روش های طلایی برای نظافت برس های مو

تمیز کردن برس مو سر بخش مهمی از بهداشت است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. وجود چربی، چرک، شوره سر و رد و بدل کردن وسایل مرتبط با آرایش و برس کردن مو بین اعضای خانواده، هم اتاقی‌ها یا همکاران کار تمیز کردن برس مو را مهم‌تر می‌کند.

همچنین می‌توانید برس موی قدیمی خود را احیا کنید و طول عمر آن را با جمع آوری مو‌های موجود در آن، تمیز کردن با شوینده مناسب و درست خشک کردن آن افزایش دهید.

حذف مو‌ها از بین دانه‌های برس

۱- اگر برس موی شما پر از مو‌های در هم تنیده است، می‌توانید از انگشتان خود برای جدا کردن آن‌ها استفاده کنید. نوک انگشتان شما در دسترس‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین ابزار برای این کار هستند. یک دسته مو را بگیرید و به آرامی برداشته و به سمت بالا بکشید.

۲- اگر در برس موی شما مقدار قابل توجهی مو‌های در هم تنیده وجود دارد باید از یک چنگک مخصوص استفاده کنید. وقتی از این ابزار استفاده کنید مو‌های کوچک نیز برداشته می‌شوند. این ابزار شبیه یک شانه، اما بسیار کاربردی‌تر از آن است. چنگک جمع کردن مو در سایز‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارد. مثلا برای تمیز کردن برس‌هایی با دانه‌های تیز و متراکم می‌توانید از چنگک دو طرفه استفاده کنید.

۳- حالا با استفاده از یک شانه پلاستیکی می‌توانید ذرات باقی مانده در برس را تمیز کنید. برای این کار باید برس را بالای سطل زباله بگیرید و یا خارج از منزل این کار را انجام بدهید. با استفاده از شانه پلاستیکی می‌توانید باقی مانده مو‌ها و شوره‌های سر را از برس پاک کنید. شانه کشیدن در برس را تا جایی ادامه دهید که چنگک‌های شانه پلاستیکی کاملا برس را تمیز کنند.

توجه: شانه پلاستیکی را بشویید و قبل از استفاده مجدد اجازه بدهید کاملا خشک بشود.

۴- با استفاده از یک شانه دم باریک می‌توانید برس خود را تمیز کنید. پایه شانه را زیر مو‌ها انداخته و به بالا بکشید بعد با دست مو‌ها را گرفته و از برس بیرون بکشید.

۵- از قیچی نیز می‌توانید برای برداشتن مو‌های داخل برس استفاده کنید. ممکن است مو‌ها در برس گره خورده باشند و بیرون آوردن آن‌ها مشکل باشد. به همین دلیل می‌توانید قیچی را زیر مو‌ها برده و آن‌ها را در دو یا سه بخش ببرید تا به راحتی بتوانید مو‌ها را از داخل برس بیرون بیاورید.

توجه: مراقب باشید بیش از اندازه مو‌ها را نبرید که بیرون آوردن آن‌ها دشوار نشود.

تمیز کردن چربی و کثیفی‌ها از برس

۱- از روغن درخت چای به عنوان یک عامل پاک کننده طبیعی استفاده کنید. روغن درخت چای یک ماده پاک کننده کاملا طبیعی و موثر است که در فروشگاه دارویی محلی یا فروشگاه‌های محصولات بهداشتی موجود است. یک فنجان آب گرم را در یک کاسه متوسط بریزید. بعد چند قطره از روغن درخت چای را به آن اضافه کنید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

۲- اگر پوست حساسی دارید، از شامپو و جوش شیرین استفاده کنید. کسانی که پوست حساس و یا آلرژی دارند، استفاده از شامپو خود به علاوه پودر جوش شیرین یک گزینه مطمئن و ملایم برای تمیز کردن برس مو است. یک فنجان آب گرم را در یک کاسه متوسط بریزید. یک قاشق چای خوری شامپو و یک قاشق چای خوری پودر جوش شیرین را به آن اضافه کنید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

۳- یک مسواک تمیز را در محلول قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که دانه‌های مسواک کاملا با محلول پاک کننده خیس شده است.

۴- با مسواک بین دانه‌های برس بکشید و کف آن را نیز بشویید. این کار چربی، کثیفی و شوره‌های موجود در برس را پاک می‌کند. برای این که همه قسمت‌ها تمیز شوند مسواک را در همه قسمت‌ها حرکت دهید و با حرکات دایره‌ای ریز برس را لایه روبی کنید و چرک و کثیفی آن را از بین ببرید.

۵- برس موی خود را در کاسه محلول تمیز کننده خیس کنید تا ذرات آلودگی‌های رها شده را حذف کنید و برس کاملا تمیز بشود. بعد از تمیز کردن کف برس دانه‌های آن را نیز در پاک کننده بشویید. این کار کمک می‌کند که هر نوع ذره باقی مانده در برس را حذف کنید. همچنین یک شستشوی دوم نیز محسوب می‌شود، مخصوصا برای جدا شدن مو‌های باقی مانده در برس نیز کار ساز است.

۶- حالا باید برس موی خود را در آب تمیز و خنک شستشو دهید. یک کاسه متوسط را با آب تمیز و خنک پر کنید. به آرامی برس را داخل آن قرار دهید. اگر برس شما گرد است باید آن را در آب بچرخانید تا همه جای آن شسته بشود.

خشک کردن برس مو

۱- اگر برس شما چوبی است و یا دسته آن از چوب است با استفاده از یک پارچه خشک و تمیز، برس را خشک کنید.

مهم است که بلافاصله آب اضافی که در پد و یا بر روی سطح برس چوبی جمع شده است را از بین ببرید. رطوبت می‌تواند داخل چوب نفوذ کند و موجب پوسیدگی آن بشود. پارچه را بین دانه‌های برس بکشید و بعد به آرامی روی پد کف برس فشار دهید.

۲- برس موی خود را روی یک پارچه خشک قرار بدهید تا با جریان هوا خشک بشود. وقتی برس را بیش از حد خیس می‌کنید این مهم است که اجازه دهید کاملا خشک بشود. دانه‌های برس را روی یک حوله تمیز و خشک قرار دهید و اجازه دهید به مدت یک شب خشک شود.

۳- برای سریع‌تر خشک کردن برس مو می‌توانید از سشوار استفاده کنید. اگر نیاز فوری به استفاده از برس دارید سشوار را روی پایین‌ترین درجه تنظیم کنید و روی برس بگیرید. سشوار را عقب و جلو ببرید تا هر قطره آبی که روی برس وجود دارد را خشک کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جسدی مچ کالبد شکاف را در پزشکی قانونی گرفت!

5 ساعت تجاوز به دختر 15 ساله توسط 2 پسر / دختر مُرد!+عکس دختر و متجاوزان

بازیگر مشهور زن سینما و تلویزیون در آستانه طلاق از همسر ثروتمندش / پرونده در دادگاه تهران

نقشه زن بی حیا برای مرد متاهل در کوچه خلوت

پریا 17 ساله ام در خانه فساد شب ها را صبح می کنم! + سرنوشت تلخ

فرار سهیلای 14 ساله از پیشنهاد پدر بی حیا / وقتی گرفتار 5 جوان شدم!

اقدام بی شرمانه عروس و داماد امریکایی در خیابان + عکس

وحید مرادی اعدام می شود / مادر مقتول خواستار شد + فیلم و عکس

فوری / هواپیما ربایی در آسمان ایران / فرد مهاجم مسلح است

بازیگر خوش تیپ سعودی از کشور اخراج شد / او باعث اغوای زنان می شد + عکس

دعوای زنانه منشی با دختر جوان با لنگه کفش در کلینیک زیبایی! + عکس

فیلم برداری از صحنه رفتار حیوانی پسر تهرانی با دختر دانشجو

این پسر جوان را می شناسید / او در خیابان خلوت تهران به دختر جوان تجاوز کرد + عکس

کدخبر: 382974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟