فرار میکروب ها با ترفندهای استریل کردن مسواک

شاید تا به حال کسی به شما نگفته باشد که مسواکتان می تواند بستری مناسب برای رشد و تکثیر باکتری ها و میکروب ها باشد. متخصصان بهداشت و دهان دندان می گویند:آیا تاکنون از خودتان پرسیده اید که چرا با وجودی که بهداشت دهان و دندانهایتان را به خوبی رعایت می کنید ولی باز هم با مشکلاتی چون خونریزی لثه، دردناک و حساس بودن دندانها و یا بوی بد دهان مواجه هستید؟ پاسخ این سوال و مشکلاتی از این دست به احتمال زیاد در قفسه ای است که مسواک خود را در آنجا نگهداری می کنید.

با هیمن مسواک شما بسیاری از میکروبها و باکتری های آلوده وارد بدنتان می شوند پس سعی کنید همیشه قبل از مسواک زدن آن را استریل کنید.

مسواک ها محیط مناسی برای رشد و پرورش باکتری ها هستند. محققان دانشگاه منچستر در مطالعه ای متوجه شدند که اکثر مسواک ها حاوی 100 میلیون میکروب هستند که درصد بالایی از آنها باکتری های بالقوه خطرناک مانند «ایی.کولی» هستند.

دکتر «ران کاتلر» متخصص میکروبیولوژی از دانشگاه «کویین مری» در لندن توصیه می کند که مسواک ها را باید چند روزی یک بار با آب جوش شست یا هر هفته مسواک اعضای خانواده را در ماشین ظرفشویی گذاشت و شست. بررسی ها نشان می دهند، ضد عفونی مسواک می تواند از طریق قرار دادن آنها در محلول آب جوش و نمک انجام شود.

پزشکان اعتقاد دارند پس از بهبودی از بیماری های ساده ای مانند سرماخوردگی در بدن نوعی آنتی بادی تولید می شود که حتی در صورت تماس موهای قلم مسواک با سطح زبان سیستم ایمنی به کمک این آنتی بادی قادر به محافظت از بدن و جلوگیری از ابتلای مجدد فرد به بیماری خواهد بود.

پزشکان ضد عفونی مرتب مسواک ها و تعویض دوره ای مسواک و انتخاب نوع نرم یا زبر مسواک متناسب با نوع دندان ها و حساسیت لثه ها را به افراد توصیه می کنند.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟