تمیز کردن اتاق خواب در 15 دقیقه

در ایام خانه‌تکانی احتمالاً با این مسئله رودررو شده‌اید که خانه‌تکانی قلق‌های خاص خودش را دارد. اتاق‌ خواب از آن‌ دست جاهایی در خانه است که به‌سرعت تبدیل به انباری کثیف از لباس‌ها و وسایلی می‌شود که سر جایشان نگذاشته‌اید. در اینجا روشی سریع برای نظافت اتاق خواب را با هم مرور می‌کنیم.

وسایلی که برای نظافت لازم دارید را آماده کنید

اولین قدم در نظافت اتاق خواب این است که وسایل نظافت اتاق خواب را در دسترس قرار دهید. کمتر کسی است که وسایل نظافت اتاق‌ خواب را در خود اتاق‌ خواب نگه دارد. قبل از شروع کار همۀ وسایلی را که برای نظافت لازم دارید جمع کنید تا مجبور نشوید که برای آوردن آن‌ها مدام حواستان پرت شود و کار را نیمه‌کاره بگذارید. وسایلی که احتیاج دارید این‌ها هستند:

یک سبد بزرگ

همۀ لباس‌های کثیف را جمع کنید و در سبد بزرگ بگذارید. از‌آنجا‌که عجله دارید، وقتتان را با گلوله‌کردن جوراب‌ها یا مرتب گذاشتن لباس‌ها تلف نکنید. انجام این کارها موقع شستن لباس‌ها آسان‌تر است. فقط همۀ لباس‌ها را بردارید و در سبد بزرگ بیندازید.

همۀ لباس‌های تمیز را جمع کنید و سرجایشان بگذارید.

اگر تعداد زیادی لباس تمیز اطراف اتاق افتاده‌اند که باید تا شوند و در گنجه یا کمد قرار گیرند، این کار را به بعد موکول کنید چون زمان زیادی از شما خواهد گرفت. می‌توانید همۀ این لباس‌ها را پس از مرتب کردن تخت‌خواب به‌شکلی منظم روی آن قرار دهید تا بعداً در چند دقیقه آن‌ها را سر جایشان قرار دهید.

آشغال‌ها را جمع کنید و در سطل آشغال بریزید

الان وقت ندارید که بنشینید و فکر کنید که آیا مجله‌های کهنه یا یک جفت کفشی که دو سال است می‌خواهید تعمیرش کنید باید دور ریخته شوند یا نه. فعلاً فقط آشغال‌هایی که به چشم می‌آیند را دور می‌اندازیم و درون کمدها و جعبه‌ها را مرتب نمی‌کنیم. این کار را برای وقتی بگذارید که فرصت بیشتری دارید (اینجا را بخوانید).

تخت را مرتب کنید

بله، می‌دانم که همیشه در این‌باره تردید وجود دارد که باید تخت را مرتب کرد یا نه، چون قرار است چند ساعت بعد دوباره رویش بخوابید. اما اگر همین استدلال را برای همه‌ جای دیگر خانه هم به کار ببریم کف را هم نباید تمیز کنیم و بشقاب‌ها و لباس‌ها را هم نباید بشوییم.

از دست ندهید: یک دستورالعمل کامل برای تمیزکردن پرده‌ها

چرا باید چیزی را شست وقتی قرار است دوباره از آن استفاده کنیم؟ مرتب کردن تخت چهرۀ اتاق را دگرگون می‌کند. سبب می‌شود که اتاق خیلی چشم‌نوازتر و مرتب‌تر به‌ نظر بیاید.

وسایلی را که برای این اتاق نیستند، جمع کنید

وسایلی را که برای اتاق‌های دیگر هستند، در سبد، کیسه یا جعبه‌ای بگذارید. هرکدام را جدا‌جدا سر جای خودش نگذارید. فعلاً فقط همه را یک جا بگذارید و به بقیۀ کارها برسید.

سطوح را مرتب کنید

اگر از آخرین باری که اتاق را نظافت کرده‌اید مدت زیادی می‌گذرد، احتمالاً کلی وسیله که برای همین اتاق هستند ولی در جای خودشان نیستند، این‌طرف و آن‌طرف افتاده‌اند. نگاهی کلی به این چیزها بیندازید. اگر می‌توانید در یک دقیقه یا کمتر همه را سر جای خودشان بگذارید همین کار را بکنید. اگر نه، همه را در یک محفظه بگذارید تا بعداً به سراغشان بیایید و منظم‌شان کنید.

جارو بکشید

برای جارو کشیدن اثاثیه را تکان ندهید. فقط سریع همه‌جا جارو بکشید. اگر چند دقیقه اضافه آوردید سبدی که وسایل را در آن گذاشته‌اید بردارید و هر چیز را سر جایش بگذارید (اینجا را بخوانید).

نگذارید که این سبدها مدت زیادی به حال خود رها شوند؛ چون وسایل درون آن‌ها تلمبار می‌شود و از آن‌ها بیرون می‌ریزد و بیشتر باعث به‌هم‌ریختگی می‌شود. اگر الان فرصت این کار را ندارید زمانی دیگر مثلاً روز بعد به این کار بپردازید.

لباس‌های تمیز را فراموش نکنید. اگر تعداشان خیلی بوده و آن‌ها را روی تخت گذاشته‌اید الان باید تایشان کنید و سرجایشان قرار دهید.

وسایل نظافت را به جایشان برگردانید

نگاهی به اتاق بیندازید و ببینید که اتاقی تمیز چقدر بهتر است. اگر این کارها را به‌طور منظم انجام دهید همیشه اتاق‌خواب مرتبی خواهید داشت. آیا این همان چیزی نیست که همه‌مان می‌خواهیم؟ نظافت اتاق خواب به همین سادگی می‌تواند صورت بگیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 363233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟