هنرنمایی در خانه با دوخت کوسن های رنگی

1. دوخت آسان و بی دردسر

اول باید دوخت یک کوسن ساده را یاد بگیرید و سپس سراغ تزئینات و طراحی آن بروید. برای این منظور، دو مربع از پارچه آستری رابه اندازه دلخواه برش دهید.البته دو سانتی متر از هر طرف باید بیشتر برش دهید که زیر دوخت میرود. مربع ها را پشت و رو کنید و با چرخ خیاطی تمیز اطراف آنرا چرخ کنید و فقط یک طرف رابه اندازه 6 سانتی متر باز بگذارید. از همان قسمت که دوخته نشده است، پارچه را برگردانید.

اگر دوست داشتید، لبه های آنرا اتو بکشید تا مرتب بشود. از قسمتی که باز است، داخل آن رابا پنبه یا هر ماده ای که برای پر کردن بالشت استفاده می‌کنید، پر کنید.در انتها، قسمت باز رابا دست کوک مخفی بزنید یا با لایه چسب یا چسب پارچه به هم وصل کنید و ببندید.

دراین مرحله، پارچه دلخواه خودرا نیز به اندازه کوسن به دست آمده برش دهید و هم چون نمونه آستری، بدوزید «1.5 سانتی متر از هر طرف برای دوخت درنظر بگیرید» و پارچه پر شده را داخل آن قرار دهید.

2. شخصیت دادن به کوسن

ه روش بالا کوسن ساده تهیه کنید یا یک نمونه ساده از بیرون بخرید و آن رابا یراق، گیپور یا روبان تزئین کنید. یا می‌توانید حاشیه های قلاب بافی که هنر Art دست خودتان است رابه جلوی این کوسن بدوزید.حتی اگر دوست داشته باشید، میتوانید با کمک قلم پارچه روی آن با دست، حروف اول نام خود، همسر یا فرزندتان را بنویسید تا کوسن شخصیت فردی پیدا کند.

3. نوآوری

مجموعه ای از دکمه های ساده در اندازه ها و طرح های مختلف تهیه کنید و انها رابا اسپری طلایی رنگ کنید. یک طرح قلب روی کوسن بکشید «با مداد و خیلی کمرنگ» و با سلیقه و دقت دکمه ها را داخل این قلب بدوزید تا شکل زیبایی از قلب طلایی روی کوسن ایجاد شود.بجای قلب هر طرح دیگری دوست داشته باشید می‌توانید ایجاد کنید. رنگ و طرح به سلیقه و علاقه شما بستگی دارد.

4. جمله نویسی روی کوسن

ابتدا پارچه کوسن رابه اندازه و طرح و رنگ دلخواه تهیه کنید و برش دهید. سپس مهره های شیشه ای در اندازه و رنگ های دلخواه تهیه کنید. جمله یا کلمه دلخواه رابا ماژیک روی کاغذ روغنی بنویسید و روی پارچه کوسن کپی کنید.پشت پارچه در قسمتی که نوشته وجوددارد یک لایه چسب با اتو بچسبانید. با کمک نخ گلدوزی شیشه ای و بی رنگ، مهره ها را روی نوشته خود بدوزید.پس از پایان کار، پارچه رابه ترتیبی که در گزینه یک گفتیم به هم بدوزید تا کوسن درست شود.

5. از کاغذ به پارچه

ابتدا روی کاغذ یک طرح ابروباد با رنگ و شکل دلخواه تهیه کنید. پس از خشک شدن، آنرا اسکن و به کامپیوتر منتقل کنید. سپس طرح خود رابه سرویس دهنده های چاپ طرح روی پارچه بفرستید تا طرح شما را روی پارچه چاپ کنند.وقتی پارچه را دریافت کردید، آنرا برش دهید و کوسن را بدوزید.

6. طرح چندتکه و رنگی

برای این که طرح و رنگ کوسن دقیقا مشابه مبلمان یا تخت شما باشد، پارچه های مشابه و همرنگ خریداری کنید. طرح های هندسی مختلفی برای هر تکه درنظر بگیرید و انها را برش دهید.پارچه ها رابه هم بدوزید تا مربع کوسن به دست بیاید. برای لایه پشت کوسن پارچه ای انتخاب کنید که رنگ ثابتی دارد.دو لایه رابه هم بدوزید و یک طرف را حدو 5 سانتی متر باز بگذارید و با مواد بالشت پر کنید. در آخر، قسمت باز مانده را نیز کوک بزنید.

7. گلدوزی و هنرنمایی

یک پارچه ضخیم و ساده انتخاب و با کمی گلدوزی روی آن، چهره اش را از این رو به آن رو کنید. طرحی که برای گلدوزی انتخاب میکنید کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.از انواع گل و پروانه گرفته تا شکوفه و برگ و … . اینکار را باید با نخ های مخصوص گلدوزی انجام دهید. ترجیحا رنگ هایی انتخاب کنید که با دکور خانه و رنگ پارچه هم خوانی داشته باشند.

8. نقشه نگاری کنید

اگر عشق مسافرت هستید می‌توانید این را در دکور خانه خود هم به نمایش بگذارید. عکسی از اطلس قدیمی پیدا کنید. آنرا اسکن کنید و با کمک نرم افزار ویرایش عکس، طرح آنرا برعکس کنید «آینه کنید» و آنرا روی کاغذبرگردان چاپ و سپس با اتوی داغ، عکس را روی پارچه کوسن منتقل کنید. چسب پشت کاغدبرگردان را بردارید تا تصویر چاپ شده روی پارچه نمایان شود.

9. کوسن جیب‌دار

این ایده بسیار خلاقانه است. بالشتی که جیب دارد را می‌توانید برای اتاق بچه، اتاق بازی یا اتاق نشیمن برای قرار دادن روزنامه، کتاب های کوچک یا وسایل ریز استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 352042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟