با استفاده از یک محلول حل‌شده از ½ آب و ½ سرکه سفید تمیز کنید. برای شستشو درز درب از سفیدکننده به مقدار زیاد استفاده نکنید، زیرا ممکن است یکپارچگی واشر را خراب کند.

* بعد از خشک شدن واشر، روغن لیمو، روغن معدنی یا لوسیون بدن را بر روی واشر آغشته کنید این کار باعث می‌شود تا لاستیک انعطاف‌پذیر بودن خود را حفظ کند. مواد غذایی را به یخچال وارد کنید.

* ظرف، بطری و... را پاک‌کنید و آن‌ها را در یخچال قرار دهید. قبل از قرار دادن آن‌ها، تاریخ انقضاء را برای مواردی که سریعاً خراب می‌شوند، بررسی کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟