نحوه بردن چربی ها از روی ظروف

به گزارش رکنا، چنانچه ظروف شما جرم چربی گرفته اند و شستشو را با دست انجام می دهید، کافیست با توجه به جنس ظروف مختلف به توصیه های زیر عمل کنید:

ابتدا سینک را از آب پر کنید، نصف فنجان جوش شیرین معمولی به آن بیفزایید و ظروف را در آن قرار دهید. خواهید دید که جرم چربی را کاملا می برد. افزودن سرکه به آب داخل سینک نیز نتیجه خوبی دارد، زیرا سرکه در از بین بردن لکه های چرب بعنوان یک برنده ملایم عمل می کند و در ضمن، اثر ضدعفونی کنندگی نیز دارد.

همچنین بهتر است شستشو را از ظروف تمیز تر آغاز کنید و با ظروف کثیف و چرب خاتمه دهید. به این ترتیب، لازم نیست آب سینک ظرف شویی را چند بار عوض کنید.

- مایع ظرفشویی: ته مانده های صابون را جمع کنید و آنها را در یک قوطی رنده کنید. سپس یک یا دو قاشق سوپ خوری جوش شیرین و آب جوش به آن بیفزایید. مخلوط را در یک قوطی مایع ظرفشویی خالی کنید و حالا مایع ظرفشویی خانگی آماده است.

- قابلمه و ظروف پخت وپز: قابلمه یا ظروف پخت وپز کثیف را از آب داغ پر کنید و نصف فنجان پاک کننده مخصوص ماشین ظرفشویی (مایع یا پودر) به آن بیفزایید. بگذارید چند ساعت به همین ترتیب بماند و سپس خوب آبکشی کنید.

- لکه های چای و قهوه : با استفاده از یک تکه پارچه آغشته به جوش شیرین می توان اینگونه لکه ها را با اطمینان خاطر از قهوه خوری و فنجان، و حتی چینی های مرغوب، پاک کرد.

- ظروفی از جنس روی: بعد از خریدن ظروف رویی، قبل از استفاده می توانید داخل ظرف را آب بریزید، چند قاشق سرکه اضافه کنید و آن را چند دقیقه روی اجاق قرار دهید تا بجوشد و بعد آب آن را خالی کرده و از ظرف استفاده کنید، هرگز سیاه نمی شود.

اگر این ظروف سیاه شده، برای تمیز کردن آن از سیم ظرف شویی و صابون استفاده کنید. اگر این ظروف بر اثر سرخ شدن یا پختن غذا سیاه شده، ظرف خالی را روی اجاق قرار دهید و شعله را روشن کنید. با این کار تمام قسمت های سیاه ظرف به صورت دود از ظرف خارج می شود و ظرف شما کاملا سفید می شود. به شرط اینکه بعد از خاموش کردن اجاق تا قبل از سرد شدن ظرف آب به آن نپاشید، چون این کار باعث سوراخ شدن ظرف می شود.

- تمیز کردن ظرفی که در آن غذا سوخته: اگر غذا به ته قابلمه چسبیده، هرگز کارد، قاشق یا کفگیر فلزی برای پاک کردن آن بکار نبرید. کافیست آن را از آب گرم پر کنید و مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید. اگر غذا خیلی محکم به قابلمه چسبیده، مقداری سرکه در آن بریزید و بجوشانید تا کاملا پاک شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 419449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟