راهکارهایی برای زیباتر شدن قلب تپنده هر خانه ای

در سلسله مباحث دنباله‌دار دکور داخلی منزل، به مطلب دکوراسیون Decoration داخلی آشپزخانه می‌رسیم. پیش‌از‌این از دکوراسیون داخلی آشپزخانه و اهمیت رنگ‌ها در آن نوشته بودیم. در این متن به چگونگی چیدمان و دکور داخلی آشپزخانه خواهیم پرداخت.اعضای خانه ساعات زیادی را در آشپزخانه سپری می‌کنند. شماری از آشپزخانه‌ها که بزرگ‌ترند هم مکانی برای خورد و خوراک و هم مکانی برای نشستن اعضای خانواده فراهم می‌کنند. پس بیراه نگفته‌ایم که آشپزخانه قلب Heart تپنده هر خانه‌ای‌ست.

با‌این‌حساب دکوراسیون داخلی آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. اینکه چگونه این طراحی صورت گرفته باشد که در‌عین‌حال همه چیز در دسترس باشد و از ظاهری مرتب و چیدمانی اصولی هم بهره ببرد، کاری دشوار به نظر می‌رسد. در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه دکور داخلی آشپزخانه خود را طراحی کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

اگر می‌خواهید آسمان قلب خانه شما متفاوت باشد در طراحی داخلی آشپزخانه حتما از سقف کاذب بهره ببرید. با در‌نظر‌گرفتن مساحت آشپزخانه می‌توانید از سقف کاذب‌هایی با ارتفاع‌های متفاوت استفاده کنید و از طرف دیگر استفاده از نور مخفی در آسمان قلب خانه فضایی رویایی و رمانتیک را به شما ارزانی می‌دهد.

در دکور داخلی آشپزخانه از نظم‌دهنده‌های کابینت غافل نشوید. متأسفانه امروزه به دلیل کم‌بودن مساحت خانه‌ها، فضای آشپزخانه فدای پذیرایی و اتاق خواب‌ها می‌شود و تا جای ممکن از مساحت آشپزخانه کاسته و به مابقی اضافه می‌شود و نتیجه آن پدید‌آمدن آشپزخانه‌هایی کوچک است، گرچه راهکارهایی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک وجود دارد، ولی کمبود فضا امری‌ست که در هر حالتی مشکل‌ساز خواهد شد.

حالا تصور کنید خریدی کلی برای منزل انجام داده‌اید و زمانی‌که به خانه برمی‌گردید، انبوهی از شیشه‌ها و جعبه‌های مختلف را پیش رو دارید و نمی‌دانید کجا و چگونه آن‌ها را در فضای کوچک آشپزخانه خود جای دهید، اینجاست که نظم‌دهنده‌ها به کمک شما می‌آیند. با استفاده از آن‌ها به‌راحتی می‌توانید خریدهای رنگارنگ خود را نظم دهید و از این به بعد، از خرید‌کردن لذت ببرید بی آنکه نگران پیدا‌کردن فضای مناسب برای قرار‌دادن آن‌ها باشید.

نمای آشپزخانه خود را با کابینت‌ها و قفسه‌‌های شیک و مرتب متفاوت کنید و از دیوارها غافل نشوید. نکته جالبی که در دکوراسیون داخلی آشپزخانه وجود دارد کابینت‌ها هستند. شما علاوه بر اینکه می‌توانید تعداد کابینت‌ها را کم یا زیاد کنید، می‌توانید با تغییر اندازه آن‌ها از تمامی فضای پیش رو به بهترین نحو ممکن بهره ببرید و هر چه‌قدر دلتان می‌خواهد خرت‌و‌پرت در آن‌ها قرار دهید. حتی می‌توانید به دلخواه جای آن‌ها را تغییر دهید و یخچال و فریزر را در مکانی که می‌خواهید بگذارید، درست مثل قطعات یک پازل که می‌توان آن‌ها را جا‌به‌جا کرد و حتی از این کار لذت برد.

نکته مهم دیگر که در دکور داخلی آشپزخانه حتماً باید در نظر گرفته شود کفپوش آن است. از آنجایی‌که محیط آشپزخانه به‌دلیل پخت‌و‌پز و کارهای دیگری که در آن صورت می‌گیرد، ریختن آب در آن اجتناب‌ناپذیر است، انتخاب کفپوش آشپزخانه بسیار مهم است؛ چراکه جنس و رنگ آن باید از نوعی انتخاب شود تا لکه‌های آب خیلی خودنمایی نکنند و ظاهر آشپزخانه را کثیف نشان ندهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 345521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟